Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

OmaVan2 schreef op 12-11-2021 om 10:21:

[..]

En waar besmette mensen ongevaccineerden kunnen besmetten, die op de IC kunnen belanden.

Oftewel QR codes werken niet.

Rosabella1 schreef op 12-11-2021 om 10:25:

[..]

Zolang ongevaccineerden er een kunnen krijgen als ze getest zijn niet nee. Zo snel mogelijk testen voor toegang afschaffen dus.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

12-11-2021 om 10:28

[..]

Ze worden helaas ook niet goed gecontroleerd, heb ik gemerkt. 

Wednesday schreef op 12-11-2021 om 10:28:

[..]

Ze worden helaas ook niet goed gecontroleerd, heb ik gemerkt.

Klopt dat heb ik ook gemerkt. Ik was van de week bij het restaurant van de Hema en de QR code werd wel gescand maar naast de vraag wat is uw geboortemaand werd er geen ID gecontroleerd.

[..]

Als er geen ongevaccineerden zouden zijn, zouden ze een stuk beter werken.

En inderdaad gebrekkige controle.

[..]

Daarom dan weer 2G. 

Ik heb daar toch wel moeite mee, merk ik.  Ik ben wel boos dat mensen zich niet laten vaccineren voor onzinredenen, maar ze op deze manier dwingen gaat best wel ver. 

Gifkikker schreef op 12-11-2021 om 10:35:

[..]

Daarom dan weer 2G.

Ik heb daar toch wel moeite mee, merk ik. Ik ben wel boos dat mensen zich niet laten vaccineren voor onzinredenen, maar ze op deze manier dwingen gaat best wel ver.

Dat gaat mij inderdaad ook veel te ver.

OmaVan2 schreef op 12-11-2021 om 10:34:

[..]

Als er geen ongevaccineerden zouden zijn, zouden ze een stuk beter werken.

En inderdaad gebrekkige controle.

Maar die groep is er nou eenmaal wel en de grootste groep ongevaccineerden moslims en christenen ga je toch niet bereiken.

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

12-11-2021 om 10:38

Rosabella1 schreef op 12-11-2021 om 10:37:

[..]

Dat gaat mij inderdaad ook veel te ver.

Ja mee eens. 

Gifkikker schreef op 12-11-2021 om 10:35:

[..]

Daarom dan weer 2G.

Ik heb daar toch wel moeite mee, merk ik. Ik ben wel boos dat mensen zich niet laten vaccineren voor onzinredenen, maar ze op deze manier dwingen gaat best wel ver.

Het gaat ver? Maar wat moet je anders?

Zorg laten overlopen?

Maatregelen voor iedereen, waardoor veel bedrijven failliet zullen gaan want die redden het niet langer.

Als mensen niet gevaccineerd willen worden, dan moet de kans maar verkleind worden dat ze ziek worden en dat is dus hen niet naar risicovolle plekken laten gaan.

Het is vervelend voor hen, maar bij elke andere oplossing betalen anderem de prijs van hun keuze en dat vind ik nog veel kwalijker 

Poison schreef op 12-11-2021 om 10:38:

[..]

Ja mee eens.

Kijk ik vind ook dat iedereen die zich kan laten vaccineren dat ook zou moeten doen maar ik ben ook voor het recht van mensen om dit om welke reden dan ook niet te willen.

Rosabella1 schreef op 12-11-2021 om 10:40:

[..]

Kijk ik vind ook dat iedereen die zich kan laten vaccineren dat ook zou moeten doen maar ik ben ook voor het recht van mensen om dit om welke reden dan ook niet te willen.

Ik ben ook absoluut voor zelfbeschikking, maar van mij mogen er best consequenties zijn voor die keuzes. Zeker als hun vrijheid die van anderen beperkt. 

Er gaan mensen dood omdat ze niet tijdig zorg kunnen krijgen. Iets dat voorkomen had kunnen worden als de weigeraars zich lieten vaccineren. Dat vind ik echt vele malen erger dan de invoering van 2g, zodat de groep die nu geen zorg kan krijgen nog een kans heeft.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

12-11-2021 om 10:47 Topicstarter

Ik las gister in de Volkskrant een artikel dat er best nog kans is om sommige niet gevaccineerden te bereiken. Zo denkt blijkbaar 10 % van de niet gevaccineerden in de noordelijke provincies dat vaccineren geld kost of ten koste gaat van het eigen risico. Ook zijn er niet gevaccineerden die blijkbaar wachten op een uitnodiging. Dus meer voorlichting kan nog steeds mensen over de streep helpen.

Lollypopje schreef op 12-11-2021 om 10:39:

[..]

Het gaat ver? Maar wat moet je anders?

Zorg laten overlopen?

Maatregelen voor iedereen, waardoor veel bedrijven failliet zullen gaan want die redden het niet langer.

Als mensen niet gevaccineerd willen worden, dan moet de kans maar verkleind worden dat ze ziek worden en dat is dus hen niet naar risicovolle plekken laten gaan.

Het is vervelend voor hen, maar bij elke andere oplossing betalen anderem de prijs van hun keuze en dat vind ik nog veel kwalijker

Ik weet ook niet wat je anders moet, ik ben altijd erg blij dat ik het beleid niet hoef te maken.

Het stuit me enorm tegen de borst, ik heb het gevoel dat het steeds verder gaat en niet de goede kant op. Al zijn alle argumenten die jij aandraagt valide. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

12-11-2021 om 10:54

Daglichtlamp schreef op 12-11-2021 om 10:47:

Ik las gister in de Volkskrant een artikel dat er best nog kans is om sommige niet gevaccineerden te bereiken. Zo denkt blijkbaar 10 % van de niet gevaccineerden in de noordelijke provincies dat vaccineren geld kost of ten koste gaat van het eigen risico. Ook zijn er niet gevaccineerden die blijkbaar wachten op een uitnodiging. Dus meer voorlichting kan nog steeds mensen over de streep helpen

Maar hoe kán dat nou? Hebben we dan zo’n grote groep burgers in nota bene het noorden van het land die geen tv kijken, radio luisteren, het internet op gaan of een huis-aan-huisblad lezen en ook geen contact hebben met huisarts of andere hulpverleners?  

Als covid één ding voor mij heeft gedaan is het: een enorme verwarring gecreëerd over met wat voor mensen ik eigenlijk in mijn land woon 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.