Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Drietje schreef op 07-01-2022 om 08:35:

Nou, stemmers van GroenLinks, het wordt tijd voor een hausse aan mails dat jullie dit niet willen.

En ‘dit’ is dan ….?

Je kunt overigens iedere politieke partij een mailtje sturen om ze te vertellen over hoe je over hun standpunt denkt. Ik heb het een paar maanden geleden gedaan, over 2G. Niet naar alle partijen maar naar een aantal partijen waarbij ik in de standpunten aanleiding zag om te denken dat ze met mijn argumenten mee zouden kunnen gaan. Daar zat de partij waar ik op gestemd heb bij maar ook enkele andere partijen. Ik hoop dan dat genoeg mensen dat doen om deze partijen te laten voelen dat er niet alleen mensen hartstochtelijk en vaak destructief tegen zijn maar dat er ook veel mensen het als noodzakelijk kwaad zien, principieel vinden dat de last nu ergens anders moet komen liggen en er dus voor zijn. Die lui die op straat lopen te demonstreren of rellen hebben op de een of andere manier toch een streepje voor kennelijk, die moeten binnenboord gehouden worden. Ik wil de fracties dan laten merken dat ze ook best wat moeite mogen om mij en mensen zoals ik, mensen die overal vrij netjes aan hebben meegewerkt en de overheid in beginsel steunen in de aanpak en ook bereid zijn geweest beperkingen te aanvaarden, binnenboord te houden. Heeft niet geholpen natuurlijk. Maar misschien moeten we het inderdaad met z’n allen nog eens doen. En dan niet alleen naar GL. 

In Italië voeren ze een doelgroepenbeleid: slim! 

" Alle Italiaanse 50-plussers worden verplicht een coronavaccinatie te halen. Premier Mario Draghi is er duidelijk over: ‘We doen dit op basis van de data: wie ouder is, loopt grotere risico’s.’ 

Italië voert vaccinatieplicht in voor 50-plussers: ‘We kijken naar de data’ | De Volkskrant

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

11-01-2022 om 17:08

Mija schreef op 11-01-2022 om 17:06:

In Italië voeren ze een doelgroepenbeleid: slim!

" Alle Italiaanse 50-plussers worden verplicht een coronavaccinatie te halen. Premier Mario Draghi is er duidelijk over: ‘We doen dit op basis van de data: wie ouder is, loopt grotere risico’s.’

Italië voert vaccinatieplicht in voor 50-plussers: ‘We kijken naar de data’ | De Volkskrant

Ja, heel logisch lijkt me. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

11-01-2022 om 17:10

Mija schreef op 07-01-2022 om 10:44:

[..]

En ‘dit’ is dan ….?

Je kunt overigens iedere politieke partij een mailtje sturen om ze te vertellen over hoe je over hun standpunt denkt. Ik heb het een paar maanden geleden gedaan, over 2G. Niet naar alle partijen maar naar een aantal partijen waarbij ik in de standpunten aanleiding zag om te denken dat ze met mijn argumenten mee zouden kunnen gaan. Daar zat de partij waar ik op gestemd heb bij maar ook enkele andere partijen. Ik hoop dan dat genoeg mensen dat doen om deze partijen te laten voelen dat er niet alleen mensen hartstochtelijk en vaak destructief tegen zijn maar dat er ook veel mensen het als noodzakelijk kwaad zien, principieel vinden dat de last nu ergens anders moet komen liggen en er dus voor zijn. Die lui die op straat lopen te demonstreren of rellen hebben op de een of andere manier toch een streepje voor kennelijk, die moeten binnenboord gehouden worden. Ik wil de fracties dan laten merken dat ze ook best wat moeite mogen om mij en mensen zoals ik, mensen die overal vrij netjes aan hebben meegewerkt en de overheid in beginsel steunen in de aanpak en ook bereid zijn geweest beperkingen te aanvaarden, binnenboord te houden. Heeft niet geholpen natuurlijk. Maar misschien moeten we het inderdaad met z’n allen nog eens doen. En dan niet alleen naar GL.

GroenLinks is de oorzaak van het uitstel van de behandeling van 2G. Maar inderdaad, we kunnen alle partijen bestoken. Of een petitie starten of zo. Mijn partij is alleen al voor

Daglichtlamp

Daglichtlamp

11-01-2022 om 17:33 Topicstarter

Mija schreef op 11-01-2022 om 17:06:

In Italië voeren ze een doelgroepenbeleid: slim!

" Alle Italiaanse 50-plussers worden verplicht een coronavaccinatie te halen. Premier Mario Draghi is er duidelijk over: ‘We doen dit op basis van de data: wie ouder is, loopt grotere risico’s.’

Italië voert vaccinatieplicht in voor 50-plussers: ‘We kijken naar de data’ | De Volkskrant

Ja en als we hier naar de data kijken zouden we dat ook kunnen doen.

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/bescherming-coronavaccins-tegen-ziekenhuisopname

Je zou zoveel ziekenhuisopnames gewoon voorkomen hebben als iedereen van 50+ gevaccineerd geweest zou zijn.

Daglichtlamp schreef op 11-01-2022 om 17:33:

[..]

Ja en als we hier naar de data kijken zouden we dat ook kunnen doen.

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/bescherming-coronavaccins-tegen-ziekenhuisopname

Je zou zoveel ziekenhuisopnames gewoon voorkomen hebben als iedereen van 50+ gevaccineerd geweest zou zijn.

Helaas geloven de hardcore antvaxxers deze cijfers niet. Of ze zeggen: zie je wel er liggen ook gevaccineerden in het ziekenhuis.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

11-01-2022 om 20:02 Topicstarter

OmaVan2 schreef op 11-01-2022 om 19:57:

[..]

Helaas geloven de hardcore antvaxxers deze cijfers niet. Of ze zeggen: zie je wel er liggen ook gevaccineerden in het ziekenhuis.

Het blijft soms lastig om uit te leggen dat het streven is 100 % gevaccineerd bij ziekenhuisopnames en ic opnames. Dat betekent namelijk dat je de hele doelgroep gevaccineerd is (en dat je in totaal dus minder  opnames hebt).

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-01-2022 om 20:18

OmaVan2 schreef op 11-01-2022 om 19:57:

[..]

Helaas geloven de hardcore antvaxxers deze cijfers niet. Of ze zeggen: zie je wel er liggen ook gevaccineerden in het ziekenhuis.

Dat zijn de momenten waarop het mij het meeste spijt dat zoveel mensen heel erg slecht zijn in wiskunde in het algemeen en statistiek in het bijzonder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.