Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Duizendpoot schreef op 25-11-2021 om 16:07:

[..]

Bovendien vind ik het ook een ethische kwestie. We gaan de scholen sluiten omdat een (deel) van de volwassenen zich niet goed gedraagt, dan wel zich niet laat vaccineren. Terwijl de jeugd geen enkele belasting vormt voor de zorg, maar straks wel de financiële kolen uit het vuur mag halen. Echt hoor; de jeugd krijgt straks alles voor zijn kiezen, maar wij volwassenen tonen weinig compassie met hun. Ik heb daar moeite mee.

En vergeet ook niet dat antivaxx ouders hun kinderen ook niet laten vaccineren en de besmettingen ook in stand houden vandaag de dag. Is niet de schuld van die kinderen, wel de verantwoordelijkheid van deze ouders, die waarschijnlijk net zo hard mee roeptoeteren de scholen niet te sluiten!

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

25-11-2021 om 17:05

Vavoom schreef op 25-11-2021 om 16:57:

[..]

Ik had je post gelezen hoor dus nog een keer plakken is nergens voor nodig, ik ga het nml niet ineens met je eens zijn. Het is voor mensen zoals jij natuurlijk ook makkelijk praten en enig inlevingsvermogen in mensen die niet zijn zoals jij is ook heel erg moeilijk.

Voor mij is het niet makkelijk praten, want mijn man is een ondernemer die vanwege het zwabberbeleid op omvallen staat. Toch ben ik fel tegen schoolsluitingen. Het is allebei erg en de onzekerheid is zeer onprettig, maar mijn man is een volwassene met een ondernemende instelling die er wel weer bovenop komt. Voor mijn kinderen daarentegen zijn deze jaren nooit meer in te halen.

OmaVan2 schreef op 25-11-2021 om 16:52:

[..]

Nu is 50% patienten op de afdeling gevaccineerden. Op de IC is dat 30%. Niet al die opnames zijn te voorkomen met boosters, maar wel veel. Dus het helpt wel.

De antivaxxers haal je toch niet over, dus bied aub de mensen die staan te trappelen om een booster gewoon de kans. 

Amber82 schreef op 25-11-2021 om 16:55:

[..]

Ja klopt.

En dat zij niet reageert op deze post geeft eigenlijk al het antwoord.

OmaVan2 schreef op 25-11-2021 om 16:52:

[..]

Nu is 50% patienten op de afdeling gevaccineerden. Op de IC is dat 30%. Niet al die opnames zijn te voorkomen met boosters, maar wel veel. Dus het helpt wel.

En reken nou eens uit hoeveel mensen dat nu echt zijn in de juiste verhouding. 85% tegen 15%.

Vavoom schreef op 25-11-2021 om 16:57:

[..]

Ik had je post gelezen hoor dus nog een keer plakken is nergens voor nodig, ik ga het nml niet ineens met je eens zijn. Het is voor mensen zoals jij natuurlijk ook makkelijk praten en enig inlevingsvermogen in mensen die niet zijn zoals jij is ook heel erg moeilijk.

Dat was mijn post niet hoor. Credits aan juiste persoon geven graag.

LiefsteFeetje schreef op 25-11-2021 om 17:19:

[..]

En reken nou eens uit hoeveel mensen dat nu echt zijn in de juiste verhouding. 85% tegen 15%.

Maar jouw dierbare zou maar net tot die 15% pechvogels behoren... Ik heb geen greintje medelijden met antivaxxers die aan corona overlijden, maar wél met de mensen die zich wel willen laten boosteren en door het wanbeleid hier toch op de valreep sneuvelen. 

redbulletje schreef op 25-11-2021 om 17:22:

[..]

Maar jouw dierbare zou maar net tot die 15% pechvogels behoren... Ik heb geen greintje medelijden met antivaxxers die aan corona overlijden, maar wél met de mensen die zich wel willen laten boosteren en door het wanbeleid hier toch op de valreep sneuvelen.

Ben ik met je eens, maar…….. wat is op de valreep sneuvelen? Ieder mens kan zijn/haar eigen verantwoordelijkheden nemen. De besmettingen lopen weer enorm uit de klauwen en behoor je tot de/een risicogroep, dan zijn er meer dan genoeg mogelijkheden jezelf te beschermen voor invloeden van buitenaf en waarover je geen controle hebt. Is dat zwaar en pittig, jazeker! Is het de omgekeerde wereld, jazeker! 

Een booster geeft heus wel extra bescherming (misschien), maar geen zekerheid om niet ziek te worden. Wijzen naar anderen is het makkelijkst, maar soms is het belangrijker je eigen voorzorgsmaatregelen te nemen, hoe oneerlijk en moeilijk ook. 

