Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Feles
12-11-2021 om 09:49
Tickel schreef op 12-11-2021 om 09:46:
[..]
Kolere, wat een aso volk
![]()
Totdat ze er zelf liggen, dan hebben ze spijt…
Met je eens, enorm aso.
CuddlyReindeer95
12-11-2021 om 09:51
Poison schreef op 12-11-2021 om 09:46:
Ikzelf woon in Limburg trouwens en iedereen die ik ken en 3 weken geleden nog zouden gaan zijn niet gegaan vanwege de cijfers.
Goed om te lezen.
EnchantedDragonfly18
12-11-2021 om 09:51
Poison schreef op 12-11-2021 om 09:16:
Er zijn toch echt nog altijd heel veel meer Brabanders en Limburgers die gisteren niet de 11de van de 11-de hebben gevierd dan wel hoor, gelukkig.
En los van of het verstandig is: het mocht gisteren gewoon, los van welke maatregelen ze vandaag aankondigen en of het verstandig was, het mocht gewoon. Dat wij hier de keuze niet zouden maken is iets anders, niemand daar heeft iets strafbaars gedaan door daarheen te gaan. Net als met de formule 1 in Zandvoort, welk concert of voetbalwedstrijd dan maar ook.
Als ik dat artikel lees en zie dat er dan 20.000 mensen in een stad op elkaar gepakt staan in de straten, dan vind ik daar wel iets van. Maar al die mensen hebben ook weer contacten thuis, werk, vrije tijd, die onderdeel van de keten worden bij een besmetting.
TriflingButterfly90
12-11-2021 om 09:55
Tickel schreef op 12-11-2021 om 09:51:
[..]
Als ik dat artikel lees en zie dat er dan 20.000 mensen in een stad op elkaar gepakt staan in de straten, dan vind ik daar wel iets van. Maar al die mensen hebben ook weer contacten thuis, werk, vrije tijd, die onderdeel van de keten worden bij een besmetting.
Ja dat zeg ik toch ook, dat ik het nooit zou doen. Maar in deze zijn toch ook echt de gemeenten en Rijksoverheid verantwoordelijk, omdat zij degenen zijn die de vergunningen niet ingetrokken hebben waardoor mensen de mogelijkheid hadden te gaan. Los van eigen verantwoordelijkheid van mensen zelf. Je zag toch ook bij F1 en bij elke voetbalwedstrijd dat mensen gewoon gaan als het mag. Of bij Black Friday vorig jaar? Ik snap niet dat mensen zef niet bedenken dat het niet slim is en uit zichzelf niet gaan, maar ik snap nog minder dat lokale en landelijke overheid geen verbod hebben ingesteld om mensen tegen zichzelf en mensen tegen deze mensen zich te laten beschermen. Het is nu maar weer wachten op nog hogere cijfers qua besmettingen en de daaruit voortvloeiende opnames. En daar zijn dan dus zowel overheid als mensen zelf schuld aan.
EnchantedDragonfly18
12-11-2021 om 09:57
Poison schreef op 12-11-2021 om 09:55:
[..]
Ja dat zeg ik toch ook, dat ik het nooit zou doen. Maar in deze zijn toch ook echt de gemeenten en Rijksoverheid verantwoordelijk, omdat zij degenen zijn die de vergunningen niet ingetrokken hebben waardoor mensen de mogelijkheid hadden te gaan. Los van eigen verantwoordelijkheid van mensen zelf. Je zag toch ook bij F1 en bij elke voetbalwedstrijd dat mensen gewoon gaan als het mag. Of bij Black Friday vorig jaar? Ik snap niet dat mensen zef niet bedenken dat het niet slim is en uit zichzelf niet gaan, maar ik snap nog minder dat lokale en landelijke overheid geen verbod hebben ingesteld om mensen tegen zichzelf en mensen tegen deze mensen zich te laten beschermen.
In dit geval vind ik dat de gemeenten vergunningen in had moeten trekken. Zij zijn ook de instantie de het afgegeven hebben. Carnaval is plaatselijk, F1 ook, net zoals veel andere feesten.
Ysenda
12-11-2021 om 10:03
Tickel schreef op 12-11-2021 om 09:57:
[..]
In dit geval vind ik dat de gemeenten vergunningen in had moeten trekken. Zij zijn ook de instantie de het afgegeven hebben. Carnaval is plaatselijk, F1 ook, net zoals veel andere feesten.
1 van de burgemeesters gaf aan dat hij geen wettelijke grond had om de vergunning in te trekken.
Rosabella1
12-11-2021 om 10:03
Tickel schreef op 12-11-2021 om 09:51:
[..]
Tja vorige week 40.000 mensen tijdens de klimaatmars in Amsterdam met Jesse Klaver en Liliane Ploumen voorop toen hoorde ik niemand er schande van spreken.
Avena
12-11-2021 om 10:14
Rosabella1 schreef op 12-11-2021 om 10:03:
[..]
