Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Ik vertrek 2023


Tatemae schreef op 01-01-2023 om 20:41:

ik snap er niks van, op npo plus staat een nieuwe aflevering van twee mannen die een nudisten bnb gaan starten. Ik heb het gezin met 5 kinderen niet gezien.

Ja dat had ik ook. Ik vond het ook heel vreemd. Maar je kon dus de aflevering van volgende week al wel vooruit kijken maar die van deze week nog niet. Die van deze week kon je wel live kijken. Ik heb ze beiden gezien, vond beide een beetje mwah eigenlijk.

Tatemae schreef op 01-01-2023 om 20:41:

ik snap er niks van, op npo plus staat een nieuwe aflevering van twee mannen die een nudisten bnb gaan starten. Ik heb het gezin met 5 kinderen niet gezien.

gewoon op NPO1 zoals in de OP staat

Ik heb respect voor deze mensen. 7 dagen in de week klussen, wat een doorzettingsvermogen. Ook naast hun banen die ze daar hadden blijven ze klussen. Ze hebben er iets moois van gemaakt, van het deel wat af is dan. 

MidasWolf

MidasWolf

01-01-2023 om 21:51 Topicstarter

Ik heb de aflevering nog niet gezien, ik ga deze binnenkort even terugkijken.

met 5 kinderen ben je al gewend aan keihard werken lijkt mij. Ik vind het met 2 kinderen al heftig soms.

ik vond ook leuk om te zien hoe ze beiden op zijn Nederlands met de fiets naar hun bijbaan gingen 😁

Wat een prachtige kinderen, dat haar .
Verder zat ik met redelijke kromme tenen te kijken. Volgens mij was zij nog beter in klussen dan hij, dat gestuntel met die boiler en tijdelijke douche cabine.
Ja, het is mooi geworden, wat er af was. Maar eerlijk...? Ik ben altijd bang met dit type klussers voor wat er áchter het behang nog zit...

Courage schreef op 02-01-2023 om 20:21:

Wat een prachtige kinderen, dat haar .
Verder zat ik met redelijke kromme tenen te kijken. Volgens mij was zij nog beter in klussen dan hij, dat gestuntel met die boiler en tijdelijke douche cabine.
Ja, het is mooi geworden, wat er af was. Maar eerlijk...? Ik ben altijd bang met dit type klussers voor wat er áchter het behang nog zit...

Het was allemaal meer geluk dan wijsheid en af en toe zag het er behoorlijk onverantwoord en onveilig uit.

Elaine68 schreef op 03-01-2023 om 08:39:

[..]

Het was allemaal meer geluk dan wijsheid en af en toe zag het er behoorlijk onverantwoord en onveilig uit.

Nou vooral dat moment dat hij op een trap op een steiger op de overloop stond. Dat zag er echt gevaarlijk uit.

Madamecannibale schreef op 03-01-2023 om 08:54:

[..]

Nou vooral dat moment dat hij op een trap op een steiger op de overloop stond. Dat zag er echt gevaarlijk uit.

Nogal houtje-touwtje ja

Ja, dat was echt eng.

MidasWolf

MidasWolf

03-01-2023 om 19:13 Topicstarter

Het pand stond 5 jaar leeg, aan de staat te zien lijkt het veel langer leeg te hebben gestaan. De aankoopprijs valt dan weer mee als je ziet hoe groot het pand is dat ze kopen €200.000 ton dacht ik.

MidasWolf

MidasWolf

03-01-2023 om 20:00 Topicstarter

Zij spreken goed Frans hebben zelfs even een baan er naast gehad, het zijn wel doorpakkers en die meiden vangen het goed op vind ik. Die staan er best wel positief in, het blijft soms lastig, maar het lijkt ze redelijk af te gaan. Als het minder gaat dan zijn ze daar bij “ Ik vertrek” ook redelijk open over.

Ik heb het net teruggekeken, pfff, wat een ellende hebben die mensen weer gekocht. Wel knap hoe ze doorzetten en inderdaad allebei een baan erbij.

Ik heb me wel heel erg geërgerd aan het alleen houden van die arme pony. Als je je even inleest zie je toch snel genoeg dat paarden sociale dieren zijn die je met soortgenoten moet houden. In een aantal landen in Europa is er al een verbod om ze alleen te laten staan.

MidasWolf

MidasWolf

07-01-2023 om 11:46 Topicstarter

Vanavond een Aflevering van “Ik vertrek”

Uitzending zaterdag 7 januari 2023 om 21.40 uur op NPO 1

Bert (44) en Thomas (60) verruilen Zaandam voor een Spaanse berg in niemandsland. Ze willen hier een paradijs voor nudisten bouwen. Het motto van de mannen is dan ook: ‘alles is toch veel fijner in je blootje?’. En deze boodschap willen ze maar al te graag uitdragen aan hun gasten.

Vrijheid en blijheid


In het plaatsje Alora in Malaga hebben Bert en Thomas een huis met zwembad en studio's gekocht. Hier willen ze een B&B beginnen voor zes gasten. Maar eerst moet er worden verbouwd: alle ruimtes moeten eigentijdser worden gemaakt, de badkamers moeten onder handen worden genomen en er moet een derde studio worden gecreëerd.

Het klussen lijkt van een leien dakje te gaan, totdat Bert drie weken voor de opening van het dak valt. Er moet nog heel veel gebeuren, maar Bert moet het op dringend verzoek van de arts rustig aan doen.

csm_IV-B%26T-huis-op-berg_a3c4033969.jpg csm_IV-B%26T-Alora_6fd5d4d6af.jpg csm_IV-B%26T-oude-slaapkamer_2bc09643a2.jpg csm_IV-B%26T-oude-wasruimte_6825b4cceb.jpg csm_IV-B%26T-luchtfoto-huis_7bfdde6db5.jpg

alles is toch veel fijner in je blootje?Bert en Thomas

Tot overmaat van ramp worden ze getroffen door Spaans noodweer en zit de hele buitenboel onder de modder. Bert slaat het doktersadvies in de wind, met alle gevolgen van dien.

De mannen zetten alles op alles om de modderpoel om te toveren tot een walhalla voor naakte mensen. Wordt het eindelijk tijd voor ‘vrijheid blijheid’ of neemt stress in de eindsprint de overhand?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.