Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Zomervakantie 2021 en kleurcodes

Wie heeft er van de zomer een vakantie geboekt en hoe kijken jullie nu tegen de recent zeer grote stijging in besmettingen aan?

Peiling

Ga je deze zomer weg?
150 stemmen
19%
9%
13%
31%
21%
3%
4%

Ben gelukkig in juni al op vakantie geweest, maar ik hoop dat ze de besmettingen weer af kunnen remmen voor het eind van de zomer. In september hoop ik er nog even tussen uit te kunnen gaan. Dus hopelijk gaan ze clubs en festivals weer sluiten want die ongevaccineerde feestjongeren jagen de cijfers nu op. 

Sophia_!

Sophia_!

08-07-2021 om 13:38

Ik heb vakantie in september en denk dat dat thuisblijven wordt,  gezien de cijfers. ik wacht het af, sowieso ga ik niet ver weg op vakantie. 

Ik hoop op Zwitserland/Oostenrijk, maar ik boek voorlopig nog niks. Wacht wel af hoe 't er eind augustus bij staat. 

Ik blijf deze zomer gewoon thuis.

Ik heb in februari besloten dat we in Nederland blijven en heb toen een camping geboekt in Drenthe. Hier zijn we al eens eerder geweest en is toen goed bevallen. Man vond het onzin, wilde afwachten enz. Maar ik heb mijn zin toen doorgeduwd en geboekt. Nu komt hij er op terug en is hij toch blij dat ik dat toen gedaan heb anders hadden we nu misschien niets meer gehad, of in ieder geval niet iets wat helemaal onze wens is. Dus wij gaan gewoon, ik maak me geen zorgen!

Heb voor september georganiseerde reis geboekt naar Krakau. Is dus nog even afwachten of het tegen die tijd nog steeds mogelijk is, maar voor nu zijn de vooruitzichten goed. En mocht het niet doorgaan heeft de reisorganisatie aangegeven dat we dan geld terugkrijgen, dus dat scheelt ook. 

Verder in augustus nog midweekje weg in Nederland, dat kan in in ieder geval wel doorgaan. En ook fijn vooruitzicht er even uit te zijn 😀

Ik heb geboekt om begin augustus naar Duitsland te gaan, maar ik vraag me af of het door kan gaan. Ik kan tot vijf dagen van tevoren alles kosteloos afzeggen (althans, zo goed als kosteloos), dus als het toch niet kan of gewoon niet oke voelt, dan doe ik dat. Maar ik heb wel ontzettend veel zin om te gaan, dus ik hoop erop!

Mijn eerste reactie op het nieuwe forum dus even kijken hoe het werkt 😀

Onze vakantie van afgelopen september is doorgeschoven naar dit jaar september maar ik durf er pas van overtuigd te zijn dat we gaan als we in het vliegtuig zitten . En dan nog is het denk ik niet zo fijn als voor Corona want wie weet veranderd er weer van alles dan.

Ik heb geboekt voor oktober, maar gezien alle onzekerheid denk ik er nog maar even niet aan. Eerst maar duimen voor de mensen die in het hoogseizoen weg willen gaan! 

We gaan over 2 weken Europa in, dan zijn we inmiddels rood of donkerrood, dus ik vind het wel spannend.

Maak me toch wel zorgen. Eerste twee weken augustus naar Frankrijk, dat hopen we dan tenminste.

Ik heb gelukkig een vakantie in Nederland geboekt, dus dat komt sowieso goed!

Ik ben blij dat we een vakantie in Nederland hebben geboekt. Ben benieuwd of er morgen nieuwe maatregelen aangekondigd worden.

Maki schreef op 08-07-2021 om 15:46:

We gaan over 2 weken Europa in, dan zijn we inmiddels rood of donkerrood, dus ik vind het wel spannend.

Wij gaan zaterdag 2 weken naar Frankrijk.
Ik vind het ook spannend hoor.
Misschien moeten we wel ineens naar huis? Voordeel is wel dat we een huis gehuurd hebben en met eigen auto gaan.

Wij hebben in september een reis naar Griekenland geboekt. Ik hoop echt heel erg dat dat gewoon door kan gaan maar ik hou m'n hart vast.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.