Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
CuddlyReindeer95
12-11-2021 om 09:05
Gifkikker schreef op 12-11-2021 om 09:00:
[..]
Belachelijk! Wat een dom, asociaal volk is dat
![]()
En dan een foto erbij van een vrouw met nepborsten op haar hoofd: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/elfde-van-de-elfde-in-den-bosch-als-dit-ons-laatste-feestje-is-dan-moeten-we-er-extra-van-genieten~b0b4afb3/
Feles
12-11-2021 om 09:05
Wednesday schreef op 12-11-2021 om 08:57:
[..]
In de Volkskrant vandaag berichten uit Maastricht en Den Bosch. Echt, wat een dom volk zit daar. “Het kan en het mag, we staan al zo lang stil, niemand gaat ons dit feestje afpakken.” “We laten ons niet ringeloren!” “Wat er in ziekenhuizen gebeurt, krijg ik niet echt mee.”![]()
Tjongejonge wat een volk. Nee, dat krijgen ze over een week of twee wel weer mee. Sorry, kan er geen begrip meer voor opbrengen.
Agen
12-11-2021 om 09:07
[..]
In de Volkskrant vandaag berichten uit Maastricht en Den Bosch. Echt, wat een dom volk zit daar. “Het kan en het mag, we staan al zo lang stil, niemand gaat ons dit feestje afpakken.” “We laten ons niet ringeloren!” “Wat er in ziekenhuizen gebeurt, krijg ik niet echt mee.”![]()
Ik las het ook. Om wanhopig van te worden. En dan krijgen we straks een halfwassen lockdown voor iedereen, gevaccineerd of niet, waarbij de braveriken zich er weer netjes aan houden en dit soort klootjesvolk niet.
CuddlyReindeer95
12-11-2021 om 09:09
Agen schreef op 12-11-2021 om 09:07:
[..]
Ik las het ook. Om wanhopig van te worden. En dan krijgen we straks een halfwassen lockdown voor iedereen, gevaccineerd of niet, waarbij de braveriken zich er weer netjes aan houden en dit soort klootjesvolk niet.
Ik weet niet of het terecht is, maar ik denk dan: wéér Brabant en Limburg, waar het allemaal begon. Daar konden ze toen niet zo veel aan doen, maar hebben ze er dan helemaal niets van geleerd?
TriflingButterfly90
12-11-2021 om 09:16
Er zijn toch echt nog altijd heel veel meer Brabanders en Limburgers die gisteren niet de 11de van de 11-de hebben gevierd dan wel hoor, gelukkig.
En los van of het verstandig is: het mocht gisteren gewoon, los van welke maatregelen ze vandaag aankondigen en of het verstandig was, het mocht gewoon. Dat wij hier de keuze niet zouden maken is iets anders, niemand daar heeft iets strafbaars gedaan door daarheen te gaan. Net als met de formule 1 in Zandvoort, welk concert of voetbalwedstrijd dan maar ook.
OmaVan2
12-11-2021 om 09:19
[..]
En als er dan straks veel ongevaccineerden in het ziekenhuis en op de IC belanden die carnaval hebben gevierd, dan krijgen we weer het argument: we zijn door de gevaccineerden besmet, want de ongevaccineerden waren getest...
CuddlyReindeer95
12-11-2021 om 09:20
Poison schreef op 12-11-2021 om 09:16:
Dat wij hier de keuze niet zouden maken is iets anders, niemand daar heeft iets strafbaars gedaan door daarheen te gaan. Net als met de formule 1 in Zandvoort, welk concert of voetbalwedstrijd dan maar ook.
Het is zeker niet strafbaar en ze mochten dit doen, maar je zou hopen dat er ook nog iets is als gezond verstand en een eigen afwegingskader. Maar kennelijk ligt de lat heel laag voor deze carnavalsvierders.
Maar je hebt zeker gelijk dat ik niet alle Limburgers en Brabanders over één kam moet scheren.
