Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Ik vertrek 2023

  • Zondag 01 januari 2023 (18.50 uur op NPO 1) - Familie Jansen tovert een vervallen chateau in Frankrijk om tot B&B en gîtes.
  • Zaterdag 07 januari 2023 (21.40 uur op NPO 1 - Bert en Thomas vertrekken naar Spanje om een nudisten B&B te beginnen.
  • Zaterdag 14 januari 2023 (21.35 uur op NPO 1 - Familie Wagemans zet koers richting de Costa Brava op zoek naar hun droomlocatie.
  • Zaterdag 21 januari 2023 (21.35 uur op NPO 1 - Milko en Odette willen in de Franse Pyreneeën vakantiegangers ontvangen en paarden fokken. 
  • Zaterdag 28 januari 2023 (21.40 uur op NPO 1) - Marcel en Walter besluiten te doen waar ze al jaren van dromen: een B&B aan de Spaanse Costa del Sol.

  • Donderdag 2 februari 2023 (21.30 uur op NPO 1) - Nicole en Manuel bouwen aan hun gezamenlijke droom: een B&B op een vrije kavel op Bonaire. Deel 1
  • Donderdag 9 februari 2023 (21.30 uur op NPO 1) - Nicole en Manuel bouwen aan hun gezamenlijke droom: een B&B op een vrije kavel op Bonaire. Deel 2
  • Donderdag 16 februari 2023 (21.30 uur op NPO 1) - Dennis en Jelle kopen in een Frans gehucht een leegstaand pand met camping, kroeg en supermarkt.
  • Donderdag 23 februari 2023 (21.30 uur op NPO 1) - Follow up:
    Theo en Jolande zijn klaar voor een nieuw avontuur. Zij verruilen Gambia voor Spanje waar ze naast pannenkoeken ook tapas in hun restaurant gaan serveren. En we keren terug naar Jeroen en Marleen in Italië. In 2016 sloeg het noodlot toe en werd hun huis door aardbevingen onbewoonbaar. Zes jaar later hebben ze hun leven weer op de rit.

Leuk, ik ga zeker weer kijken.

Leuk! 
Veel richting Spanje/Frankrijk.. 

MidasWolf

MidasWolf

27-12-2022 om 12:59 Topicstarter

Livvie schreef op 27-12-2022 om 12:55:

Leuk!
Veel richting Spanje/Frankrijk..

Klopt Europa en dan met name de mediterrane landen blijven onverminderd populair. Bij concrete plannen zal ik ook in die richting kunnen kijken. In ieder geval een vrij grote kans dat het binnen Europa is. Centraal Europa, Duitsland/Alpen landen zou ook kunnen. Voor nu geen concrete plannen alleen gedachtes/dromen.

MidasWolf

MidasWolf

27-12-2022 om 13:04 Topicstarter

Wijzigingen in de  programma uitzending zijn nog eventueel mogelijk. Ga ik voor nu niet vanuit op basis van de korte termijn tot uitzending. Het eerste nieuwe verhaal is er een naar: Marcigny Frankrijk.

Ray (44) en Margriet (42) leiden een gelukkig en stabiel bestaan: ze hebben vijf fantastische dochters, zijn al bijna twintig jaar samen en hebben fijne mensen om zich heen in Almere. Toch wil het stel iets anders. Ze zijn al jaren op zoek naar een spannend avontuur. Als zich een statig Frans pand uit 1788 aandient, vinden Ray en Margriet het tijd om hun koffers te pakken...

Vervallen chateau

Samen met dochters Victoria (14), Louise (12), Elise (12), Josephine (9) en Isabelle (7) en een krap klusbudget vertrekken ze naar het platteland van Marcigny in Frankrijk. Het plan is om daar een compleet vervallen chateau binnen negen maanden om te toveren tot chambres d’hôtes met gites.

het chateau csm_IV-Jansen-chateau-boven-af_f223168ecd.jpg csm_IV-Jansen-schouw_e5b02044a8.jpg csm_IV-Jansen-oude-ingang_3b8f56adaf.jpg csm_Iv-jansen-achetrkant-pand_c773958a4f.jpg

Vol goede moed beginnen Ray en Margriet aan de verbouwing. Maar al gauw komen ze erachter dat het een meerjarenplan wordt: een kapotte dakgoot zorgt ervoor dat regenwater langs alle muren en plafonds sijpelt. Maar ook werklui die niet op komen dagen gooien de planning in de war.

