Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Vakantie 2022


Ik weet het nog niet, maar een treinvakantie klinkt goed. Daar zou ik nooit aan gedacht hebben. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

26-09-2021 om 12:18

Wij hebben nog 2 vakanties staan van de zomer 2020. Ik ga ervan uit dat dat volgend jaar eindelijk door kan gaan. 

Verder heb ik voor de herfstvakantie, kerstvakantie en voorjaarsvakantie al wat opties gereserveerd bij booking.com. Het worden stedentripjes op reisafstand met de trein in Duitsland en Frankrijk. Als het te onzeker is om te boeken, kunnen we nog met de auto reizen. 

Poezie schreef op 26-09-2021 om 11:25:

[..]

Een caravan delen is een goed idee! Ze zijn behoorlijk duur terwijl je ze meestal niet zo vaak gebruikt.

Dat was ook onze gedachte. Daarnaast worden wij over een aantal jaar toch afhankelijk van de schoolvakanties terwijl schoonouders altijd buiten de schoolvakanties om weg gaan. 

treinvakanties zijn heerlijk. Ik heb met mijn toen 11jarige zoon al een trip van 3 weken Oostenrijk, Tsjechië Polen gedaan. 
Van Zuid naar Noord en weer terug in de UK was ook geweldig.

Ik hoop op een wintersportvakantie begin 2022

Voor de treinreis-dromers, hier de site om bij weg te dromen: https://www.treinreiswinkel.nl

Auwereel schreef op 26-09-2021 om 12:43:

Voor de treinreis-dromers, hier de site om bij weg te dromen: https://www.treinreiswinkel.nl

Ik vind het juist heerlijk om eindeloos op websites als NS Internationaal en Deutsche Bahn rond te struinen op zoek naar die ene leuke bestemming of goede verbinding

Die Treinreiswinkel biedt alles zo ongeveer kant-en-klaar aan. Kan ook fijn zijn voor dummie-treinreizigers hoor, niks mis mee. 

Schommelstoel schreef op 26-09-2021 om 12:52:

[..]

Ik vind het juist heerlijk om eindeloos op websites als NS Internationaal en Deutsche Bahn rond te struinen op zoek naar die ene leuke bestemming of goede verbinding

Die Treinreiswinkel biedt alles zo ongeveer kant-en-klaar aan. Kan ook fijn zijn voor dummie-treinreizigers hoor, niks mis mee.

Deze dummie was idd blij met die site, hij staat opgeslagen bij mijn favorieten inmiddels 

Ik gebruik de treinreiswinkel als inspiratiebron en prijsindicatie. Ik neem niet noodzakelijk hun pakketten over. Maar heerlijk om bij weg te dromen en mooie kaartjes met verbindingen.

Schommelstoel schreef op 26-09-2021 om 12:52:

[..]

Ik vind het juist heerlijk om eindeloos op websites als NS Internationaal en Deutsche Bahn rond te struinen op zoek naar die ene leuke bestemming of goede verbinding

Die Treinreiswinkel biedt alles zo ongeveer kant-en-klaar aan. Kan ook fijn zijn voor dummie-treinreizigers hoor, niks mis mee.

Als je alleen gaat is vind ik dat best fijn hoor, alles geregeld en kant en klaar. En inderdaad voor inspiratie en om snel verbindingen te checken.

Ik ben altijd enorm bang om aansluitingen te missen, dus wil zo min mogelijk overstappen. Ik ben dan bereid om meer te betalen en langer onderweg te zijn. Met vliegen trouwens ook hoor, maar ook met treinen, word daar enorm nerveus van, vooral in een land waar treinen niet zo regelmatig rijden als hier. Soms heb je er maar een paar per dag. Ik heb geen rijbewijs, dat maakt ook wel verschil. Een auto huren gaat hem dan ook niet worden in geval van nood.

Ook wij hebben 1 van onze vakanties al gepland en hotels gereserveerd voor volgend jaar.
Een van mijn favoriete artiesten komt richting EU maar slaat NL over dus we gaan eerst naar Bratislava voor een weekje voor het concert en daarna gaan we met de trein naar Praag om daar ook nog een week te zitten. Heen vliegen we naar Wenen en pakken daar de trein naar Bratislava, terug vliegen we vanaf Praag naar huis.

En onze tweede vakantie wordt zeer waarschijnlijk richting het meer van Ohrid in Noord Macedonie. Een heerlijke plek die ons hart gesloten heeft een paar jaar geleden. Nu al zin in!

Treinreizen , leuk! Zal ook eens op die site gaan snuffelen. Als kind met  met de trein van Londen naar Schotland geweest en een keer naar Zwitserland. En later met man in Thailand een keer met de nachttrein. Verder eigenlijk niet terwijl ik het wel heel leuk vind.

vooral de service die de treinreiswinkel kan bieden is goud. Zij weten of route x die volgens de site wel mogelijk is in de praktijk dat niet is of dat route y toch sneller is of misschien langzamer maar met mooiere uitzichten.
Ik ben altijd erg blij met hun service.

Dolfje schreef op 26-09-2021 om 14:02:

Treinreizen , leuk! Zal ook eens op die site gaan snuffelen. Als kind met met de trein van Londen naar Schotland geweest en een keer naar Zwitserland. En later met man in Thailand een keer met de nachttrein. Verder eigenlijk niet terwijl ik het wel heel leuk vind.

Nachttrein lijkt me zo leuk! Ik wil heel graag met de Eurostar naar Londen (dat heb ik al eens gedaan) en dan met de nachttrein in een eigen coupeetje door naar Cornwall. Maar dat is wel erg duur, dus ik stel het steeds uit.

Of met de nachttrein naar Wenen, dat kan ook nu!

Rondstruiner schreef op 26-09-2021 om 14:13:

[..]

Nachttrein lijkt me zo leuk! Ik wil heel graag met de Eurostar naar Londen (dat heb ik al eens gedaan) en dan met de nachttrein in een eigen coupeetje door naar Cornwall. Maar dat is wel erg duur, dus ik stel het steeds uit.

Of met de nachttrein naar Wenen, dat kan ook nu!

Met de nachttrein naar Wenen is ook echt duur als je een eigen coupe wilt. Ik zelf zie het echt niet zitten om met 4 onbekende of 2 onbekende een coupé te delen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.