Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Gifkikker schreef op 12-11-2021 om 10:49:

[..]

Ik weet ook niet wat je anders moet, ik ben altijd erg blij dat ik het beleid niet hoef te maken.

Het stuit me enorm tegen de borst, ik heb het gevoel dat het steeds verder gaat en niet de goede kant op. Al zijn alle argumenten die jij aandraagt valide.

Ohhh ik ben ook heel blij dat ik geen beleidsmaker ben hoor

Maar ik kijk hierbij gewoon simpep naar wie is het grootste risico en wie betaald de prijs voor dat risico. En vind ik dat eerlijk? Zouden dat alleen de weigeraars zijn, dan zou het mij niet boeien.

Maar van 1 opname van een weigeraar zijn 10 patienten en een lading IC medewerkers het slachtoffer. En dat zijn dan alleen de directe consequenties, want het loopt verder dan dat.

Andere maatregelen dan 2G zorgen ook weer dat de prijs bij anderen dan de weigeraars wordt gelegd.

Als ik dat optel is het voor mij simpel en daardoor is mijn tolerantie echt verdwenen voor die groep. Ik kan het niet meer opbrengen. 

Rosabella1 schreef op 12-11-2021 om 10:30:

[..]

Klopt dat heb ik ook gemerkt. Ik was van de week bij het restaurant van de Hema en de QR code werd wel gescand maar naast de vraag wat is uw geboortemaand werd er geen ID gecontroleerd.

Die vraag heb ik zelfs nog nooit gehad, ook nog nooit een ID moeten tonen. 

Sun.lover schreef op 12-11-2021 om 11:03:

[..]

Die vraag heb ik zelfs nog nooit gehad, ook nog nooit een ID moeten tonen.

En dan ook pas bij de kassa hè. Ik kon zonder controle gewoon mijn broodje pakken,koffie bestellen en pas bij het afrekenen werd naar de QR code gevraagd.

Rosabella1 schreef op 12-11-2021 om 10:18:

[..]

Stampvolle kroegen waar een QR code geldt.

Waarvan het merendeel niet controleert en een ander deel met valse QRs binnen raakt. 

Daglichtlamp schreef op 12-11-2021 om 10:47:

Ik las gister in de Volkskrant een artikel dat er best nog kans is om sommige niet gevaccineerden te bereiken. Zo denkt blijkbaar 10 % van de niet gevaccineerden in de noordelijke provincies dat vaccineren geld kost of ten koste gaat van het eigen risico. Ook zijn er niet gevaccineerden die blijkbaar wachten op een uitnodiging. Dus meer voorlichting kan nog steeds mensen over de streep helpen.

Wat voor IQ hebben die mensen? Zelfs als je niet actief op zoek gaat naar 't nieuws krijg je de belangrijkste mededelingen toch wel mee? 

Doornroosje75 schreef op 12-11-2021 om 07:45:

Testen voor toegang voor iedereen.... dat is misschien in te regelen voor evenementen, voorstellingen etc. De dingen waar je een kaartje voor koopt zeg maar en niet de dingen die je dagelijks doet, zoals werken, sporten, boodschappen, de klaverjas vereniging. Hoe wil je miljoenen mensen dagelijks laten testen?

Komt ie weer. Er zijn meerdere keren waarschuwingen geweest van artsen en deskundigen die vinden dat óók gevaccineerden een test-voor-toegang nodig moeten hebben, omdat anders het virus kan door blijft woekeren in de samenleving. Waarom is daar niets mee gedaan? Ik heb een klein stukje gequote uit het lange stuk van de rijksoverheid, waarin ook geschreven word over de  plannen om een groot aantal versoepelingen door te voeren.

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/mediateksten/2021/08/13/letterlijke-tekst-persconferentie-minister-president-rutte-en-minister-de-jonge-13-augustus-2021

...........

VRAAG
Meneer de Jonge, een vraag nog voor u. Heeft u ook gevraagd aan het OMT
of Testen voor Toegang ook voor gevaccineerden een eis zou moeten zijn?

Dus dat je ook getest moet worden als je al 2 keer gevaccineerd bent.

DE JONGE
Ja, er is een aantal uitspraken van een aantal virologen geweest die
daar natuurlijk iets over heeft gezegd, namelijk dat zou je eigenlijk
moeten doen, want dan zou het allemaal nog veiliger worden. Maar het
punt is als je dat blijft doen, dan heb je, een: veel minder
aantrekkelijkheid om je te laten vaccineren, want als je toch nog tot
sint-jutmis moet laten testen voordat je ergens naar binnen mag, waarom
zou je je dan laten vaccineren?
Kortom, het doet niet iets goeds, is
onze verwachting, met de vaccinatiebereidheid. Dat is een. Twee: het is
technisch op dit moment niet mogelijk, dus dat zou echt betekenen dat je
de hele app ook zou moeten aanpassen, want dat biedt nou juist de
mogelijkheid om én een vaccinatie en een test en een negatieve,
positieve test, namelijk een herstelverklaring, als reden voor zo’n
QR-code te kiezen. En als je het dubbele zou verwachten, allebei zou
willen hebben, dan is dat de facto eigenlijk ook een vaccinatieplicht
voordat je ergens naar binnen mag, want dan zou alleen de combinatie van
een vaccin en een test, zou je dan naar binnen mogen laten gaan. Dat
betekent de facto ook een vaccinatieplicht. Kortom, er valt nogal wat op
af te dingen, zal epidemiologisch fantastisch zijn, maar er valt om
heel veel andere reden echt wel wat op af te dingen.