Ray en Margriet gaan letterlijk en figuurlijk gebukt onder de verbouwing en vragen zich af: Doen we hier wel goed aan.

Leuk, ik ga kijken!

volg !! 

Ja ik wil ook weer gaan kijken. De afleveringen met 2 families vond ik niet zo leuk, beetje te langdradig maar deze serie lijkt me weer leuk.

Leuk!! Ik snap die fascinatie met zuidelijke landen alleen niet meer zo. Nederland heeft inmiddels Franse zomers en in Frankrijk en zuidelijker is het de helft van het jaar niet meer uit te houden. Ik zou zelf wel een huisje in noord Schotland of IJsland willen ofzo. Lekker de zomerhitte ontsnappen.
Maar leuk dat er weer een nieuw seizoen is. Voor mijn gevoel hebben we er lang genoeg op moeten wachten

Het is ook een kwestie van keukens en schoonheid van het land. En de wijnen zijn een stuk goedkoper dan hier in Nederland.

MeganRapinoe schreef op 27-12-2022 om 14:42:

Leuk!! Ik snap die fascinatie met zuidelijke landen alleen niet meer zo. Nederland heeft inmiddels Franse zomers en in Frankrijk en zuidelijker is het de helft van het jaar niet meer uit te houden. Ik zou zelf wel een huisje in noord Schotland of IJsland willen ofzo. Lekker de zomerhitte ontsnappen.
Maar leuk dat er weer een nieuw seizoen is. Voor mijn gevoel hebben we er lang genoeg op moeten wachten

Doen en dan aanmelden voor Ik vertrek! Leuker om naar te kijken dan altijd weer dezelfde landen. 

Ik ben zelf altijd wel benieuwd naar Noorwegen. Lijkt me heel mooi,  in de natuur.

MeganRapinoe schreef op 27-12-2022 om 14:42:

Leuk!! Ik snap die fascinatie met zuidelijke landen alleen niet meer zo. Nederland heeft inmiddels Franse zomers en in Frankrijk en zuidelijker is het de helft van het jaar niet meer uit te houden. Ik zou zelf wel een huisje in noord Schotland of IJsland willen ofzo. Lekker de zomerhitte ontsnappen.
Maar leuk dat er weer een nieuw seizoen is. Voor mijn gevoel hebben we er lang genoeg op moeten wachten

Dat denk ik ook elke keer als er weer iemand vertrekt richting de mediterranee. Ik zou veel liever naar Ierland of Scandinavië gaan dan die megahotte zuidelijke landen. 

Mediterranee is het fijnst in the off season. 

Dat uitzendschema blijft mij altijd verbazen. Wie verzint die dagen en tijden, en dat voor een populair programma.

Leuk, ik volg!

MeganRapinoe schreef op 27-12-2022 om 14:42:

Leuk!! Ik snap die fascinatie met zuidelijke landen alleen niet meer zo. Nederland heeft inmiddels Franse zomers en in Frankrijk en zuidelijker is het de helft van het jaar niet meer uit te houden. Ik zou zelf wel een huisje in noord Schotland of IJsland willen ofzo. Lekker de zomerhitte ontsnappen.
Maar leuk dat er weer een nieuw seizoen is. Voor mijn gevoel hebben we er lang genoeg op moeten wachten

Ik snap dat juist wel. In Nederland heb je altijd veel kans op een verregende vakantie en dat lijkt me niet leuk als je een b&b of iets anders toeristisch hebt. Bovendien zijn veel mensen de winters hier zat, een vriendin van mij woont in Spanje en heeft nu 20 graden en zon, terwijl wij hier wegwaaien en in de kou en regen zitten. 

Maar inderdaad leuk, een nieuw seizoen! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.