Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Zomervakantie 2021 en kleurcodes

Wie heeft er van de zomer een vakantie geboekt en hoe kijken jullie nu tegen de recent zeer grote stijging in besmettingen aan?

Peiling

Ga je deze zomer weg?
150 stemmen
19%
9%
13%
31%
21%
3%
4%

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

16-07-2021 om 07:44

Dinah schreef op 16-07-2021 om 07:41:

[..]

Ik had begrepen dat het bij je (eigen) hotel wel mag. En verder dat je in Griekenland eigenlijk vrijwel nooit binnen zit om te eten, zeker als je in de zomermaanden gaat. Dan is het allemaal lekker op het terras


Maar klopt. Als je perse binnen wil eten, dan wordt het wel minder leuk ja.

Da's waar. Dan zal vooral stap-jeugd het niet leuk hebben daar. 

Hen74 schreef op 16-07-2021 om 07:44:

[..]

Da's waar. Dan zal vooral stap-jeugd het niet leuk hebben daar.

Ja helemaal mee eens. Daar reken ik mezelf al lang niet meer toe, dus daar had ik niet eens aan gedacht haha! 

Maar Oh Oh Cherso taferelen kunnen inderdaad niet meer zonder vaccinatie. 

Rozi schreef op 16-07-2021 om 05:53:

puss in boots: Griekenland? Ik ben deze week aangekomen en vind het heerlijk. De mensen echt super lief, heerlijk eten en relatief rustig ook qua toeristen.

Ik had gisteren al Bonaire geboekt 

Ik hoop dat we over 2 weken toch naar Spanje gaan.Met de auto,naar mijn ouders,ik baal flink van alles.
We hebben alleen een overnachting geboekt voor onderweg maar deze kunnen we nog annuleren.

Wij hopen op de laatste week september / 1e week oktober en dan naar Spaanse eilanden of Portugal . Gaan last minute en boeken dan een pakketreis via een sgr/anvr reisburo .

We willen in September naar Toscana. Heb geboekt een vrijstaand huis in de buurt van het strand. 

Voor Nederlanders die naar  Duitsland willen , er gelden vanaf zondag nieuwe regels voor Nederlanders .

Nederland is vanaf zondag voor Duitsland weer risicogebied

Nederland is door het Duitse Robert Koch Institut opnieuw tot risicogebied bestempeld. Het besluit volgt op de update met kaart van coronabesmettingen van het Europees gezondheidscentrum ECDC, waarop Nederland rood kleurde.


Mensen die vanuit Nederland naar Duitsland willen reizen moeten zich op de website www.einreiseanmeldung.de aanmelden. De aanmeldbevestiging die ze dan krijgen, moeten ze meenemen. Het kan zijn dat de Duitse politie daarom vraagt.


Daar kunnen ze ook aangeven of ze een negatieve
test hebben afgelegd, tegen corona zijn gevaccineerd of van corona zijn
hersteld. Als dat het geval is, hoeven ze in niet quarantaine.



Puss-in-Boots schreef op 15-07-2021 om 23:19:

[..]

Warmte op Sardinie viel reuze mee door de heerlijke wind.

Madeira is idd ook geweldig. Al 2x geweest. Waar zit je?

Ik heb vanavond zitten zoeken waar dan nu heen te gaan zo last minute. Madeira bekeken maar even niet omdat die nog vers in het geheugen zit, Sardinie en Sicilie netzo.

Wij gaan nu naar Bonaire (hoop ik, afkloppen dat daar niet vanalles veranderd binnen nu en 2 weken.

Wij zitten in Sao Vicente vlakbij de grotten. Wij zijn er ook al eerder geweest, toen in Calheta. Ik wil er wel wonen zo mooi vind ik het daar! Net ingecheckt, so far so good! 

Calliope schreef op 13-07-2021 om 18:26:

ons plan was om naar Frankrijk te gaan, nu grote twijfel. Ik ben dan 2x gevaccineerd, man een week voor vertrek, dus halverwege ons verblijf is hij ook 'safe'. Die test dus voor vertrek, samen met tienerdochter die nog helemaal niet gevaccineerd is. Stel, we blijven lekker op de camping, dan moet dochter wel getest worden voor de terugweg, anders mag ze geen wegrestaurant in de hele weg en dat vinden we zielig. Ik kan nergens vinden hoe ik erachter kan komen waar ik haar in Frankrijk kan laten testen. Iemand een idee?

Sneltest kan in elke apotheek gedaan worden. (soms ok pcr) 

Pcr en sneltest in laboratoriums

En kan zonder en met afspraak. 

Paris77 schreef op 16-07-2021 om 16:54:

[..]

Sneltest kan in elke apotheek gedaan worden. (soms ok pcr)

Pcr en sneltest in laboratoriums

En kan zonder en met afspraak.

Dank je voor je antwoord! Ondertussen hoeft het niet meer, voor tieners is het teruggedraaid, maar fijn om te weten

Mijn man en ik hopen in september 2 weken weg te gaan. Ik heb er wel op gestaan dat we in Nederland zouden blijven. Heb geen zin om in het buitenland vast te komen zitten. 

Puss-in-Boots schreef op 15-07-2021 om 18:45:

[..]

Bij wie had je geboekt?

Ik kreeg vanmiddag de officiële mail dat de reis geannuleerd is. En daar moest ik een formulier invullen of ik wilde omboeken of gratis annuleren.

Die laatste gekozen en toen kwam er bericht dat na de annulering die max 3 dagen kan duren ik zelf nog weer uitbetaling moet aanvragen.

Beetje omslachtig en tijdrovend lijkt mij.

Ik ga vanavond kijken naar iets anders. Bij TUI zelf kon ik zo niks vinden.

Ik had bij Tui geboekt.

Frankrijk scherpt de regels aan, PCR of antigeentest mag niet ouder zijn dan 24 uur. Vanaf 12 jaar.

Wij vertrekken zondag op maandag in de nacht naar Frankrijk. Hadden net vanochtend getest en toen kwam het nieuws dat de test nog maar 24 uur oud mag zijn 

Ik heb nu maar een betaalde test gepland voor morgenavond. Gegarandeerd binnen 30 minuten de uitslag en daarna lekker gaan rijden.

Ik boek nu niks nu alles zo onzeker is. Ik denk dat het thuis blijven wordt. Vakantie in Nederland zie ik niet zitten. Dan hoop ik op mooi weer en geniet ik wel in mijn tuin en pak wel vaak een terras en ga lekker uit eten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.