En daarom kozen ze in september 2021 voor dit:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1252343471/gommers-kabinet-kiest-voor-meest-risicovolle-scenario

Het kabinet heeft met het versoepelen van de coronamaatregelen in verschillende sectoren gekozen voor het „meest risicovolle scenario”,
stelt de voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care,
Diederik Gommers. „Rutte zegt dat hij stuurt op het beheersbaar houden
van de zorg, maar hij heeft gekozen voor het scenario met de meeste
risico’s. Dat spreekt elkaar tegen.”

Dus Testen voor Toegang kan niet  volgens De Jonge. Kun je daar nu eindelijk over ophouden dan! Het wordt inmiddels wel heel erg storend hoor, elke dag dezelfde opgewarmde prak. 

Bij 2g:

"Het aantal ziekenhuisopnames als gevolg van een evenement zou volgens het onderzoek met 94 procent afnemen bij de huidige vaccinatiegraad."

Bij 1g:
"Maar het effect op ziekenhuisopnames is volgens hen minder groot dan bij 2G. Zij rekenen bij 1G op een afname van 74 procent van de ziekenhuisopnames."

Ysenda schreef op 12-11-2021 om 08:40:

[..]

ik vond het een briljant idee, mits ze er komen met corona gerelateerde klachten, met een gecompliceerde breuk omdat je geen helm draagt op je electrische fiets en bent aangereden is natuurlijk niet iets wat ze met een vaccinatie hadden kunnen voorkomen/verminderen.

Vandaag stond er een groot en triest artikel in de krant van het Limburgse ziekenhuis. Met de titel: David Jongen: Iemand opperde om hulp te vragen aan het leger'.

Er hadden zich die dag al 22 collega's ziek gemeld met corona, onder wie drie longartsen en zes SEH-verpleegkundigen.

Diep en diep triest. Vreselijk. Komt dit door ongevaccineerden? Door een grote stroom coronapatiënten, burn-out én....Ik citeer:

Niet alleen de sneller dan verwachte grote toestroom van
coronapatiënten brengt de ziekenhuizen in problemen. De grootste
uitdaging is de uitval van personeel. Verpleegkundigen en artsen die na
anderhalf jaar corona zijn opgebrand, burn-out. Mensen die teleurgesteld
de zorg hebben verlaten, of zelf tijdens het werk besmet zijn geraakt.

„Vandaag alleen al hebben 22 collega’s zich ziekgemeld met corona,
onder wie drie longartsen en zes SEH-verpleegkundigen. We hebben hier
een vaccinatiegraad van, ik schat, 85 à 90 procent. Toch raken
medewerkers besmet.” Jongen wijt het aan het vaccin waarmee de meeste
Zuyderlanders al in januari zijn geprikt, AstraZeneca. „Vooral dit
vaccin blijkt nu het snelst in te boeten qua bescherming.
Daarom ook
hameren wij zo op tempo maken met die boosterprik.”

Wieder schreef op 12-11-2021 om 09:28:

[..]

Ik woon in diep donker Brabant en ik weet wel dat ik, gevaccineerd en wel, alle oude coronaregels weer fijn van stal haal en zoveel mogelijk uit de buurt van mijn vrolijke dorpsgenoten blijf. Als er geen mondkapjesplicht was, zou ik er vrijwillig een opzetten. Onbegrijpelijk dat dit door mocht gaan!

Inderdaad, Ik vind dat de Overheid één lijn had moeten trekken, en het niet aan de plaatselijke burgemeesters moest overlaten. Krijg je alleen maar kwaaie gezichten van.

Poison schreef op 12-11-2021 om 09:55:

[..]

Ja dat zeg ik toch ook, dat ik het nooit zou doen. Maar in deze zijn toch ook echt de gemeenten en Rijksoverheid verantwoordelijk, omdat zij degenen zijn die de vergunningen niet ingetrokken hebben waardoor mensen de mogelijkheid hadden te gaan. Los van eigen verantwoordelijkheid van mensen zelf. Je zag toch ook bij F1 en bij elke voetbalwedstrijd dat mensen gewoon gaan als het mag. Of bij Black Friday vorig jaar? Ik snap niet dat mensen zef niet bedenken dat het niet slim is en uit zichzelf niet gaan, maar ik snap nog minder dat lokale en landelijke overheid geen verbod hebben ingesteld om mensen tegen zichzelf en mensen tegen deze mensen zich te laten beschermen. Het is nu maar weer wachten op nog hogere cijfers qua besmettingen en de daaruit voortvloeiende opnames. En daar zijn dan dus zowel overheid als mensen zelf schuld aan.

Dit dus.

Rosabella1 schreef op 12-11-2021 om 10:03:

[..]

Tja vorige week 40.000 mensen tijdens de klimaatmars in Amsterdam met Jesse Klaver en Liliane Ploumen voorop toen hoorde ik niemand er schande van spreken.

En de grote massa bij de BLM-demonstratie zomer 2020
in Amsterdam, en de burgemeester keek 'gezellig' toe. Met pakweg 17 miljoen ongevaccineerden.

?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp

?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp

https://www.ad.nl/binnenland/online-was-allang-duidelijk-dit-protest-op-de-dam-wordt-groot~abda9a79/

@Fleurtje Ik dacht je klaar met ons was. Altans zoiets schreef je laatst?

Misschien een idee om de pijler te blokkeren als je er klaar mee bent, maar het toch niet kunt laten te reagen

Mija schreef op 12-11-2021 om 10:27:

[..]

Zolang ongevaccineerden er een kunnen krijgen als ze getest zijn niet nee. Zo snel mogelijk testen voor toegang afschaffen dus.

De iets oudere carnavalist-dame die ik gisteren op tv hoorde, zei dat ze aan alles voldeden:  'ze was gevaccineerd' en had bandje hier en bandje daar.

Wel gevaccineerd, maar was ze ook getest? Vast niet, met die instelling dat er dan niks meer kan gebeuren als ze gevaccineerd is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.