Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Vakantie 2022


Poezie

Poezie

26-09-2021 om 21:22 Topicstarter

Ik zit net even naar de verschillen in prijs te kijken tussen vliegen en met de trein reizen. 
Op maandag 11 oktober vertrekken en op zondag 18 weer retour kost met de trein 313 euro en met het vliegtuig 174 euro. 
Dat vind ik wel een groot verschil.  Met de trein moet je bovendien ook nog eens 3x overstappen. 

Poezie schreef op 26-09-2021 om 21:22:

Ik zit net even naar de verschillen in prijs te kijken tussen vliegen en met de trein reizen.
Op maandag 11 oktober vertrekken en op zondag 18 weer retour kost met de trein 313 euro en met het vliegtuig 174 euro.
Dat vind ik wel een groot verschil. Met de trein moet je bovendien ook nog eens 3x overstappen.

Ja, schandalig. Dat moeten ze echt dringend aan gaan pakken.

Poezie

Poezie

26-09-2021 om 21:36 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 26-09-2021 om 21:32:

[..]

Ja, schandalig. Dat moeten ze echt dringend aan gaan pakken.

Met flixbus is het in diezelfde periode zelfs maar 65 euro 

Poezie schreef op 26-09-2021 om 21:36:

[..]

Met flixbus is het in diezelfde periode zelfs maar 65 euro

Dat is wel weer beter dan vliegen qua milieubelasting.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

26-09-2021 om 23:15

Poezie schreef op 26-09-2021 om 10:31:

Dat van die treinen klopt inderdaad. Er schijnen vanuit Utrecht ook allemaal rechtstreekse verbindingen te komen naar het buitenland. Als de prijs een beetje ok is ga ik daar zeker gebruik van maken.
Zuid Engeland zou ik ook weleens naartoe willen gaan, lijkt me heel erg mooi.

2 jaar geleden een auto rondreis gedaan in Zuid-West Engeland met verblijf in "old English" hotels via House of Britain. Echt een aanrader! Alle reizen zijn naar eigen wens aan te passen of op maat te maken.

Uitgestelde vakantie naar Wenen. We zouden vorig jaar al gaan, toen dit jaar, nu wordt het volgend jaar.

PriceyRook54

PriceyRook54

27-09-2021 om 16:01

Ik heb tien dagen Bulgarije geboekt voor juni, dat wordt onze eerste buitenlandse zomervakantie in drie jaar. We wilden eigenlijk naar Griekenland, maar dat was erg duur. Kwam er later wel achter dat Bulgarije een van de laagste vaccinatie-perentages heeft. Nou ja, laten we hopen dat alles in juni een beetje gesettled is.

redbulletje schreef op 26-09-2021 om 16:15:

Ik vind nachttreinen ook verschrikkelijk. Dan kom je helemaal brak aan. Diverse nachtetappes in China gedaan en eentje in Thailand. Nu pak ik liever 't vliegtuig. Als ik een treinrit wil maken dan doe ik dat juist overdag zodat ik naar 't landschap kan kijken.


Eens, ik denk dat de mensen die hier zo enthousiast over zijn het óf nooit gedaan hebben óf in een ver verleden en het romantiseren. Na 4 keer een nachttrein heb ik nu echt besloten om het noooooit meer te doen. Het duurt lang, is saai en je slaapt slecht. En het eten is ook nog eens vies.

Volgend jaar hoop ik ook openstaande Emirates vouchers te kunnen gebruiken. Hoop heel erg dat we dan uit de Corona shit zijn, maar ben bang van niet.

Granola schreef op 27-09-2021 om 16:42:

[..]


Eens, ik denk dat de mensen die hier zo enthousiast over zijn het óf nooit gedaan hebben óf in een ver verleden en het romantiseren. Na 4 keer een nachttrein heb ik nu echt besloten om het noooooit meer te doen. Het duurt lang, is saai en je slaapt slecht. En het eten is ook nog eens vies.


Ik heb het regelmatig gedaan tot vlak voor de lockdown. Wel steeds met een couchette, de luxe variant want idd als je op zo'n uitgeschoven bankje moet slapen dan slaap je niet.

In een couchette heb je gewoon een bed. Ik heb er altijd heerlijk geslapen. Eten vond ik niet top, zoals je zelf zou doen met een buffet maar zeker niet on aardig. In de nachtrein van St Petersburg naar Moskou krijg je heerlijke thee in prachtige glazen. Helaas moet je die daarna wel weer inleveren. 

Ik vind het wachten en de reis veel minder lang duren dan dat eindeloze wachten op zo'n luchthaven. Dan 12 uur zitten in zo'n veel te krap stoeltje in een vliegtuig, geef mij die trein maar. 

Ik hoop in 2022 weer een vliegreis te kunnen maken.

ik ga dan lekker naar Curacao. Nu al zin in. 

Poezie

Poezie

30-09-2021 om 09:32 Topicstarter

Wat een heerlijke vakantieplannen lees ik hier 
Fijn ook om ideeën op te doen waar ik zelf nog niet echt aan had gedacht 

Ik stel mijn vraag eerst maar eens hier. 
Kan iemand een onafhankelijke reisadviseur aanbevelen? 
Het gaat om een reis in september voor ongeveer 12 personen. Online bieden reisbureaus niet aan wat wij willen (willen naar een specifieke luchthaven ivm transfertijd ter plekke). 
Zelf alles los boeken zie ik voor z'n groep niet zitten. 

Bailey26 schreef op 31-01-2022 om 10:41:

Ik stel mijn vraag eerst maar eens hier.
Kan iemand een onafhankelijke reisadviseur aanbevelen?
Het gaat om een reis in september voor ongeveer 12 personen. Online bieden reisbureaus niet aan wat wij willen (willen naar een specifieke luchthaven ivm transfertijd ter plekke).
Zelf alles los boeken zie ik voor z'n groep niet zitten.

Ik heb goede ervaringen bij D-reizen, ik weet niet of die inmiddels weer kantoren hebben. Of je moet binnen stappen bij een Tui buro en aangeven dat je een eigen groepsreis wil samen stellen en dat de huidige pakketreizen die je online ziet niet passen.

Ysenda schreef op 31-01-2022 om 11:17:

[..]

Ik heb goede ervaringen bij D-reizen, ik weet niet of die inmiddels weer kantoren hebben. Of je moet binnen stappen bij een Tui buro en aangeven dat je een eigen groepsreis wil samen stellen en dat de huidige pakketreizen die je online ziet niet passen.

D-reizen is wel een goede tip. Zal eens kijken of zij weer wat aanbieden. 

Vliegt Tui niet alleen met hun eigen vloot? Ik weet dat zij niet landen op het vliegveld waar wij heen willen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.