Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Vakantie 2022


Dinah schreef op 26-09-2021 om 12:28:

Ik hoop op een wintersportvakantie begin 2022

Ja, ik ook daar kan ik echt naar uitkijken.
Denk dat het Oostenrijk 🇦🇹 gaat worden.

Ellori schreef op 26-09-2021 om 14:16:

[..]

Met de nachttrein naar Wenen is ook echt duur als je een eigen coupe wilt. Ik zelf zie het echt niet zitten om met 4 onbekende of 2 onbekende een coupé te delen.

Ik heb dat gedaan toen ik 18 was. Was echt een belevenis. Mijn toenmalige vriendje en ik deelden de coupé met twee stellen van middelbare leeftijd. Een van de dames wilde ‘s nachts een lichtje aan laten, maar daar heb ik mooi een stokje voor gestoken. We hadden wel aangeboden om in de bovenste bedden te gaan liggen, krap 60 cm breed en 1,85 lang Halverwege de nacht kon ik echt niet meer slapen, dus ik ben koffie gaan drinken met een steward. Was hartstikke leuk, zonsopgang gezien in de bergen.

die prijs valt echt wel mee, dat kan de treinreis winkel goed voor jeugdboeken. Het was bij ons inclusief ontbijt €36 pppn bovenop het treinkaartje. Het hotel dat je er mee uitspaart is meestal duurder.

Ellori schreef op 26-09-2021 om 14:16:

[..]

Met de nachttrein naar Wenen is ook echt duur als je een eigen coupe wilt. Ik zelf zie het echt niet zitten om met 4 onbekende of 2 onbekende een coupé te delen.

Ja, ik heb even gecheckt en ik kwam in november voor een retour op 450 euro uit voor een eenpersoonscoupe. Dat is wel een beetje gekkenwerk.

Rondstruiner schreef op 26-09-2021 om 14:25:

[..]

Ja, ik heb even gecheckt en ik kwam in november voor een retour op 450 euro uit voor een eenpersoonscoupe. Dat is wel een beetje gekkenwerk.

De ferry naar Newcastle is ook altijd zo schreeuwend duur. Rond de 650 euro voor een retour. Dan wel met drie personen en auto, en een buitenhut, maar toch. Ik denk dat je daar ook rond de 400 zult uitkomen voor één persoon. Je neemt toch een tweepersoonskamer in beslag die ook weer schoongemaakt moet worden en zo.

Ellori schreef op 26-09-2021 om 14:16:

[..]

Met de nachttrein naar Wenen is ook echt duur als je een eigen coupe wilt. Ik zelf zie het echt niet zitten om met 4 onbekende of 2 onbekende een coupé te delen.

Dat is voor mij juist ook (deel van) de charme van treinreizen. 

Tot 2015 reden er CityNightLine treinen vanuit Nederland, daar maakte ik veel gebruik van. Altijd in een vier- of zespersoonscoupe. Je ontmoet er soms echt de leukste mensen. Iedereen reist met een eigen verhaal en als je 12 uur of langer met elkaar 'opgescheept' zit kom je vanzelf tot contact. Voor mij hoort het bij treinreizen, want uit het raam kijken levert in een nachttrein tenslotte ook maar weinig op 

Schommelstoel schreef op 26-09-2021 om 14:50:

[..]

Dat is voor mij juist ook (deel van) de charme van treinreizen.

Tot 2015 reden er CityNightLine treinen vanuit Nederland, daar maakte ik veel gebruik van. Altijd in een vier- of zespersoonscoupe. Je ontmoet er soms echt de leukste mensen. Iedereen reist met een eigen verhaal en als je 12 uur of langer met elkaar 'opgescheept' zit kom je vanzelf tot contact. Voor mij hoort set bij treinreizen, want uit het raam kijken levert in een nachttrein tenslotte ook maar weinig op

Dat vind ik ook, zo ontmoet je andere mensen die je anders misschien nooit had gesproken.  En ook mensen die een heel ander leven leiden dat dat jij dat doet.

Anders als bij groepsreizen zit je veel minder lang met ze opgescheept wanneer de klik er toch niet is.En je ze misschien wel zelfs vervelend vind. 

Flesje jagermeister mee aan boord en de gezelligheid komt vaak daarna vanzelf 

Ik wil zo graag weer eens naar Frankrijk. Liefst aan de (wat ruigere) kust. Heerlijk wandelen en niks aan mijn hoofd.
Hoop dat mijn gezondheid en corona het toelaten.

Voor mii zit de charme van specifiek de nachttrein (of wat ik me er bij voorstel) meer in het geluid van de trein terwijl je in bed ligt, of als je 's nachts even wakker wordt. Overdag is het prima om met elkaar in een coupe te zitten, maar op gesnurk van vreemden zit ik niet te wachten. Op gesnurk van bekenden ook niet trouwens

Ik vind nachttreinen ook verschrikkelijk. Dan kom je helemaal brak aan. Diverse nachtetappes in China gedaan en eentje in Thailand. Nu pak ik liever 't vliegtuig. Als ik een treinrit wil maken dan doe ik dat juist overdag zodat ik naar 't landschap kan kijken. 

Mijn Zwitserlandplannen zijn doorgeschoven naar juni volgend jaar omdat m'n moeder een paar dagen voor vertrek (we zouden in september gaan) haar arm brak. 

redbulletje schreef op 26-09-2021 om 16:15:

Ik vind nachttreinen ook verschrikkelijk. Dan kom je helemaal brak aan. Diverse nachtetappes in China gedaan en eentje in Thailand. Nu pak ik liever 't vliegtuig. Als ik een treinrit wil maken dan doe ik dat juist overdag zodat ik naar 't landschap kan kijken.

Eens. Ik kan uren naar buiten staren, maar dan moet er wel wat te zien zijn. 

Ik zit momenteel te denken of ik deze winter nog weg wil. Dan wil ik vliegen naar een warme regio, maar de keuze is nogal beperkt vanwege corona.  

redbulletje schreef op 26-09-2021 om 16:15:

Ik vind nachttreinen ook verschrikkelijk. Dan kom je helemaal brak aan. Diverse nachtetappes in China gedaan en eentje in Thailand. Nu pak ik liever 't vliegtuig. Als ik een treinrit wil maken dan doe ik dat juist overdag zodat ik naar 't landschap kan kijken.

Ik heb toen in Thailand zo lekker geslapen in die nachttrein naar Krabi. Wist niet wat me gebeurde want slaap normaal niet heel goed.

wij willen in juni een weekje Engeland (of zo rond de 10 dagen) doen met de auto (via de treintunnel) en hopen in de zomer nog naar een Grieks eiland te kunnen. Weten dan nog niet welk eiland.
Daarbij zouden we graag met vrienden nog een weekendje weg willen in het voorjaar en zouden we deze winter nog een weekend weg willen.
Als het aan mij zou liggen zouden we ook nog gaan skiën maar helaas zit dat voorlopig niet in de planning. Genoeg leuks om naar uit te kijken in ieder geval!

Misschien nog met de auto naar Kroatië.
Waar heen en hoe lang nog niet zeker.
Waarschijnlijk wel begin september.
Denk voor 10-12 dagen.
En dan nog twee overnachtingen onderweg in Slovenië de heenweg en Duitsland de terugweg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.