ShowyHummingbird30
12-11-2021 om 09:21
Er zijn toch echt nog altijd heel veel meer Brabanders en Limburgers die gisteren niet de 11de van de 11-de hebben gevierd dan wel hoor, gelukkig.
En los van of het verstandig is: het mocht gisteren gewoon, los van welke maatregelen ze vandaag aankondigen en of het verstandig was, het mocht gewoon. Dat wij hier de keuze niet zouden maken is iets anders, niemand daar heeft iets strafbaars gedaan door daarheen te gaan. Net als met de formule 1 in Zandvoort, welk concert of voetbalwedstrijd dan maar ook.
In Nederland wordt constant gehamerd op "eigen verantwoordelijkheid". Dat iets juridisch mag wil nog niet zeggen dat het móet. Als je weet dat de besmettingen door het dak gaan, en er een dag later waarschijnlijk forse extra maatregelen worden genomen, dan ben je of dom of enorm egoïstisch als je toch zo op een kluitje gaat feesten "want het is niet verboden".
Pilatespas
12-11-2021 om 09:21
Dat is het. Het mocht. Ik zelf en bijna onze gehele vriendenkring is niet gegaan. Zag vooral veel jeugd én 60+!!
OmaVan2
12-11-2021 om 09:22
Iets met verantwoordelijkheid nemen. En er zullen vast wel besmette mensen tussen hebben gezeten en 'ik heb een sterk immuunsysteem' ongevaccineerden.
Maak je maar op voor het volgende golfje in Brabant.
Wieder
12-11-2021 om 09:28
OmaVan2 schreef op 12-11-2021 om 09:22:
[..]
Iets met verantwoordelijkheid nemen. En er zullen vast wel besmette mensen tussen hebben gezeten en 'ik heb een sterk immuunsysteem' ongevaccineerden.
Maak je maar op voor het volgende golfje in Brabant.
Ik woon in diep donker Brabant en ik weet wel dat ik, gevaccineerd en wel, alle oude coronaregels weer fijn van stal haal en zoveel mogelijk uit de buurt van mijn vrolijke dorpsgenoten blijf. Als er geen mondkapjesplicht was, zou ik er vrijwillig een opzetten. Onbegrijpelijk dat dit door mocht gaan!
EnchantedDragonfly18
12-11-2021 om 09:42
Agen schreef op 11-11-2021 om 23:02:
[..]
En ja, ik wil onbesmette ongevaccineerden in isolatie plaatsen, om de kans te maximaliseren dat ze onbesmet blijven.
Strak plan! Ik ben voor.
Yumi
12-11-2021 om 09:45
Gedeeltelijke lockdown en sluiting horeca om 19.00 uur en niet essentiële winkels voor 3 weken. Verder wil het kabinet voor de langere termijn maatregelingen vastleggen zoals de anderhalve meter.
Ik denk dat de anderhalve meter samenleving niet gewenst maar wel nodig. Zelf hou ik nog steeds afstand maar het is lastig omdat ik continu mensen moet ontwijken.
https://nos.nl/artikel/2405268-nieuwe-maatregelen-voor-drie-weken-horeca-om-19-00-uur-dicht-bezoek-thuis-beperkt
TriflingButterfly90
12-11-2021 om 09:46
Ikzelf woon in Limburg trouwens en iedereen die ik ken en 3 weken geleden nog zouden gaan zijn niet gegaan vanwege de cijfers. Want iedereen zou naar Maastricht waar het dus helaas door mocht gaan. O en ik heb een enorme hekel aan carnaval. Daarom zeg ik het grootste deel van die ‘domme zuiderlingen’ zijn niet gegaan gelukkig. Maar de mens is nu eenmaal een soort die dingen wel doen als er nergens expliciet staat dat iets niet mag. Dat is altijd al zo geweest en zal niet veranderen. In deze gevallen helaas.
EnchantedDragonfly18
12-11-2021 om 09:46
[..]
Kolere, wat een aso volk
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.