Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Vakantie 2022

Ik ga er vanuit dat we in 2022 weer volop op vakantie kunnen. Zelf ben ik me aan het oriënteren op het een en ander: de zomervakantie twee weken kamperen (waarschijnlijk Frankrijk, Duitsland of de Ardennen) en daarnaast met de trein een weekje naar Wenen, Rome of een andere mooie stad in Europa. 

Ik ben benieuwd naar jullie plannen, ben je er al mee bezig, heb je al wat in gedachten of ben je misschien bang dat het in 2022 allemaal niet door kan gaan? 


Met de trein naar Engeland of naar Zwitserland om te wandelen. Ik wil echt minder of niet meer vliegen, dus ben nu meer in Europa aan het kijken. Gelukkig komen er steeds meer goede treinverbindingen.

Poezie

Poezie

26-09-2021 om 10:31 Topicstarter

Dat van die treinen klopt inderdaad. Er schijnen vanuit Utrecht ook allemaal rechtstreekse verbindingen te komen naar het buitenland. Als de prijs een beetje ok is ga ik daar zeker gebruik van maken. 
Zuid Engeland zou ik ook weleens naartoe willen gaan, lijkt me heel erg mooi.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-09-2021 om 10:36

Ik wil met de trein naar mooie rustige wandelgebieden. Duitsland, Zwitserland, misschien Zweden of Schotland (nog niet gekeken of dat enigszins met OV te doen is). En dan in een klein hotelletje of deels op een natuurcamping. Misschien een meerdaagse trektocht. Dat heb ik nog nooit gedaan maar lijkt me zo gaaf.

Ik ga helemaal nergens vanuit en ik ben er bijna zeker van dat we nog even lekker in NL gaan blijven. Meer dan genoeg te ontdekken nog

Er staat voor eind februari een weekend Zeeland gepland met de hele familie. 

Voor de zomer nog geen plannen. We willen een caravan kopen maar zijn er nog niet helemaal overuit wat voor een. Misschien dat we ook wel samen met schoonouders samen een kopen. Mocht dit doorgaan wordt het wel een camping in Nederland of net over de grens (Duitsland of België maakt niet uit). 

Waarschijnlijk ook nog een week Turkije als dat weer kan. Gaan dan een gedeelte van de as van mijn vader verstrooien. 

met de trein heen maar met het vliegtuig terug is ons plan maar dan moet het buitenland ook wel weer veilig zijn.
De Trans Mongolië expres, via Moskou,  Ulaan Bataar naar Bejing.

Onze United Airlines vouchers moeten nog steeds een keer op. Ik hoop in de meivakantie eindelijk weer eens in Florida te zitten. We zullen zien... 

Het enige wat min of meer gepland is een week met vrienden naar een Canarisch eiland in januari.
Verder heb ik nog niet echt plannen. Zou wel weer naar Spanje willen, kant van Bilbao of juist de andere kant. We zien het nog wel.

Ik droom ook over een railvakantie. Een collega postte prachtige bergfoto's, terwijl ik hen niet als klimmer, maar eerder als treinengek ken. En inderdaad, op die magnifieke Zwitserse plaats was hij met de trein gekomen. Dus daar droom ik nu van.

Ik 'moet' naar een bruiloft in de VS in augustus maar dat wordt waarschijnlijk lang weekend want geen budget om met hele gezin te gaan. En met gezin gaan we weekje naar Belgische kust denk ik. 

Poezie

Poezie

26-09-2021 om 11:25 Topicstarter

Bailey26 schreef op 26-09-2021 om 10:47:

Er staat voor eind februari een weekend Zeeland gepland met de hele familie.

Voor de zomer nog geen plannen. We willen een caravan kopen maar zijn er nog niet helemaal overuit wat voor een. Misschien dat we ook wel samen met schoonouders samen een kopen. Mocht dit doorgaan wordt het wel een camping in Nederland of net over de grens (Duitsland of België maakt niet uit).

Waarschijnlijk ook nog een week Turkije als dat weer kan. Gaan dan een gedeelte van de as van mijn vader verstrooien.

Een caravan delen is een goed idee! Ze zijn behoorlijk duur terwijl je ze meestal niet zo vaak gebruikt. 

Ik heb mijn vakantie van dit jaar nog tegoed dit najaar. Dus ik ben nog niet heel erg bezig met plannen voor 2021. Ook omdat de pandemiesituatie wat onzeker is. 

Voorzichtig maak ik plannen voor een (trein)stedentrip in februari/maart. Berlijn vind ik fijn, maar Kopenhagen trekt ook wel weer (of Aarhus, nog niet geweest). Beide al eerder geweest (Berlijn al heel vaak), maar het blijft toch trekken. 

Ik vind het overigens echt heel tof om te lezen dat er zoveel plannen zijn voor treinreizen. Laat dat een winst zijn van deze pandemie! 

We hebben nog geen plannen ons hoofd staat nog niet zo naar het buitenland en tripjes in Nederlang plannen we meestal kort van te voren.
In 2020 stond Baskenland op de planning misschien doen we dat volgend jaar wel.
We gaan ook graag naar Groot-Brittannië maar we willen eerst zien hoe de brexit zich ontwikkeld.

We wilden naar Zuid-Afrika volgend jaar, maar dat durf ik nog niet aan. Nu wordt het waarschijnlijk een rondreis door Schotland. We zijn er al vaker geweest maar nog nooit heel Noordelijk, dus dat gaan we nu doen. Naar verluidt kun je er ook dolfijnen en walvissen zien, dus dat is onze alternatieve safari

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.