Vavoom schreef op 25-11-2021 om 16:46:

Beseft iedereen die spreekt over winkels en restaurants dicht omdat dat luxe zou zijn dat daar ondernemers achter zitten die de zoveelste klap krijgen? Ik begrijp echt wel dat iedereen voor z’n eigen hachje vecht maar de scholen openhouden terwijl daar nu de meeste besmettingen plaatsvinden en dan de middenstand dicht terwijl daar de minste zijn kan echt niet.

Dan is de enige mogelijkheid om het echte probleem aan te pakken: weigeraars uit risicodoelgroepen gedwongen isoleren in hotels en geleidelijk weer naar buiten laten. Hebben die hotels ook weer wat klanten. 

Kersje schreef op 25-11-2021 om 17:32:

[..]

Ben ik met je eens, maar…….. wat is op de valreep sneuvelen? Ieder mens kan zijn/haar eigen verantwoordelijkheden nemen. De besmettingen lopen weer enorm uit de klauwen en behoor je tot de/een risicogroep, dan zijn er meer dan genoeg mogelijkheden jezelf te beschermen voor invloeden van buitenaf en waarover je geen controle hebt. Is dat zwaar en pittig, jazeker! Is het de omgekeerde wereld, jazeker!

Een booster geeft heus wel extra bescherming (misschien), maar geen zekerheid om niet ziek te worden. Wijzen naar anderen is het makkelijkst, maar soms is het belangrijker je eigen voorzorgsmaatregelen te nemen, hoe oneerlijk en moeilijk ook.

Ik denk dat er geen voorzorgsmaatregelen zijn die je helemaal beschermen. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

25-11-2021 om 18:05 Topicstarter

Sun.lover schreef op 25-11-2021 om 16:58:

[..]

Daar betekent dat er dus meer dan het aantal opname’s ontslagen of dood zijn. En als er al stabilisatie zou zijn dan gaat het sowieso geheid mis. Er zijn al ziekenhuizen waar ze sowieso geen mensen meer opnemen die geen mantelzorg hebben omdat er geen thuiszorg of verpleeghuis meer beschikbaar is. De zorg zit nu al muurvast en dat wordt erger en blijft maanden zo. Ik denk dat mensen heel erg moeten hopen nu niet ziek te worden.

Het betekent niet meer of minder dan dat de laatste twee dagen de druk op de gewone afdelingen niet is toegenomen doordat er meer patiënten verzorgd moeten worden. Dat er een veel grotere daling nodig is om weer alle zorg te kunnen verlenen weten we allemaal wel. Maar ik heb toch hoop dat deze trend zich de komende dagen doorzet.

LiefsteFeetje schreef op 25-11-2021 om 17:19:

[..]

Volgens mij mag je hier juist wel met absolute cijfers rekenen... Er liggen nu veel gevaccineerde bejaarden op de afdeling en de IC, die lagen er 3 maanden geleden nog niet. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

25-11-2021 om 18:09 Topicstarter

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5269694/hoeveel-coronadoden-gevaccineerd-onbekend-niet-bijgehouden-rivm

Echt, ik weet soms niet wat ik lees. Laten we dat in elk geval uitzoeken voor de gevallen waarbij het kan (in het ziekenhuis overleden en toestemming gegeven vaccinatiestatus te delen). Dat helpt hopelijk nog wat meer mensen over de streep om die prik toch maar te nemen.

OmaVan2 schreef op 25-11-2021 om 18:07:

[..]

Volgens mij mag je hier juist wel met absolute cijfers rekenen... Er liggen nu veel gevaccineerde bejaarden op de afdeling en de IC, die lagen er 3 maanden geleden nog niet.

Dat zijn er niet zo veel hoor. Er liggen veel ongevaccineerde mensen met Covid en daarvan vind ik iemand van in de 60 al stokoud. En echt bejaarden boven de 80 zou je naar mijn mening nu sowieso niet meer moeten opnemen met deze cijfers. 

Sun.lover schreef op 25-11-2021 om 18:14:

[..]

Dat zijn er niet zo veel hoor. Er liggen veel ongevaccineerde mensen met Covid en daarvan vind ik iemand van in de 60 al stokoud. En echt bejaarden boven de 80 zou je naar mijn mening nu sowieso niet meer moeten opnemen met deze cijfers.

Ik zou me 'n partij stampij hebben gemaakt als mijn moeder ziekenhuisopname nodig had gehad en ze hadden haar willen weigeren enkel omdat ze 80 is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.