Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Zomervakantie 2021 en kleurcodes

Wie heeft er van de zomer een vakantie geboekt en hoe kijken jullie nu tegen de recent zeer grote stijging in besmettingen aan?

Peiling

Ga je deze zomer weg?
150 stemmen
19%
9%
13%
31%
21%
3%
4%

Boekenwurm83 schreef op 08-07-2021 om 13:50:

Heb voor september georganiseerde reis geboekt naar Krakau. Is dus nog even afwachten of het tegen die tijd nog steeds mogelijk is, maar voor nu zijn de vooruitzichten goed. En mocht het niet doorgaan heeft de reisorganisatie aangegeven dat we dan geld terugkrijgen, dus dat scheelt ook.

Verder in augustus nog midweekje weg in Nederland, dat kan in in ieder geval wel doorgaan. En ook fijn vooruitzicht er even uit te zijn 😀

Leuke stad!

Peertjuh schreef op 15-07-2021 om 06:35:

[..]

Nee, niets gepland nu.

Welke deelstaat ga je heen en wanneer vertrek je?

We gaan maandag naar Rheinland Pfalz. En het is ook afwachten of de accommodatie niet geraakt is door de enorme overstromingen. 

Wij denken het toch maar te doen. Kunnen tot 2 dagen van te voren annuleren. Heb nog een aantal zelftests liggen, doen we allemaal hier vlak voor die 2 dagen. Dan man en dochter laten testen voor we gaan. Eenmaal op vakantie zullen we er niet veel last van hebben, er is genoeg te doen op de camping.

Sardinie wellicht? Kwam op FB iemand tegen die een geannuleerde reis naar de Canarische eilanden last minuten heeft omgeboekt naar daar. 

Sun.lover schreef op 15-07-2021 om 18:48:

[..]

We gaan maandag naar Rheinland Pfalz. En het is ook afwachten of de accommodatie niet geraakt is door de enorme overstromingen.

Ook Duitsland in de planning, regio Berlijn, en ik vind het lastig om bij te houden met die verschillende regels per deelstaat. Morgen komen ze dus met een update van de regels? Dan maar even rustig uit gaan zoeken hoe het zit. 

Auran schreef op 15-07-2021 om 20:23:

[..]

Ook Duitsland in de planning, regio Berlijn, en ik vind het lastig om bij te houden met die verschillende regels per deelstaat. Morgen komen ze dus met een update van de regels? Dan maar even rustig uit gaan zoeken hoe het zit.

Meestal komt Duitsland op vrijdag met maatregelen die dan zondag in gaan.

redbulletje schreef op 15-07-2021 om 19:28:

Sardinie wellicht? Kwam op FB iemand tegen die een geannuleerde reis naar de Canarische eilanden last minuten heeft omgeboekt naar daar.

Vorig jaar rondgereisd op Sardinie. Kan het iedereen aanraden, echt prachtig!! 

Puss-in-Boots schreef op 15-07-2021 om 22:42:

[..]

Vorig jaar rondgereisd op Sardinie. Kan het iedereen aanraden, echt prachtig!!

Is het daar in de zomer niet enorm heet? De kans dat je in 40+ terecht komt houdt mij dan echt tegen.

Voor de mensen die toch willen omboeken....denk ook eens aan het prachtige Madeira! op alle kaarten zo groen als gras Wij vertrekken zaterdag. (geen pakketreis trouwens, los geboekt)

Mamasinds2008 schreef op 15-07-2021 om 22:53:

[..]

Is het daar in de zomer niet enorm heet? De kans dat je in 40+ terecht komt houdt mij dan echt tegen.

Voor de mensen die toch willen omboeken....denk ook eens aan het prachtige Madeira! op alle kaarten zo groen als gras Wij vertrekken zaterdag. (geen pakketreis trouwens, los geboekt)

Warmte op Sardinie viel reuze mee door de heerlijke wind.

Madeira is idd ook geweldig. Al 2x geweest. Waar zit je?

Ik heb vanavond zitten zoeken waar dan nu heen te gaan zo last minute. Madeira bekeken maar even niet omdat die nog vers in het geheugen zit, Sardinie en Sicilie netzo.

Wij gaan nu naar Bonaire (hoop ik, afkloppen dat daar niet vanalles veranderd binnen nu en 2 weken.

er staat een rondreis door Denemarken geboekt, met voorafgaande één nacht in Duitsland. Begin augustus vertrek voor 23 nachten.
als Duitsland niet mag is dat jammer maar dan maken we er een lange reis dag van en rijden we in één keer door. Als Denemarken niet mag heb ik stevig de smoor in. Zou daar echt verdrietig van worden.

puss in boots: Griekenland? Ik ben deze week aangekomen en vind het heerlijk. De mensen echt super lief, heerlijk eten en relatief rustig ook qua toeristen.

Rozi schreef op 16-07-2021 om 05:53:

puss in boots: Griekenland? Ik ben deze week aangekomen en vind het heerlijk. De mensen echt super lief, heerlijk eten en relatief rustig ook qua toeristen.

Dat is leuk om te horen, ik ga in augustus ook naar Griekenland als het doorgaat..waar zit je? 

En verliep het allemaal een beetje soepel op het vliegveld? 

Zolang Nederland Griekenland niet op oranje zet, is Griekenland inderdaad een goede optie Volgens mij zijn zij altijd heel hartelijk voor toeristen.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

16-07-2021 om 07:33

Dinah schreef op 16-07-2021 om 07:18:

Zolang Nederland Griekenland niet op oranje zet, is Griekenland inderdaad een goede optie Volgens mij zijn zij altijd heel hartelijk voor toeristen.

Vanaf vandaag mag je daar geloof ik geen horeca binnen als je niet volledig gevaccineerd bent. Misschien toch minder aantrekkelijk nu.

Hen74 schreef op 16-07-2021 om 07:33:

[..]

Vanaf vandaag mag je daar geloof ik geen horeca binnen als je niet volledig gevaccineerd bent. Misschien toch minder aantrekkelijk nu.

Ik had begrepen dat het bij je (eigen) hotel wel mag. En verder dat je in Griekenland eigenlijk vrijwel nooit binnen zit om te eten, zeker als je in de zomermaanden gaat. Dan is het allemaal lekker op het terras  


Maar klopt. Als je perse binnen wil eten, dan wordt het wel minder leuk ja.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.