Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Zomervakantie 2021 en kleurcodes

Wie heeft er van de zomer een vakantie geboekt en hoe kijken jullie nu tegen de recent zeer grote stijging in besmettingen aan?

Peiling

Ga je deze zomer weg?
150 stemmen
19%
9%
13%
31%
21%
3%
4%

Glamourlama

Glamourlama

08-07-2021 om 20:27 Topicstarter

Sun.lover schreef op 08-07-2021 om 20:23:

Wij gaan over 2 weken naar Duitsland. Man is dan nog niet 2 weken volledig gevaccineerd en stiefzoon heeft ook nog geen prik gehad.

Ik heb alvast maar test-afspraken gemaakt omdat ik denk dat dat weer ingevoerd gaat worden en het was lastig om hier een afspraak voor te krijgen, andere dag en andere plaats dan wij graag wilden.

Waar kun je dat doen Sunlover? Is dat dan via de GGD of moet je naar een commercieel testburo?

Glamourlama schreef op 08-07-2021 om 20:27:

[..]

Waar kun je dat doen Sunlover? Is dat dan via de GGD of moet je naar een commercieel testburo?

nee, via de site van de overheid bij testenvoorjereis.nl 

Niks geboekt hier maar we willen half augustus naar Tsjechië, geen idee of dat gaat lukken. Gelukkig kunnen we op het laatst nog kijken wat we doen want we gaan met eigen caravan.

Zaterdag de 17e gaan we naar Madeira. Madeira is op de ECDC kaart groen en op de Nederlandse ook. Ze laten op dit moment ook toeristen uit Spanje en Portugal vaste land toe dus ik verwacht geen problemen als Nederland (licht) rood wordt volgende week. Bij donkerrood zou ik me meer zorgen maken maar dat zal komende week nog niet aan de orde zijn. Wij zijn beide volledig gevaccineerd en de kinderen hebben een herstelbewijs. Ik reken erop dat we gewoon in het vliegtuig zitten volgende week zaterdag.

Ik heb een dik uur in de wacht gehangen en heb onze vakantie om geboekt naar iets in Nederland.  Een week in een huisje . Voor de tweede week zoek ik nog iets op een van de Wadden denk ik. 

Wij gaan 21 Juli naar Frankrijk met de auto. Nog niet volledig gevaccineerd en 3 kids boven de 12 nog niet gevaccineerd, maar we hebben wel de afspraken staan voor de pcr testen. Vorig jaar Portugal geannuleerd.. en ik kan verder dit jaar geen vrij krijgen in een andere vakantie week dus duimen dat we toch kunnen... had geboekt met covid garantie en het idee het zal wel niet doorgaan.. maar toen bleken de cijfers naar beneden te gaan en gingen wij ons toch wat verheugen.. maar nu weer die onzekerheid bah! Ik duim voor ons allemaal dat we kunnen gaan!!!

Ik lees op NU . nl dat ze een wetsvoorstel willen indienen om het aantal ziekenhuisopnames leidend te laten zijn in kleurcodering inplaats van het aantal besmettingen.

Giggly schreef op 09-07-2021 om 07:02:

Ik lees op NU . nl dat ze een wetsvoorstel willen indienen om het aantal ziekenhuisopnames leidend te laten zijn in kleurcodering inplaats van het aantal besmettingen.

Dat zou misschien wel kunnen schelen met de restricties die andere landen ons dan gaan opleggen. Blijft natuurlijk niet fraai dat het gaat wemelen van de besmettingen, maar zolang de druk op de zorg niet al te hoog wordt, kan de maatschappij hopelijk enigszins blijven doordraaien. Ik denk dat we over 1-2 weken pas zeker weten of dat ook daadwerkelijk zo gaat zijn, of dat ziekenhuizen alsnog gaan volstromen. 

Overigens heb ik ook dit jaar voor het eerst allerlei annuleringsverzekeringen, terugbetalingsgaranties etc. aangevinkt die ik er maar bij kon nemen... Wat een onzekerheid pfff.

Wij hebben niks geboekt, we wilden kijken of we dan een paar dagen of een weekendje ofzo binnen Nederland weg zouden kunnen. Ik ben nu ook wel blij dat we niks geboekt hebben, die onzekerheid zou ik anders echt niet trekken pff 

Wij hebben geboekt de eerste twee weken van augustus naar Oostenrijk.

We rijden zelf met de auto en we zijn beiden volledig gevaccineerd tegen die tijd.

Hoop zo dat het door kan gaan!

Wij gaan naar Griekeland, zijn allemaal 1x gevaccineerd omdat we in december 2020 corona hebben gehad, dit is vastgesteld door de GGD.

Volgens de GGD zijn we nu volledig beschermd en hebben we ook geen oproep gehad voor een 2e vaccinatie maar krijgen we daar geen problemen mee als we naar het buitenland gaan?

Kan deze vraag in dit topic en zoja willen jullie even meedenken.
Tui na 55 min in de wacht verbinding verbroken.
Ik ga morgen naar het reisbureau.
Pakketreis 4 augustus Malaga. Is oranje, dus dat zal geannuleerd worden.
Liefst wacht ik af, want wil er zo enorm graag heen maar de onzekerheid dat het bijvoorbeeld pas enkele dagen voor vertrek geannuleerd wordt vind ik ook zwaar ruk.
Ik wil iig een weekje eruit, dus als het niet doorgaat moet ik op zoek naar een alternatief.

Wat is een alternatief?

NL is nu enorm in trek bij last minute boekers.

Ben je bereid de hoofdprijs te betalen voor een plek in NL?

Wij gaan naar Frankrijk, hoop ik  Mijn Partner en ik hebben Corona gehad en zijn gevaccineerd. Ik heb in de app voor ons beide een herstelbewijs en de vaccinatie staan.

Maar ik lees dit bij reisadvies Frankrijk"

U een verklaring heeft waaruit blijkt dat u hersteld bent van COVID-19 en dat u 1 vaccin heeft gekregen. Daarbij moet u het betreffende positieve resultaat van uw PCR- of antigeentest kunnen tonen (ouder dan 15 dagen, maar niet ouder dan 6 maanden).


Is dat dan weer iets anders dan het herstelbewijs? En zoja, hoe kom ik daaraan??

Sjonge wat een gedoe dit allemaal....

Voor as donderdag heb ik voor ons beide een tweede Pfizer vaccinatie gepland staan omdat je dan toch beter beschermd schijn te zijn tegen de Delta variant. Maar omdat we die zondag al vertrekken vrees ik dat dat niet op tijd genoeg is voor de vakantie.

Wij hebben inmiddels besloten om af te wachten. 

Omdat we ruim 3,5 week weg kunnen is een paar dagen quarantaine op bestemming geen probleem voor ons. Met de auto zijn we flexibel. Ik denk dat we een paar dagen voor vertrek gaan kijken of er iets mogelijk is en bij welk land.

Mocht dat echt niet kunnen, dan misschien huizenruil met vrienden, heel veel bekenden van ons zouden in dezelfde periode gaan. Dan zitten we in ieder geval niet tussen dezelfde 4 muren en hoeven we geen fortuin uit te geven binnen NL

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.