Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Zomervakantie 2021 en kleurcodes

Wie heeft er van de zomer een vakantie geboekt en hoe kijken jullie nu tegen de recent zeer grote stijging in besmettingen aan?

Peiling

Ga je deze zomer weg?
150 stemmen
19%
9%
13%
31%
21%
3%
4%

Irregular_Choice schreef op 10-07-2021 om 08:14:

[..]

Je moet naast het herstelbewijs ook je positieve testuitslag laten zien. Maar die positieve uitslag mag niet ouder zijn dan 180 dagen. Dus als je langer dan 6 maanden geleden Corona hebt gehad, kan je die uitslag niet laten zien. Dit is bij mij dus ook een probleem, buiten nog het feit dat ik niet getest ben bij de ggd toen maar particulier via het werk. Ik kan geen herstelbewijs aanvragen daardoor. Ik ga dus ook die 2e prik halen.
En volgens mij is het dus zo dat als je die positieve test niet kan laten zien, je moet testen voor je Frankrijk in gaat. Je hebt dus 3 dingen nodig. Bewijs van die ene vaccinatie, een herstelbewijs en een positieve testuitslag die tussen 2 weken en 180 dagen oud is. Mis je 1 van die dingen, dan zien ze je niet als volledig gevaccineerd.

ja dat dacht ik dus al. Maar waar kan ik die positieve uitslag opvragen? Wij zijn via de GGD getest en hebben toen uitslag gekregen. Daar heb ik nog wel een screenshot van maar daar staan niet je gegevens bij.

NicciF schreef op 10-07-2021 om 09:47:

[..]

ja dat dacht ik dus al. Maar waar kan ik die positieve uitslag opvragen? Wij zijn via de GGD getest en hebben toen uitslag gekregen. Daar heb ik nog wel een screenshot van maar daar staan niet je gegevens bij.

Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb geen idee wat ze nodig hebben in Frankrijk van je. 

Ik ga niet. Maar na jaren zo'n beetje elk tropisch eiland gezien te hebben en twee keer per jaar luxe villa's in Frankrijk en elk jaar wintersport was ik zo maar ineens 'reismoe'. We zijn nu al drie jaar niet geweest en vinden het eigenlijk heerlijk. Niemand snapt het trouwens, maar vakantie vinden we vooral veel 'gedoe'. Ik kom thuis meer tot rust. Maar ik vind het makkelijk om ook thuis gewoon echt vakantie te hebben en geen fluit te doen verder. 


dus we gaan niet maar dat staat los van Corona. Misschien over een paar jaar weer eens. 

BuzzieBee schreef op 10-07-2021 om 18:04:

Ik ga niet. Maar na jaren zo'n beetje elk tropisch eiland gezien te hebben en twee keer per jaar luxe villa's in Frankrijk en elk jaar wintersport was ik zo maar ineens 'reismoe'. We zijn nu al drie jaar niet geweest en vinden het eigenlijk heerlijk. Niemand snapt het trouwens, maar vakantie vinden we vooral veel 'gedoe'. Ik kom thuis meer tot rust. Maar ik vind het makkelijk om ook thuis gewoon echt vakantie te hebben en geen fluit te doen verder.


dus we gaan niet maar dat staat los van Corona. Misschien over een paar jaar weer eens.

Normaal gesproken snap ik je eigenlijk wel. Thuis kom ik ook heerlijk tot rust. Maar na anderhalf jaar thuiswerken in de eetkamer is het huis echt te klein, dus ik snak echt naar vakantie. Juist zodat mijn huis daarna weer een ontspannende plek kan worden

Fijn dat het voor jou wel een optie is om thuis te blijven, en dat komt goed uit in deze tijden!

Begin augustus gaan we naar Frankrijk omdat we de vakantie van vorig jaar hadden verplaatst naar dit jaar zodat we de accomodatie een beetje konden steunen. Ik vind het balen dat het zo onduidelijk is, we gaan vaak in Nederland op vakantie maar toevallig zitten we nu dus 2 jaar met dit gedoe. Ik had achteraf liever gekozen om Frankrijk helemaal te laten schieten en hier wat te boeken. Daar zijn we nu zo rijkelijk laat mee dat afwachten de enige optie is. Geen wereldprobleem maar jammer van de voorpret.

Ik vertrek woensdag naar Griekenland. Zijn beiden volledig gevaccineerd dus zou goed moeten komen. Ik neem voor zekerheid wel laptop mee, voor als er problemen zijn, geen straf om vanaf daar te werken

Wij gaan de laatste week van de vakantie. Maar wij zitten in een airbnb en gaan met de auto, we mogen tot een week van te voren annuleren. En we kunnen ook makkelijk de meute vermijden. Dus hopelijk kunnen we gewoon gaan. We zijn allebei nog niet lang genoeg geleden gevaccineerd tegen die tijd, dus het word waarschijnlijk wel testen.

Alvast een hele fijne vakantie Rozi!! 

Wij gaan over 2 weken. Althans, dat is de bedoeling. Hopelijk schiet Nederland niet op rood en kunnen we gewoon gaan🤞🏻! Om nu in NL nog een camping te boeken die enigszins aan onze eisen voldoet wordt lastig denk ik. Denk dat er al heel veel vol geboekt is.

Avocado schreef op 12-07-2021 om 20:44:

Wij gaan over 2 weken. Althans, dat is de bedoeling. Hopelijk schiet Nederland niet op rood en kunnen we gewoon gaan🤞🏻! Om nu in NL nog een camping te boeken die enigszins aan onze eisen voldoet wordt lastig denk ik. Denk dat er al heel veel vol geboekt is.

We zijn al oranje, dus rood komt er donderdag zeker aan.

Ayla schreef op 11-07-2021 om 15:50:

Begin augustus gaan we naar Frankrijk omdat we de vakantie van vorig jaar hadden verplaatst naar dit jaar zodat we de accomodatie een beetje konden steunen. Ik vind het balen dat het zo onduidelijk is, we gaan vaak in Nederland op vakantie maar toevallig zitten we nu dus 2 jaar met dit gedoe. Ik had achteraf liever gekozen om Frankrijk helemaal te laten schieten en hier wat te boeken. Daar zijn we nu zo rijkelijk laat mee dat afwachten de enige optie is. Geen wereldprobleem maar jammer van de voorpret.

Wel volledig gevaccineerd dan allemaal? Want er zijn zojuist strenge regels aangekondigd per 1 augustus.

Wat ben ik blij dat we 'gewoon' in Nederland blijven. Zou heel graag weer naar het buitenland gaan, maar wilde geen gedoe. Dit jaar gaat het sowieso door, volgend jaar zien we wel weer verder!

waar zie ik het herstelbewijs in de app? Want ik heb 1 vaccinatie gehad en die zie ik wel terug in de app

Irregular_Choice schreef op 12-07-2021 om 23:20:

[..]

Wel volledig gevaccineerd dan allemaal? Want er zijn zojuist strenge regels aangekondigd per 1 augustus.

Aii dit dus!



Irregular_Choice schreef op 12-07-2021 om 23:19:

[..]

We zijn al oranje, dus rood komt er donderdag zeker aan.

Misschien een hele domme vraag, maar hoezo donderdag? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.