Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Ysenda
26-11-2021 om 11:40
Coreopsis schreef op 26-11-2021 om 11:19:
[..]
Volgens mij zit je in het verkeerde topic
![]()
Lollypopje
26-11-2021 om 13:49
Ik ben nu Jinek aan het terugkijken. Ze hebben het over de twijfel telefoon. Eerste ochtend hadden ze 698 telefoontjes. Dat vind ik best positief, dus hopelijk gaat het helpen.
Piratenkoningin
26-11-2021 om 13:55
Het schiet niet zo op met het uitlekken vandaag, word er gewoon een beetje gespannen van. Ik wil weten waar we aan toe zijn! Slecht eigenlijk, dat het zo vanzelfsprekend is geworden dat alles voor de persconferentie al bekend is.
Lollypopje
26-11-2021 om 14:21
Piratenkoningin schreef op 26-11-2021 om 13:55:
Het schiet niet zo op met het uitlekken vandaag, word er gewoon een beetje gespannen van. Ik wil weten waar we aan toe zijn! Slecht eigenlijk, dat het zo vanzelfsprekend is geworden dat alles voor de persconferentie al bekend is.
Net bekend. Ik word er niet heel hoopvol van 
Avondlockdown vanaf zondag, mondkapjesplicht op scholen vanaf groep zes - https://nos.nl/l/2407144
Piratenkoningin
26-11-2021 om 14:26
Lollypopje schreef op 26-11-2021 om 14:21:
[..]
Avondlockdown vanaf zondag, mondkapjesplicht op scholen vanaf groep zes - https://nos.nl/l/2407144
Kan me niet voorstellen dat dat genoeg gaat zijn…
Pooh-Bear
26-11-2021 om 14:34
jammer ik zag de hele tijd niks over sporten maar zit nu dat die ook om 17.00 dicht moeten dat wordt weer niet meer sporten. Overdag werk ik en de zaterdag zit vol met kinder lessen.
Ik snap het trouwens wel hoor. Ook al baal Ik er van snap ik dat het nodig is en denk ik ook Dat het niet genoeg is.
QuizzicalOpossum53
26-11-2021 om 14:39
Nou, ik gooi maar even iets positiefs erin
Ben heel blij dat de scholen open blijven. En ook de uni.
En ja, ik denk wel dat het voldoende is zo. Het hoeft niet naar 0. Een kleine daling helpt ons ook door de winter heen. En elke besmetting draagt bij aan de immuniteit
Piratenkoningin
26-11-2021 om 14:41
Drietje schreef op 26-11-2021 om 14:39:
Nou, ik gooi maar even iets positiefs erin
![]()
Ben heel blij dat de scholen open blijven. En ook de uni.![]()
En ja, ik denk wel dat het voldoende is zo. Het hoeft niet naar 0. Een kleine daling helpt ons ook door de winter heen. En elke besmetting draagt bij aan de immuniteit
Voordat de stemming helemaal onder het vriespunt zakt
Met het eerste heel erg eens! En met het tweede hoop ik enorm dat je gelijk hebt.
WickedCurlew89
26-11-2021 om 14:45
Is dit een fucking grap!?
Hier weer een besmetting in de klas, helft van de leerkrachten thuis maar vooral zo doorgaan, uurtje minder shoppen... Ja hoor dat gaat zoden aan de dijk zetten.
Schijt aan mensen die zorg nodig hebben, val maar dood.
SophisticatedCaribou75
26-11-2021 om 14:49
Lollypopje schreef op 26-11-2021 om 14:21:
[..]
Blij dat de scholen open blijven. En een mondkapje was toch sowieso al verplicht, of was dat beleid van de school zelf?
Jammer dat er geen thuiswerkplicht wordt ingesteld.
Ik ben benieuwd of 2G er komt. Maar even kijken vanavond. Spannend!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.