Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Zomervakantie 2021 en kleurcodes

Wie heeft er van de zomer een vakantie geboekt en hoe kijken jullie nu tegen de recent zeer grote stijging in besmettingen aan?

Peiling

Ga je deze zomer weg?
150 stemmen
19%
9%
13%
31%
21%
3%
4%

Ben net terug van een weekje buitenland. Was heerlijk! Heb nog een wkndje weg in septemeber en daarna ook 3 weken zomervakantie hoop dat het door kan gaan. Zo niet, vet balen maar dan heb ik gelijk mijn vakantiegeld voor volgend jaar al

Pfoe... ik zou 3,5 week naar Italië gaan in augustus, maar ik vrees dat ik die vakantie op mijn buik kan schrijven. Maar ik blijf nog optimistisch We reizen gelukkig graag op de bonnefooi dus we hadden nog niks geboekt. Misschien dat we met de auto toch nog wat kunnen... ik hoop het, ben echt zoooo toe aan vakantie! 

Hier is de spanning nu ook uitgebroken. Aangezien er aangegeven werd dat met die app dadelijk vrij reizen binnen Europa mogelijk was, hadden we hier niet meer per se rekening mee gehouden. Plan is om de laatste week van juli met de auto naar Italië op vakantie te gaan. Vooralsnog alleen een aanbetaling gedaan, maar hopelijk komt het goed want ben ook echt wel toe aan vakantie even wat verder weg. 

Overigens staat Spanje ook op rood op die kaart zag ik en die mogen Italië gewoon binnen met die app, dus hopelijk houden ze dat gewoon aan.

Ik hang nu op dit moment met Corendon in de wacht. Ga omboeken naar iets in Nederland. Als dat tenminste nog kan want de wachttijd is minstens 1,5 uur... 

Eind deze maand staat 2 weken Frankrijk op de planning. Ik hoop zo dat het door kan gaan. Maar vind het nu wel spannend worden. Gelukkig een annuleringsverzekering afgesloten. 

Griekenland hier in augustus, maar maak me wel een beetje zorgen of dat door kan gaan 

Missfitz schreef op 08-07-2021 om 17:36:

Griekenland hier in augustus, maar maak me wel een beetje zorgen of dat door kan gaan

Zij hebben tot nu toe  "rode landen" toegelaten. Ze zullen alleen de strenge toegangseisen niet schrappen wat ik goed begrijp! Maar ja... als wij Griekenland weer op oranje zetten  

SushiGo schreef op 08-07-2021 om 17:18:

Eind deze maand staat 2 weken Frankrijk op de planning. Ik hoop zo dat het door kan gaan. Maar vind het nu wel spannend worden. Gelukkig een annuleringsverzekering afgesloten.

Heb je de voorwaarden goed gelezen? Want mijn annuleringsverzekering keert niks uit bij het veranderen van kleur. Dan moet de reisorganisatie uitkeren. Ik heb zelfs mijn verzekering omhoog gezet zodat ik wel vergoeding krijg als ik zelf niet kan door een besmetting (ondanks 2 prikken). De standaard reisverzekering die ik had keerde alleen uit als ik door covid in het ziekenhuis lag. Puur gedaan voor gemoedsrust en een stresspuntje minder

Nee. Ik ga vooralsnog niet. Ten eerste omdat mijn moeder ernstig ziek is en ik niet ver weg wil zitten.  En ten tweede is het mij te onzeker. 

Ik zit te denken over december voor korte trip. Week ofzo. En dan wellicht iets als New York ofzo. Maar dan moet het wel kunnen natuurlijk. 

Hier een weekendverblijf voor kind en mij in NL en een weekendverblijf voor kind en vader in NL en aansluitend een verblijf voor ons drie samen in buitenland geboekt voor een week.

We wachten af.

Partner wilde met kind naar Londen. Dat heb ik vooralsnog afgeraden. De andere verblijven zijn al in 2020 geboekt.

Hier Frankrijk over 3 weken, angst en beven helaas.....

MissJensen schreef op 08-07-2021 om 19:08:

[..]

Heb je de voorwaarden goed gelezen? Want mijn annuleringsverzekering keert niks uit bij het veranderen van kleur. Dan moet de reisorganisatie uitkeren. Ik heb zelfs mijn verzekering omhoog gezet zodat ik wel vergoeding krijg als ik zelf niet kan door een besmetting (ondanks 2 prikken). De standaard reisverzekering die ik had keerde alleen uit als ik door covid in het ziekenhuis lag. Puur gedaan voor gemoedsrust en een stresspuntje minder

Ik pak het er voor de zekerheid nog even bij 🤔😉

Glamourlama

Glamourlama

08-07-2021 om 20:19 Topicstarter

Wij hebben 1 week Ardennen geboekt, in augustus. Mijn man en ik zijn straks volledig gevaccineerd maar onze dochters (basisschool) niet. Het is mij niet duidelijk of zij dan getest moeten worden en grote vraag natuurlijk of wij straks ook nog gewoon de grens over kunnen.

Wij gaan over 2 weken naar Duitsland. Man is dan nog niet 2 weken volledig gevaccineerd en stiefzoon heeft ook nog geen prik gehad.

Ik heb alvast maar test-afspraken gemaakt omdat ik denk dat dat weer ingevoerd gaat worden en het was lastig om hier een afspraak voor te krijgen, andere dag en andere plaats dan wij graag wilden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.