Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Agen schreef op 11-11-2021 om 12:30:

[..]

85% van de bevolking van 18 jaar en ouder. Niet 85% van de 17 miljoen mensen.
Bron: coronadashboard.

Volgende keer beter luisteren of je beweringen even checken voor je ze online gooit.

ps. Ik schreef om 12:27 u. in een tweede alinea:
Nu is meer dan 85% gevaccineerd, hoorde ik eergisteren iemand zeggen op tv. Volgens mij was dat bij OP1.

Wat las ik zo net?

https://twitter.com/hugodejonge/status/1456349523115184131   4 nov.
In de teststraten en in de ziekenhuizen zien we steeds meer gevaccineerden. Niet omdat de vaccins niet werken, maar omdat al 87% van de volwassenen is gevaccineerd. Dat zijn vele miljoenen mensen meer dan de kleine groep die niet is gevaccineerd.

Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 23:58:

[..]

ps. Ik schreef om 12:27 u. in een tweede alinea:
Nu is meer dan 85% gevaccineerd, hoorde ik eergisteren iemand zeggen op tv. Volgens mij was dat bij OP1.

Wat las ik zo net?

https://twitter.com/hugodejonge/status/1456349523115184131 4 nov.
In de teststraten en in de ziekenhuizen zien we steeds meer gevaccineerden. Niet omdat de vaccins niet werken, maar omdat al 87% van de volwassenen is gevaccineerd. Dat zijn vele miljoenen mensen meer dan de kleine groep die niet is gevaccineerd.

Van de volwassenen, ja. En dat is dus iets anders dan (meer dan) 85% van de bevolking van 17 miljoen mensen, zoals jij eerder schreef. 
Je vroeg je eerder af of jij de enige was die het allemaal helder zag. Niet, dus.  

Agen schreef op 12-11-2021 om 00:02:

[..]

Van de volwassenen, ja. En dat is dus iets anders dan (meer dan) 85% van de bevolking van 17 miljoen mensen, zoals jij eerder schreef.
Je vroeg je eerder af of jij de enige was die het allemaal helder zag. Niet, dus.

Dat waren drie aparte stukjes. Zie:

Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 12:27:

[..]
Vorig jaar waren er 17 miljoen ongevaccineerden. Noodhospitals zijn niet in gebruik genomen hoeven worden.

Ik snap wel dat Caroline v.d. Plas het wilt hebben over cijfers.

wat jij wilt.  

Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 12:27:

[..]

Vorig jaar waren er 17 miljoen ongevaccineerden. Noodhospitals zijn niet in gebruik genomen hoeven worden.

Ik snap wel dat Caroline v.d. Plas het wilt hebben over cijfers.

Zie

Agen schreef op 12-11-2021 om 00:02:

[..]

Zet de tv of radio aan. Kijk eens om je heen. 

Werkt jullie 'visie' ? Ik dacht het niet. Volgens mij schieten de besmettingen omhoog.

Kijk effe naar de herhaling van Jinek, ze zeggen het weer. "Test voor toegang voor iedereen".

Als gevaccineerden mogelijk besmet kunnen zijn, en het misschien niet merken, en daarom gewoon overal naar toe mogen, terwijl gezonde sporters met een 2G geen kans meer krijgen om zich te laten testen, en daarom niet meer kunnen gaan sporten, omdat ze als ongevaccineerde geen toegang tot hun sportschool krijgen terwijl ze gezond zijn, dat is absurd. En ongezond, want bankhangen voor sporters is niet gezond.

Testen voor toegang voor iedereen.... dat is misschien in te regelen voor evenementen, voorstellingen etc. De dingen waar je een kaartje voor koopt zeg maar en niet de dingen die je dagelijks doet, zoals werken, sporten, boodschappen, de klaverjas vereniging. Hoe wil je miljoenen mensen dagelijks laten testen? 

Covid-patiënten in Singapore die zich bewust niet hebben laten vaccineren, kunnen medische kosten tot wel 25.000 Singaporese dollar (ruim 16.000 euro) verwachten als zij in het ziekenhuis moeten worden opgenomen.

(AD liveblog)

Dat is nog eens vaccinatiedrang 

Gifkikker schreef op 12-11-2021 om 07:59:

Covid-patiënten in Singapore die zich bewust niet hebben laten vaccineren, kunnen medische kosten tot wel 25.000 Singaporese dollar (ruim 16.000 euro) verwachten als zij in het ziekenhuis moeten worden opgenomen.

(AD liveblog)

Maarja veel van die non vaxers hier geloven dat ze er toch niet terecht komen. Dus vermoed dat niet naar de voetbal mogen meer effect heeft dan dreigen met een rekening.

Gifkikker schreef op 12-11-2021 om 07:59:

(AD liveblog)

Breng Hugo nou niet op ideeën. 

Rosabella1 schreef op 12-11-2021 om 08:32:

[..]

Breng Hugo nou niet op ideeën.

ik vond het een briljant idee, mits ze er komen met corona gerelateerde klachten, met een gecompliceerde breuk omdat je geen helm draagt op je electrische fiets en bent aangereden is natuurlijk niet iets wat ze met een vaccinatie hadden kunnen voorkomen/verminderen.

Lollypopje schreef op 12-11-2021 om 08:10:

[..]

Maarja veel van die non vaxers hier geloven dat ze er toch niet terecht komen. Dus vermoed dat niet naar de voetbal mogen meer effect heeft dan dreigen met een rekening.

Waarschijnlijk ja, of niet mogen carnavallen 

Doornroosje75 schreef op 12-11-2021 om 07:45:

Testen voor toegang voor iedereen.... dat is misschien in te regelen voor evenementen, voorstellingen etc. De dingen waar je een kaartje voor koopt zeg maar en niet de dingen die je dagelijks doet, zoals werken, sporten, boodschappen, de klaverjas vereniging. Hoe wil je miljoenen mensen dagelijks laten testen?

Dat heb ik haar ook al 2x gevraagd, hoe ze dat nou voor zich ziet. Maar daar gaat ze niet op in.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

12-11-2021 om 08:57

Gifkikker schreef op 12-11-2021 om 08:54:

[..]

Waarschijnlijk ja, of niet mogen carnavallen

In de Volkskrant vandaag berichten uit Maastricht en Den Bosch. Echt, wat een dom volk zit daar. “Het kan en het mag, we staan al zo lang stil, niemand gaat ons dit feestje afpakken.” “We laten ons niet ringeloren!” “Wat er in ziekenhuizen gebeurt, krijg ik niet echt mee.”

Wednesday schreef op 12-11-2021 om 08:57:

[..]

In de Volkskrant vandaag berichten uit Maastricht en Den Bosch. Echt, wat een dom volk zit daar. “Het kan en het mag, we staan al zo lang stil, niemand gaat ons dit feestje afpakken.” “We laten ons niet ringeloren!” “Wat er in ziekenhuizen gebeurt, krijg ik niet echt mee.”

Belachelijk! Wat een dom, asociaal volk is dat  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.