Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer

Hebben jullie daarmee te maken gehad? En zo ja, heb je daar iets aan gedaan (wat?) en hielp dat?


Niks serieus behalve dat iemand zei dat ik een lekker kontje had toen ik bukte. Ik zei "hou je bek nerd" en toen moest ík op kantoor komen . ik was 17 of 18 ofzo en dit was een bijbaan. 

Femke09

Femke09

17-07-2021 om 13:56 Topicstarter

TO trapt af.

Wanneer er drank is in de man... maken mijn mannelijke leidinggevenden seksueel getinte opmerkingen en maken ze ongepaste filmpjes (met "Ik hou van jou, en van n#$ken" aangevuld met suggestieve bewegingen) die naar een groepsapp (7 collega's) gestuurd wordt.

Ik zeg daar meestal niets van of iets negatiefs. De andere collega's beschouwen dit algemeen als (slechte) grappen en zien de collega-met-drank los van de nuchtere collega (gelukkig maar).

Toch vind ik dit best vreemd, zulk gedrag (iets met voorbeeldfunctie en zo)

Oja, dronken mannen. Dat was ik alweer vergeten. Die dan op personeelsfeestjes een hand in je zij leggen en die ligt opeens op je kont. Ik trek die hand gewoon weg. 

Femke09

Femke09

17-07-2021 om 14:00 Topicstarter

Ja, ter plaatse op een feestje sla ik ze ook gemakkelijk van me af. Maar filmpjes die over de app gaan zijn blijvend natuurlijk

Femke09

Femke09

17-07-2021 om 14:01 Topicstarter

(Op het feestje van groep 8 leveren ze dan ook gewoon alle telefoons in, net zo veilig...)

Femke09 schreef op 17-07-2021 om 14:00:

Ja, ter plaatse op een feestje sla ik ze ook gemakkelijk van me af. Maar filmpjes die over de app gaan zijn blijvend natuurlijk

Ja dit is wel heel debiel, zoiets heb ik niet meegemaakt. Is het een corporaal bedrijf? (Mensen die denken dat ze nog student zijn)

Femke09

Femke09

17-07-2021 om 14:05 Topicstarter

Aviendha schreef op 17-07-2021 om 14:04:

[..]

Ja dit is wel heel debiel, zoiets heb ik niet meegemaakt. Is het een corporaal bedrijf? (Mensen die denken dat ze nog student zijn)

Nee, meer boerenjongens onder elkaar (die denken dat ze volwassen zijn en in het bedrijfsleven werken)

Wat balen dat je hiermee te maken krijgt. Ik kan me voorstellen dat je het niet prettig vindt als een collega/leidinggevende zoiets over je zegt. Ik zou deze personen hier toch wel op aanspreken, maar dat is omdat ik dit persoonlijk echt niet prettig zou vinden. Mannen zijn soms wat lomp en hebben meestal niet door hoe k*t zulke opmerkingen kunnen overkomen.

Grensoverschrijdend gedrag + bewijs aan leidinggevende voorgelegd. Vooral vanuit de gedachte dat we met kwetsbare mensen werken - als je zoiets al bij mij denkt te kunnen uitvreten, hoe gaat dat dan met mensen die afhankelijk van je zijn? Collega kreeg coaching en een halfjaar later maakte hij promotie en kon ik vertrekken want 'paste niet goed in het team.' 
Nu een veel leukere baan gelukkig  

Femke09

Femke09

17-07-2021 om 14:09 Topicstarter

Miss.me schreef op 17-07-2021 om 14:06:

Wat balen dat je hiermee te maken krijgt. Ik kan me voorstellen dat je het niet prettig vindt als een collega/leidinggevende zoiets over je zegt. Ik zou deze personen hier toch wel op aanspreken, maar dat is omdat ik dit persoonlijk echt niet prettig zou vinden. Mannen zijn soms wat lomp en hebben meestal niet door hoe k*t zulke opmerkingen kunnen overkomen.

Het wordt door iedereen, ook door mijn andere vrouwelijke collega (we worden samen aangesproken in die filmpjes)  als grap gezien.


Ik ben de upperclass muppet van het stel, wat ik te ver vind gaan is voor hun een grap, ik vind die grens nogal lastig.

Femke09

Femke09

17-07-2021 om 14:10 Topicstarter

Piratenkoningin schreef op 17-07-2021 om 14:08:

Grensoverschrijdend gedrag + bewijs aan leidinggevende voorgelegd. Vooral vanuit de gedachte dat we met kwetsbare mensen werken - als je zoiets al bij mij denkt te kunnen uitvreten, hoe gaat dat dan met mensen die afhankelijk van je zijn? Collega kreeg coaching en een halfjaar later maakte hij promotie en kon ik vertrekken want 'paste niet goed in het team.'
Nu een veel leukere baan gelukkig

Oh wat erg, en zo gaat dat ja. Fijn dat je nu beter op je plek zit!

Ik was begin 20 toen mijn leidinggevende (30 jaar ouder) op maandagochtend vroeg of ik nog lekker in m'n k*t was geroerd van het weekend. Ik wist niet wat ik hoorde. Heb boos gezegd dat als hij nog 1 keer zoiets achterlijks durfde te zeggen dat ik er melding van zou maken en niet terug zou komen. 

Inmiddels hebben ze door dat bij ons (groot bedrijf) dat er meer mensen last hebben van ongewenst gedrag. Laatst verplicht een workshop over sociale veiligheid, afdeling ingericht waar je dit soort meldingen kan doen etc. Ik vind dat ze het nu goed aanpakken.

Zeg Femke, dit is echt ernstig hoor. Als ze in het bedrijfsleven werken hebben ze zich maar te gedragen. Bij de grotere bedrijven kom je hier niet mee weg in ieder geval. Heb je een HR manager of een meldpunt?

Femke09 schreef op 17-07-2021 om 13:56:

TO trapt af.

Wanneer er drank is in de man... maken mijn mannelijke leidinggevenden seksueel getinte opmerkingen en maken ze ongepaste filmpjes (met "Ik hou van jou, en van n#$ken" aangevuld met suggestieve bewegingen) die naar een groepsapp (7 collega's) gestuurd wordt.

Ik zeg daar meestal niets van of iets negatiefs. De andere collega's beschouwen dit algemeen als (slechte) grappen en zien de collega-met-drank los van de nuchtere collega (gelukkig maar).

Toch vind ik dit best vreemd, zulk gedrag (iets met voorbeeldfunctie en zo)

Dit is gewoon echt niet oké. Als je toch zo bent als je gedronken hebt, zou ik nooit meer een druppel alcohol nuttigen

Toen ik nog secretaresse was heeft de directeur waae ik voor werkte me geprobeerd te zoenen. Ik was iets ouder dan zijn eigen dochter. 
 
 Niet lang erna werd hij ontslagen "overgeplaatst" naar een andere locatie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.