Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Zomervakantie 2021 en kleurcodes

Wie heeft er van de zomer een vakantie geboekt en hoe kijken jullie nu tegen de recent zeer grote stijging in besmettingen aan?

Peiling

Ga je deze zomer weg?
150 stemmen
19%
9%
13%
31%
21%
3%
4%

Mamali schreef op 26-07-2021 om 18:04:

Vanaf 8 augustus ook terug naar Nederland negatieve test nodig uit gele landen als je niet gevaccineerd bent..

En als je wel gevaccineerd bent wordt het ook aangeraden. Ook dan kan je het bij je dragen natuurlijk. En als ik zo lees dat het in Frankrijk al behoorlijk uit de klauwen loopt in de toeristische delen en ook op campings, lijkt me dat geen overbodig iets om te doen.

Irregular_Choice schreef op 27-07-2021 om 08:33:

[..]

En als je wel gevaccineerd bent wordt het ook aangeraden. Ook dan kan je het bij je dragen natuurlijk. En als ik zo lees dat het in Frankrijk al behoorlijk uit de klauwen loopt in de toeristische delen en ook op campings, lijkt me dat geen overbodig iets om te doen.

En toch is het gek....iedereen draagt hier mondkapjes op drukke straten,  markten. Ik denk dat dat in Amsterdam niet gebeurt. Ik voel mij hier veiliger dan op een overvolle camping of park in Nederland

Siobhan schreef op 27-07-2021 om 11:59:

[..]

En toch is het gek....iedereen draagt hier mondkapjes op drukke straten, markten. Ik denk dat dat in Amsterdam niet gebeurt. Ik voel mij hier veiliger dan op een overvolle camping of park in Nederland

Dat kan, maar ik hoor hier nog geen uitbraken op campings zoals in Frankrijk. In Frankrijk zijn ook veel minder Fransen gevaccineerd, dus kan het sneller overgedragen worden natuurlijk. Vaccinatie beschermt niet volledig, maar wel veel meer dan zonder. Dat zal ook meespelen natuurlijk. Ik zit nu in Nederland op een camping en ben gisteren in een pretpark geweest, heb me nergens onveilig gevoeld eigenlijk.

Irregular_Choice schreef op 27-07-2021 om 08:33:

[..]

En als je wel gevaccineerd bent wordt het ook aangeraden. Ook dan kan je het bij je dragen natuurlijk. En als ik zo lees dat het in Frankrijk al behoorlijk uit de klauwen loopt in de toeristische delen en ook op campings, lijkt me dat geen overbodig iets om te doen.

Aangeraden om thuis te testen na 2 en 5 dagen dacht ik.. 

SushiGo schreef op 26-07-2021 om 17:28:

Gisteren eind van de middag Antigeen rest gehad. Alle 4 negatief! Vanmorgen vroeg naar Frankrijk vertrokken en zitten nu lekker in het hotel, bij te komen van de reis. Zo blij en opgelucht!

Zijn jullie ergens gecontroleerd onderweg of bij aankomst?

Alleen bij aankomst op de camping QR code laten zien. Verder nergens

Gisteren terug gekomen uit Italië en we zijn nergens gecontroleerd op wat dan ook. 

heerlijk mrs lady! Wij gaan volgende week maandag rijden. Ik hoorde van iemand dat de wc’s bij tankstations gesloten waren, hebben jullie hier last van gehad? 

Olive schreef op 01-08-2021 om 19:03:

heerlijk mrs lady! Wij gaan volgende week maandag rijden. Ik hoorde van iemand dat de wc’s bij tankstations gesloten waren, hebben jullie hier last van gehad?

Nee, wij zijn zowel op de heen- als terugweg in Italië (en Zwitserland en Duitsland) gestopt bij tankstations, ook om naar de wc te gaan, en hebben nergens voor gesloten deuren gestaan. 

goed om te weten! Wel handig met kleine kinderen. Ik hoop dat jullie genoten hebben! 

Het was echt heerlijk! Vandaag het hier alweer met bakken uit de lucht zien komen, dus zou het liefst morgen weer terug gaan
Jullie alvast heel veel plezier over 2 weken!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.