Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Dorestad schreef op 16-08-2022 om 12:40:

[..]

Ik heb ontdekt dat het hier beter en sneller werkte door in muur twee schroefogen te bevestigen met daaraan een bagagespin. Hoe strijkplank ook wordt neergezet, spin ervoor en hoppa, vast

Ik heb zoiets gedaan met een oude riem. Aan de muur geschroefd en de strijkplank wordt vastgezet met de riem om zijn buik.

Auwereel schreef op 16-08-2022 om 08:27:

Ik heb krassen in mijn bril waar ik tegenaan kijk! Ik dacht dat het vlekken waren en probeerde met water en handzeep ( zoals aanbevolen door de opticien) schoon te maken, maar dat hielp niet. Bij nadere inspectie bleken het krassen te zijn. Het ziet er naar uit alsof ik heb zitten poetsen met zand. Wat best mogelijk is, dat er zand op mijn bril gewaaid is en dat ik dat met het poetsen in de coating heb gewreven.
Ben ik mooi klaar mee, ik heb hele dure glazen...

Kan je laten schoonmaken door je opticien. Wordt weggepolijst.

rionyriony schreef op 16-08-2022 om 13:28:

[..]

Kan je laten schoonmaken door je opticien. Wordt weggepolijst.

Kon bij mij niet ik moet een nieuw glas dan. Zal wellicht  afhankelijk  zijn  van wat voor soort glazen je hebt?

lientje69 schreef op 16-08-2022 om 13:31:

[..]

Kon bij mij niet ik moet een nieuw glas dan. Zal wellicht afhankelijk zijn van wat voor soort glazen je hebt?

Ik denk dat je krasje dan te diep was. Als er teveel vanaf geslepen moet worden wordt de sterkte teveel verschillend.

Maar ik denk dat er best technieken zijn om het hoe dan ook te herstellen. Er is tegenwoordig ontzettend veel mogelijk. Misschien had je opticien de benodigde apparatuur daar niet voor, of was een nieuw glas goedkoper.

Dit zou een heel nieuw beroep kunnen worden: brilglazenrestaurateur.

Bakblik schreef op 16-08-2022 om 08:17:

[..]

Heb je een bed met verstelbaar hoofdeinde? Klein beetje omhoog zetten dan blijf ik beter liggen in de nieuwe houding die ik moet aanleren. Ik mag niet meer op mijn buik liggen. In het ziekenhuis ben ik echt begonnen met zittend slapen en iedere nacht probeer ik wat platter te gaan liggen. Heb vannacht voor het eerst echt plat gelegen en het ging goed, werd op mijn zij wakker zoals ik was gaan slapen.

Nee helaas.

Het is als ik op mijn rug lig dan doe ik iets met mijn hand onder mijn hoofd maar ook op beide zijdes. Kan gewoon niet liggen of zo. Bed/ matras is pas 3 jaar oud en kussen ook. Nooit eerder gehad tot een half jaar geleden maar her is soms ook weken weg. Zo raar.

Dolfje schreef op 16-08-2022 om 16:12:

[..]

Nee helaas.

Het is als ik op mijn rug lig dan doe ik iets met mijn hand onder mijn hoofd maar ook op beide zijdes. Kan gewoon niet liggen of zo. Bed/ matras is pas 3 jaar oud en kussen ook. Nooit eerder gehad tot een half jaar geleden maar her is soms ook weken weg. Zo raar.

Heb je ook niet iets vast zitten in je nek?

aan mijn man. Hij heeft vandaag een kort lontje.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

16-08-2022 om 17:35

Ik sta bij een kledingrek hangers van links naar rechts te schuiven, zoals je doet als je kijkt of er iets leuks tussen hangt. Komt er een vrouw aan en gaat links van mij hetzelfde staan doen, maar werkt daarbij naar mij toe. Steeds dichterbij totdat ze pal naast me stond en ik dacht: wil je nou door me heen ofzo? Uiteindelijk liep ze toch maar om me heen om aan de andere kant verder te gaan.
Sta ik bij een ander rek, komt ze weer vlak naast me staan en steekt zelfs een arm uit naar een kledingstuk dat voor me hing. Toen heb ik haar even heel nadrukkelijk aangekeken en ging ze er opeens vandoor. 
Blijf uit mijn ruimte mens!

rionyriony schreef op 16-08-2022 om 13:28:

[..]

