Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Lollypopje schreef op 26-11-2021 om 14:21:

[..]

Net bekend. Ik word er niet heel hoopvol van

Avondlockdown vanaf zondag, mondkapjesplicht op scholen vanaf groep zes - https://nos.nl/l/2407144

Eerlijk gezegd ben ik ook bang dat het niet genoeg gaat zijn. Maar er valt toch een enorme last van mijn schouders omdat de scholen openblijven. 

Drietje schreef op 26-11-2021 om 14:39:

Nou, ik gooi maar even iets positiefs erin
Ben heel blij dat de scholen open blijven. En ook de uni.

En ja, ik denk wel dat het voldoende is zo. Het hoeft niet naar 0. Een kleine daling helpt ons ook door de winter heen. En elke besmetting draagt bij aan de immuniteit

Ik betwijfel ernstig dat dit genoeg is. We zitten tegen code zwart aan, dan hebben we echt wel wat meer dan een kleine daling nodig.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

26-11-2021 om 15:11

Lollypopje schreef op 26-11-2021 om 15:07:

[..]

Ik betwijfel ernstig dat dit genoeg is. We zitten tegen code zwart aan, dan hebben we echt wel wat meer dan een kleine daling nodig.

Hopelijk komt 2G op alle publieke en/of vertierige plaatsen er nog bovenop, anders lijkt het mij ook onwaarschijnlijk dat dit zal helpen.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

26-11-2021 om 15:13

Lollypopje schreef op 26-11-2021 om 15:07:

[..]

„Ik zou fase 2D nu nog niet willen betitelen als de fase voor code zwart, omdat daarbij sprake is van de mogelijkheid op te schalen naar 1350 ic-bedden. Zover is het nog niet”, zei een LNAZ-woordvoerder donderdag.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

26-11-2021 om 15:14 Topicstarter

Voorzichtig heb ik ook wel hoop dat dit genoeg is. Het gaat echt wel tot minder contacten leiden, al lijkt me dat je dit zou moeten combineren met een avondklok om te voorkomen dat mensen elkaar vervolgens thuis gaan opzoeken. Ik heb ook nog geen goed beeld voor welke sectoren dit allemaal gaat gelden.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

26-11-2021 om 15:14

niet_rechts schreef op 26-11-2021 om 15:11:

[..]

Hopelijk komt 2G op alle publieke en/of vertierige plaatsen er nog bovenop, anders lijkt het mij ook onwaarschijnlijk dat dit zal helpen.

Daar ga ik wel vanuit. Hoop toch echt niet dat het parlement ervoor gaat liggen. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

26-11-2021 om 15:16 Topicstarter

Drietje schreef op 26-11-2021 om 15:14:

[..]

Daar ga ik wel vanuit. Hoop toch echt niet dat het parlement ervoor gaat liggen.

In het tempo waarin we nieuwe wetgeving van kracht laten worden heeft 2g denk ik straks helemaal geen zin meer. We zijn hard op weg om ervoor te zorgen dat iedereen òf gevaccineerd òf genezen is (òf dood).

Drietje schreef op 26-11-2021 om 15:13:

[..]

„Ik zou fase 2D nu nog niet willen betitelen als de fase voor code zwart, omdat daarbij sprake is van de mogelijkheid op te schalen naar 1350 ic-bedden. Zover is het nog niet”, zei een LNAZ-woordvoerder donderdag.

Maar waar moeten ze die 1350 bedden vandaan halen?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

26-11-2021 om 15:31 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 25-11-2021 om 18:05:

[..]

Het betekent niet meer of minder dan dat de laatste twee dagen de druk op de gewone afdelingen niet is toegenomen doordat er meer patiënten verzorgd moeten worden. Dat er een veel grotere daling nodig is om weer alle zorg te kunnen verlenen weten we allemaal wel. Maar ik heb toch hoop dat deze trend zich de komende dagen doorzet.

Helaas vandaag toch weer een stijging van de bezetting. 

Lollypopje schreef op 26-11-2021 om 15:26:

[..]

Maar waar moeten ze die 1350 bedden vandaan halen?

door het stil leggen van de andere zorg. Die loopt nu nog zo veel mogelijk door al hebben een aantal ziekenhuizen dit al afgeschaald. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

26-11-2021 om 15:46

Ysenda schreef op 26-11-2021 om 15:32:

[..]

door het stil leggen van de andere zorg. Die loopt nu nog zo veel mogelijk door al hebben een aantal ziekenhuizen dit al afgeschaald.

Het is nu officieel gemaakt door Hugo de Jonge: alle ingrepen die niet binnen zes weken moeten gebeuren om iemands leven te redden, worden afgezegd.

Fase 2D: wat is dat? En welke operaties gaan nu niet door?
https://www.ad.nl/binnenland/fase-2d-wat-is-dat-en-welke-operaties-gaan-nu-niet-door~a0ee5a1e/

Serieus: waarom gaat een coronapatiënt voor iemand die chemotherapie of een transplantatie nodig heeft?!

niet_rechts schreef op 26-11-2021 om 15:46:

[..]

Het is nu officieel gemaakt door Hugo de Jonge: alle ingrepen die niet binnen zes weken moeten gebeuren om iemands leven te redden, worden afgezegd.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

26-11-2021 om 16:36

niet_rechts schreef op 26-11-2021 om 15:46:

[..]

Fase 2D: wat is dat? En welke operaties gaan nu niet door?
https://www.ad.nl/binnenland/fase-2d-wat-is-dat-en-welke-operaties-gaan-nu-niet-door~a0ee5a1e/

Serieus: waarom gaat een coronapatiënt voor iemand die chemotherapie of een transplantatie nodig heeft?!

Ik vind dit ook niet meer te verantwoorden.

Ysenda schreef op 26-11-2021 om 15:32:

[..]

‘Zoveel mogelijk’ is op het moment al heel weinig hoor. 

Drietje schreef op 26-11-2021 om 16:36:

[..]

Ik vind dit ook niet meer te verantwoorden.

Dat vind ik ook niet meer. Er gaan mensen (eerder) dood doordat ongevaccineerden een plek in nemen op de IC. Er gaan overigens ook mensen eerder dood doordat heel de pijplijn verstopt zit, waardoor diagnoses later gesteld worden. Maar het staat niet op de politieke agenda omdat je dan uitkomt op dingen als een vaccinatieplicht, een lockdown voor ongevaccineerden of een maximaal aantal COVID patiënten in het ziekenhuis. Allemaal oplossingen met de nodige medische-ethische bezwaren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.