Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Zomervakantie 2021 en kleurcodes

Wie heeft er van de zomer een vakantie geboekt en hoe kijken jullie nu tegen de recent zeer grote stijging in besmettingen aan?

Peiling

Ga je deze zomer weg?
150 stemmen
19%
9%
13%
31%
21%
3%
4%

Peertjuh schreef op 17-07-2021 om 07:18:

[..]

Ik had bij Tui geboekt.

Ik ook. En kan online nog niet zien dat mijn boeking geannuleerd is en daarom ook nog niet dat ik mijn geld terug wil.

Ik verwacht het wel ergens einde van de zomer, dan valt het hopelijk mee.

Moest ondertussen al wel de nieuwe reis in 1x betalen (bij Corendon)

Calliope schreef op 17-07-2021 om 14:06:

Frankrijk scherpt de regels aan, PCR of antigeentest mag niet ouder zijn dan 24 uur. Vanaf 12 jaar.

Ik begreep voor iedereen. Zo staat het op nos. Daar staat bij "de regering stelt geen leeftijdsgrens aan de nieuwe regels". 

In de reisapp van buza staat iedereen vanaf 12 jaar.

Irregular_Choice schreef op 17-07-2021 om 15:55:

[..]

Ik begreep voor iedereen. Zo staat het op nos. Daar staat bij "de regering stelt geen leeftijdsgrens aan de nieuwe regels".

Puss-in-Boots schreef op 17-07-2021 om 14:21:

[..]

Ik ook. En kan online nog niet zien dat mijn boeking geannuleerd is en daarom ook nog niet dat ik mijn geld terug wil.

Ik verwacht het wel ergens einde van de zomer, dan valt het hopelijk mee.

Moest ondertussen al wel de nieuwe reis in 1x betalen (bij Corendon)

Ik had al een afspraak bij reisbureau gemaakt en daar eenmaal geannuleerd. Dat gaat echt veel sneller!

Puss-in-Boots schreef op 17-07-2021 om 14:21:

[..]

Ik ook. En kan online nog niet zien dat mijn boeking geannuleerd is en daarom ook nog niet dat ik mijn geld terug wil.

Ik verwacht het wel ergens einde van de zomer, dan valt het hopelijk mee.

Moest ondertussen al wel de nieuwe reis in 1x betalen (bij Corendon)

Je moet idd wel wachten tot Tui annuleert. 

Peertjuh schreef op 18-07-2021 om 11:34:

[..]

Ik had al een afspraak bij reisbureau gemaakt en daar eenmaal geannuleerd. Dat gaat echt veel sneller!

Oh ja, reisbureaus, die bestaan ook nog 

Naja, ik wacht wel af. 

Fejka schreef op 17-07-2021 om 14:08:

Wij vertrekken zondag op maandag in de nacht naar Frankrijk. Hadden net vanochtend getest en toen kwam het nieuws dat de test nog maar 24 uur oud mag zijn

Ik heb nu maar een betaalde test gepland voor morgenavond. Gegarandeerd binnen 30 minuten de uitslag en daarna lekker gaan rijden.

Mag ik iets vragen? Ik zag ergens dat je voor België een pcr-test nodig hebt. Geldt dat ook als je er alleen doorheen rijdt naar Frankrijk? Man heeft namelijk een afspraak voor antigeentest staan, omdat die uitslag sneller komt, maar dan hebben we er misschien nog niks aan. 

Lady_dana schreef op 22-07-2021 om 20:50:

[..]

Mag ik iets vragen? Ik zag ergens dat je voor België een pcr-test nodig hebt. Geldt dat ook als je er alleen doorheen rijdt naar Frankrijk? Man heeft namelijk een afspraak voor antigeentest staan, omdat die uitslag sneller komt, maar dan hebben we er misschien nog niks aan.

Als je er binnen 48 uur doorheen rijdt, hoef je niet te testen.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/belgie/reizen/reisadvies

Feles schreef op 22-07-2021 om 22:07:

[..]

Als je er binnen 48 uur doorheen rijdt, hoef je niet te testen.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/belgie/reizen/reisadvies

Oh, dankjewel. Fijn om te weten. Mogelijk stoppen we er niet eens, dus dat moet zeker lukken. 

Lady_dana schreef op 22-07-2021 om 23:22:

[..]

Oh, dankjewel. Fijn om te weten. Mogelijk stoppen we er niet eens, dus dat moet zeker lukken.

Ik zou wel de reisadviezen in de gaten houden (weet niet wanneer jullie gaan) of deze app downloaden:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/vraag-en-antwoord/reis-app-buitenlandse-zaken

is er al iemand in Monaco geweest? We willen het bezoeken vanuit Frankrijk maar twijfelen of het kan.

Frankrijk is overigens goed te doen. Mondkapjes plicht wordt goed nageleefd. Ook op plaatselijke markten.  Denk dat je beter hier kunt zitten dan in de overvolle parken in Nederland. 

Inmiddels heb je de gezondheidspas niet nodig voor buiten activiteiten, terras en winkelcentra in Frankrijk . Dat gaan ze schrappen.

Link kan ik niet plaatsen zie ik

Paris77 schreef op 25-07-2021 om 17:28:

Inmiddels heb je de gezondheidspas niet nodig voor buiten activiteiten, terras en winkelcentra in Frankrijk . Dat gaan ze schrappen.

Link kan ik niet plaatsen zie ik

Voor terras toch gezondheidspas 

Gisteren eind van de middag Antigeen rest gehad. Alle 4 negatief! Vanmorgen vroeg naar Frankrijk vertrokken en zitten nu lekker in het hotel, bij te komen van de reis. Zo blij en opgelucht! 

Vanaf 8 augustus ook terug naar Nederland negatieve test nodig uit gele landen als je niet gevaccineerd bent.. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.