Kan je laten schoonmaken door je opticien. Wordt weggepolijst.

O dat zou fijn zijn! Op mijn te-doen-lijst als ik terug ben van vakantie!

Ik ben al even op zoek naar een nieuwe baan, en vandaag een leuk sollicitatiegesprek gehad. Ze nam me het liefste eigenlijk meteen aan!  

Maar ik zie ertegenop m’n huidige baan op te zeggen. Een collega vertelde dat m’n teamleider bij een andere collega heel moeilijk deed over weggaan… Ze mogen natuurlijk niet weigeren als ik ontslag neem, maar ben zo bang dat ze me tegen gaan werken. 

Stomme wesp! Ik zat lekker buiten en boek te lezen, prikt er zo een wesp in mijn elleboog. Au!
Ik ben er allergisch voor, dus dat was even hectisch.
Zit hier nu met een dikke, brandende arm.

SombraOnline schreef op 16-08-2022 om 18:11:

Ik ben al even op zoek naar een nieuwe baan, en vandaag een leuk sollicitatiegesprek gehad. Ze nam me het liefste eigenlijk meteen aan!

Maar ik zie ertegenop m’n huidige baan op te zeggen. Een collega vertelde dat m’n teamleider bij een andere collega heel moeilijk deed over weggaan… Ze mogen natuurlijk niet weigeren als ik ontslag neem, maar ben zo bang dat ze me tegen gaan werken.

Oooh wat leuk!! Als oude werkgever zo is, waarom zou je blijven? Klinkt niet als een leuke sfeer.
Daarnaast, als je getekend hebt en opzegt kan de TL je toch niet tegen werken? Hooguit je leven zuur maken maar daar zijn natuurlijk ook oplossingen voor.

Dolfje schreef op 16-08-2022 om 16:12:

[..]

Nee helaas.

Het is als ik op mijn rug lig dan doe ik iets met mijn hand onder mijn hoofd maar ook op beide zijdes. Kan gewoon niet liggen of zo. Bed/ matras is pas 3 jaar oud en kussen ook. Nooit eerder gehad tot een half jaar geleden maar her is soms ook weken weg. Zo raar.

Ik heb dit ook wel eens, ook opgevouwen slapen incl slapende en tintelende handen en armen. Als ik naar de manueel therapeut ben geweest ben ik er weer even vanaf

lientje69 schreef op 16-08-2022 om 08:19:

[..]

O ja ook dat herken ik. Slaap je eindelijk, heb je dat weer.

Overigens ga ik niet te laat mijn bed in. Ik was gisteren zo moeder ik al om half 10 in bed lag. Maar na uren draaien en woelen maar naar beneden gegaan voor warme melk.

Tegen half 2 in slaap gevallen en om kwart over 5 weer wakker. Echt. Waarom???

En niet doordewarmte want ik had de airco aan laten staan vannacht. Dus dat kon het ook niet zijn dit keer.

Ik denk dat half tien te vroeg is.

Er wordt altijd door artsen aangeraden zoveel mogelijk dezelfde bedtijd en opsta tijd aan te houden.

Zelf slaap ik al maanden met de ventilator op mijn bed gericht . Ik heb er nu wel een tijdschakelaar op, om 3 uur snachts gaat d ventilator uit. 

JtM

JtM

16-08-2022 om 20:12 Topicstarter

Zoon veranderde net in een duivel toen ik zijn tanden wilde poetsen  komt gelukkig niet vaak voor dat hij zo doet maar wil het graag gezellig houden met naar bed gaan. 
Gelukkig kwam hij net nog zijn kamer uit om om een kus en knuffel te vragen, hebben we het toch weer goed gemaakt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.