Tja vorige week 40.000 mensen tijdens de klimaatmars in Amsterdam met Jesse Klaver en Liliane Ploumen voorop toen hoorde ik niemand er schande van spreken.
Een dag later 20.000 demonstrerende antivaxxers, toch? Er is al vaak gebleken dat er in de buitenlucht veel minder besmettingen plaatsvinden. Die dronken, hossende carnavalvierders zijn natuurlijk de hele tijd stampvolle kroegen in en uit gelopen. Daarbij: dit soort manifestaties zijn belangrijke grondrechten. Carnaval vieren niet.
TriflingButterfly90
12-11-2021 om 10:17
Ysenda schreef op 12-11-2021 om 10:03:
[..]
1 van de burgemeesters gaf aan dat hij geen wettelijke grond had om de vergunning in te trekken.
Echt wel, want in heel erg veel gemeenten zijn de vergunningen ingetrokken. In bijvoorbeeld Overloon dinsdag nog terwijl alles al was opgebouwd. Omdat ze de veiligheid niet konden garanderen.
OmaVan2
Rosabella1 schreef op 12-11-2021 om 10:03:
[..]
De dynamiek tussen mensen bij een klimaatmars is anders dan bij een carnaval. Dus minder risico. Wel er mee eens dat dit niet het beste moment was.
Hinoki
Kersje schreef op 11-11-2021 om 17:20:
Ik ben zeker ook wel voor 2G, maar wel vanaf 12 of 14 ipv 18 jaar.
Jij bent echt niet meer te helpen. Hoe je het in godsnaam je toetensenbord uitkrijgt.
Als ik werkelijk opschrijf wat ik over mensen zoals jou denk, dank krijg ik een ban. Wat een walgelijke instelling.
Officieel ben ik geen wappie. Maar wat mij betreft mag je je me nu gerust zo noemen.
Rosabella1
12-11-2021 om 10:18
Avena schreef op 12-11-2021 om 10:14:
[..]
Een dag later 20.000 demonstrerende antivaxxers, toch? Er is al vaak gebleken dat er in de buitenlucht veel minder besmettingen plaatsvinden. Die dronken, hossende carnavalvierders zijn natuurlijk de hele tijd stampvolle kroegen in en uit gelopen. Daarbij: dit soort manifestaties zijn belangrijke grondrechten. Carnaval vieren niet.
Stampvolle kroegen waar een QR code geldt.
TriflingButterfly90
12-11-2021 om 10:20
Avena schreef op 12-11-2021 om 10:14:
[..]
Ehm… de meeste 11de van de 11de vieringen zijn buiten, op pleinen, niet in kroegen. Hooguit daarna en dan dus met QR (die ook gecontroleerd werden bij binnenkomst pleinen in de buitenlucht).
Maar goed iedereen hier is heiliger dan de paus weer natuurlijk. En nogmaals ikzelf vind het ook niet slim zulke grote evenementen op te zoeken en doe dat dus ook niet, maar het was gewoon toegestaan op die plekken. En ja daar vind ik iets van, maar neemt niet weg dat het mocht, omdat al dan niet lokale of Rijksoverheid hier geen stokje voor hebben gestoken.
OmaVan2
12-11-2021 om 10:21
Rosabella1 schreef op 12-11-2021 om 10:18:
[..]
Stampvolle kroegen waar een QR code geldt.
En waar besmette mensen ongevaccineerden kunnen besmetten, die op de IC kunnen belanden.
Mija
12-11-2021 om 10:24
Doornroosje75 schreef op 12-11-2021 om 07:45:
Testen voor toegang voor iedereen.... dat is misschien in te regelen voor evenementen, voorstellingen etc. De dingen waar je een kaartje voor koopt zeg maar en niet de dingen die je dagelijks doet, zoals werken, sporten, boodschappen, de klaverjas vereniging. Hoe wil je miljoenen mensen dagelijks laten testen?
Als je de logica volgt dat het aantal opnames/besmettingen alleen maar omlaag moet, binnen de perken moet blijven van de beschikbare zorgcapaciteit, dan hoeft dat ook helemaal niet.
Blijft staan dat het in alle gevallen een heel onevenredige inzet zou zijn voor het doel, terwijl er een zeer efficiënte manier beschikbaar is om het doel te bereiken. Bij iedereen testen voor toegang moet 100% van de mensen zich dan inspannen of beperken, tegen hoge kosten, met inkomstenverlies voor sectoren waar de bezoekersaantallen teruglopen. En dit afgezet tegen pakweg 1,5 miljoen vaccinaties zetten. Aangezien dat laatste kennelijk niet haalbaar is, wordt gekeken naar Plan B, nog altijd veel minder arbeids- en kostenintensief dan iedereen testen: ongevaccineerden geen toegang tot bepaalde activiteiten.
Ongevaccineerden vatten het persoonlijk op, alsof ‘we’ eropuit zijn om ‘ze’ te krenken. Maar ook of misschien wel juist als je alle emoties eruit haalt is het verreweg de meest logische handelwijze.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.