Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


stokstaart schreef op 16-08-2022 om 19:45:

[..]

Oooh wat leuk!! Als oude werkgever zo is, waarom zou je blijven? Klinkt niet als een leuke sfeer.
Daarnaast, als je getekend hebt en opzegt kan de TL je toch niet tegen werken? Hooguit je leven zuur maken maar daar zijn natuurlijk ook oplossingen voor.

Ik vind m'n team leuk en het werk in principe ook, maar het management... Er worden allemaal nieuwe manieren van werken door onze strot geduwd die in praktijk niet werken.

Het wordt steeds drukker op werk en steeds meer mensen gaan weg. Ze proberen collega's te overtuigen om te blijven, maar dan moet je wel je werknemers goed behandelen. Ik zal misschien minder per uur gaan verdienen, maar als ik degene van HR die ik vandaag heb gesproken moet geloven, is de sfeer daar heel fijn en kan en mag er van alles. En het is fulltime, in plaats van de 20 uur die ik nu heb (en nooit verhoogd zal worden).

HAHA!wait..what schreef op 16-08-2022 om 17:11:

[..]

Heb je ook niet iets vast zitten in je nek?

Nee volgens mij niet.

Wasgij schreef op 16-08-2022 om 19:45:

Stomme wesp! Ik zat lekker buiten en boek te lezen, prikt er zo een wesp in mijn elleboog. Au!
Ik ben er allergisch voor, dus dat was even hectisch.
Zit hier nu met een dikke, brandende arm.

Auw! Ik blijk ook allergisch maar heb geen epipen nog. Wel altijd antihistamine (spray en pillen). De pillen (vierdubbele dosis) werken wel goed tegen de brandpijn en jeuk. Merk wel heel goed wanneer ze uitgewerkt raken, dan gaat het weer branden en jeuken. 

Aan m'n huisarts die me m'n B12 injectie weigerde omdat ik te kort op elkaar kwam. Nou ik voel precies wanneer mijn energie en concentratie terugloopt en gelijk boosteren heeft heel positieve uitwerking, maar meneer gaat maar akkoord met eens in de 4 weken..  Nu moet ik dus ampullen uit Duitsland gaan bestellen en in de buurt iemand zoeken die wil prikken voor optimaal resultaat. Allemaal extra gedoe en kosten omdat die lul vertikt mee te werken. Het halve dorp klaagt over hem maar we hebben verder alleen zzp'ers en een AIO.

Boven buurman, hoe aso kun je zijn om nog tegen 23.00 te gaan boren en timmeren? En dat terwijl je al vanaf Februari aan het klussen bent in een huurwoning waar je nog steeds niet woont! En zeg even tegen je aso vriendjes die tot diep in de nacht staan te toeteren zodat jij naar buiten komt om lekker met ze te tetteren door hun half open gedraaide raampjes op vol volume om boven de boemboemboem uit te komen dat ze voortaan even aan moeten bellen om in jouw huis een gesprek op normale toon te voeren. 

En zeg dan ook gelijk even dat het aso is om met meerdere auto's half op de stoep te parkeren voor uren. En gooi je stinkende afval niet steeds naast de container! Mijn ooit zo rustige en nette buurtje begint steeds meer op de schildersbuurt te lijken. 

lientje69 schreef op 16-08-2022 om 09:13:


Mijn ergernis voor vandaag. Man is al 2 weken in het buitenland voor werk. Zou gisteren thuiskomen. Maar er is geen aflossing. Dus geen zicht op wanneer hij terugkomt. Zondag gaan we op vakantie, hij werkt 7 dagen per week dus is nu daar al voor de 15e dag op rij aan het werk. Straks doodmoe op vakantie voor hem, zo irritant. Deze week juist zo gepland zodat hij thuis eerst nog ff kon bijkomen van zijn werk.

Nou dat is mooi kauutee voor jouw man. En ook voor de rest van jullie gezin dus. Valt er een gesprek te voeren over hoe dit te voorkomen in de toekomst? 
Maar uiteraard wens ik jullie een fijne vakantie 

SombraOnline schreef op 16-08-2022 om 18:11:

Ik ben al even op zoek naar een nieuwe baan, en vandaag een leuk sollicitatiegesprek gehad. Ze nam me het liefste eigenlijk meteen aan!

Maar ik zie ertegenop m’n huidige baan op te zeggen. Een collega vertelde dat m’n teamleider bij een andere collega heel moeilijk deed over weggaan… Ze mogen natuurlijk niet weigeren als ik ontslag neem, maar ben zo bang dat ze me tegen gaan werken.

Laat je niet tegenhouden hoor. Wat kan teamleider dan feitelijk doen? 
Kun je preventief advies inwinnen bij de vakbond of bij rechtsbijstand? 
Dapper dat je van baan verandert 

redbulletje schreef op 17-08-2022 om 00:52:

Aan m'n huisarts die me m'n B12 injectie weigerde omdat ik te kort op elkaar kwam. Nou ik voel precies wanneer mijn energie en concentratie terugloopt en gelijk boosteren heeft heel positieve uitwerking, maar meneer gaat maar akkoord met eens in de 4 weken.. Nu moet ik dus ampullen uit Duitsland gaan bestellen en in de buurt iemand zoeken die wil prikken voor optimaal resultaat. Allemaal extra gedoe en kosten omdat die lul vertikt mee te werken. Het halve dorp klaagt over hem maar we hebben verder alleen zzp'ers en een AIO.

zou die je wel willen doorsturen naar de B12 Kliniek? Misschien wat ver voor je maar die man die dat runt heeft mij jaren geleden enorm geholpen en een flink chagrijnige brief naar mijn toenmalige HA gestuurd! Zowel over de B12 als D en ook mijn schildklier medicatie.
Ik prik nog steeds elke 2 weken mezelf en van mijn D en schildklier word ook afgebleven sindsdien.

Kadushi schreef op 17-08-2022 om 02:19:

Boven buurman, hoe aso kun je zijn om nog tegen 23.00 te gaan boren en timmeren? En dat terwijl je al vanaf Februari aan het klussen bent in een huurwoning waar je nog steeds niet woont! En zeg even tegen je aso vriendjes die tot diep in de nacht staan te toeteren zodat jij naar buiten komt om lekker met ze te tetteren door hun half open gedraaide raampjes op vol volume om boven de boemboemboem uit te komen dat ze voortaan even aan moeten bellen om in jouw huis een gesprek op normale toon te voeren.

En zeg dan ook gelijk even dat het aso is om met meerdere auto's half op de stoep te parkeren voor uren. En gooi je stinkende afval niet steeds naast de container! Mijn ooit zo rustige en nette buurtje begint steeds meer op de schildersbuurt te lijken.

Wat afschuwelijk. Daar ben ik ook zo bang voor. We krijgen volgend jaar nieuwe overburen omdat de oude gaan verhuizen. Ik hou mijn hart vast. De laatste jaren wordt het er niet beter op.

Poezie schreef op 10-08-2022 om 12:30:

Het onderhoudsbedrijf voor mijn verwarmingsketel: ik maak een afspraak voor vandaag tussen 8:00 en 10:00 uur. Om 10:15 bel ik het bedrijf om te vragen waar de monteur blijft. Zegt ze dat hun afspraken altijd tussen 8:00 en 13:00 uur zijn.
Nou, echt niet! Ik heb een schriftelijke bevestiging! Zegt ze: "mevrouw, hierbij rond ik het gesprek af" 😡 Geen excuses, helemaal niets.
Inmiddels is het 12:30 uur en is de monteur er nog niet.

Vandaag tweede kans tussen 8:00 en 10:00 uur. Ze hebben nog 47 minuten...

Poezie schreef op 17-08-2022 om 09:43:

[..]

Vandaag tweede kans tussen 8:00 en 10:00 uur. Ze hebben nog 47 minuten...

Ben benieuwd!

Dolfje schreef op 17-08-2022 om 09:49:

[..]

Ben benieuwd!

Spannend hè?!😂

Poezie schreef op 17-08-2022 om 09:54:

[..]

Spannend hè?!😂

Tijd verstreken en nog steeds niemand ☹

Poezie schreef op 17-08-2022 om 10:00:

[..]

Tijd verstreken en nog steeds niemand ☹

Slecht bedrijf!

Poezie schreef op 17-08-2022 om 10:00:

[..]

Tijd verstreken en nog steeds niemand ☹

Waardeloos zeg! Ik zou weer bellen, misschien is ie verlaat of onderweg?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.