Huiskamer
Damoontje
03-07-2026 om 13:22
Auwereel schreef op 03-07-2026 om 12:25:
[..]
Geen scherm in 1000 stukjes maar mijn kies in twee, net een stukje teveel... Als ik had mogen kiezen had ik liever een kapot telefoonscherm, hoe vaak ik er ook op zit.
Ik zit me nu af te vragen of dat ook lekker snel zelf te herstellen is bij mijn modulaire Fairphone (die overigens een stevige screenprotector heeft)
Sorry ik heb je even verward met de forumster die de hond uitliet met telefoon en sleutels in de hand, excuses! t Is vrijdagmiddag zullen me maar zeggen.
Sorry want een kies doet letterlijk pijn en een telefoonschermpje niet echt.
Over vrijdagmiddag gesproken, het begin-van-de-zomervakantie-gevoel hangt hier echt in de lucht en ik zit binnen voor een afspraak zometeen. Ik heb er ff helemaal geen zin in. Ken die persoon nog niet en weet even niet wat we nou precies gaan bespreken. Denk dat ik aan t begin maar aangeven dat ik een paar dingen wil bespreken en met ongeveer een uurtje er weer een einde aan breien. Ik heb een pittige week gehad waarvan sommige dingen nu pas doordringen, bijv dat vader weer onder t mes moet. Eigenlijk helemaal geen zin om te praten vandaag.
Broodjebrie
03-07-2026 om 13:26
lientje69 schreef op 03-07-2026 om 13:20:
[..]
Balen zeg broodjebrie. Die in het ziekenhuis?
Nee, andere sollicitatie.
Broodjebrie
03-07-2026 om 13:27
Poezie schreef op 03-07-2026 om 13:01:
[..]
Ah dat is balen
Heb je tijd om de rest van de dag iets leuks te doen?
Ja, ik ben nu vrij. Heb net boodschappen gedaan en loop nu mee te zingen met de radio. Straks ff wandelen.
Bakblik
03-07-2026 om 14:04
Auwereel goed herstel gewenst.
Duur maar net echt kunnen ze tegenwoordig hele mooie implantaten maken. Ik heb er al een paar.
lientje69
03-07-2026 om 14:31
Mijn been wilde niet helemaal lekker meedoen met wandelen. Toch maar doorgezet, zit al 8 dagen binnen en was wel toe aan wat frisse lucht.
Auwereel
03-07-2026 om 15:44
Bakblik schreef op 03-07-2026 om 14:04:
Auwereel goed herstel gewenst.
Duur maar net echt kunnen ze tegenwoordig hele mooie implantaten maken. Ik heb er al een paar.
Ik heb ook al een implantaat. Ziet er goed uit, maar ik vind het wel lastig schoonhouden rondom. Hier wil ik ook een implantaat, mAr eerst moet de boel goed genezen.
Eigenlijk hoop ik op stamcellen waar je een nieuwe kies uit kan laten groeien, maar dat zal wel helemaal kostbaar zijn:
https://globalheart.nl/wetenschap/stamcel-implantaten-groeien-nieuwe-tanden-mond/
amarna
03-07-2026 om 17:07
Auwereel schreef op 03-07-2026 om 15:44:
[..]
Ik heb ook al een implantaat. Ziet er goed uit, maar ik vind het wel lastig schoonhouden rondom. Hier wil ik ook een implantaat, mAr eerst moet de boel goed genezen.
Eigenlijk hoop ik op stamcellen waar je een nieuwe kies uit kan laten groeien, maar dat zal wel helemaal kostbaar zijn:
https://globalheart.nl/wetenschap/stamcel-implantaten-groeien-nieuwe-tanden-mond/
Ik heb 2 implantaten. Geen problemen mee. Kan ze goed schoonhouden.
JtM
03-07-2026 om 17:21
Morgen krijgt mn telefoon een nieuw scherm (+ beschermglaasje
). Dit grapje gaat me €175,- kosten. Hou ik in van het zakgeld van hond 
Netherfield
03-07-2026 om 17:51
Gisteren was er diploma-uitreiking. Eén meisje heeft dove ouders. Vader was er niet vanwege werk. Moeder was er niet want “ik krijg er dan toch niks van mee”. Zus van meisje was er wel, die had dus kunnen tolken voor moeder. Ik vond dat echt zielig voor het meisje. Een blinde moeder van een ander meisje was er wel. Ik snap dat het minder leuk is maar ik vond dat ze er moest zijn.
Broodjebrie
03-07-2026 om 18:31
Netherfield schreef op 03-07-2026 om 17:51:
Gisteren was er diploma-uitreiking. Eén meisje heeft dove ouders. Vader was er niet vanwege werk. Moeder was er niet want “ik krijg er dan toch niks van mee”. Zus van meisje was er wel, die had dus kunnen tolken voor moeder. Ik vond dat echt zielig voor het meisje. Een blinde moeder van een ander meisje was er wel. Ik snap dat het minder leuk is maar ik vond dat ze er moest zijn.
Wat sneu voor dat meisje..
Vroeger zat er bij mij op school een meisje wiens ouders ook doof waren. Haar ouders waren ook best betrokken bij schoolactiviteiten enzo. Ze was er ook heel open over, dat vond ik zo mooi om te zien.
Yumi
03-07-2026 om 18:35
Broodjebrie schreef op 03-07-2026 om 12:18:
ik ben afgewezen op een sollicitatie, ik liet net een ei kapot vallen en er brak een knijper af toen ik de was op wilde hangen. Zo is het wel weer genoeg voor vandaag he..
Damoontje
03-07-2026 om 18:37
Wat onwijs sneu.
Ik ken zelf één doof persoon en zij heeft alles goed geregeld zodat er op belangrijke momenten een professionele tolk mee kan. Zij hoeft eigenlijk nooit iets te missen. t Klinkt alsof de moeder aan de ene kant niet goed weet hoe ze dingen moet regelen, aan de andere kant niet goed beseft wat een diploma-uitreiking inhoudt. Zelfs als er niemand kon tolken had moeder wel aanwezig kunnen en zijn en haar dochter kunnen zien.
Auwereel
03-07-2026 om 18:58
Ik kan me voorstellen dat de moeder er tegenop zag om urenlang in een zaal te zitten waar alles aan je voorbij gaat. School had in overleg kunnen gaan dat haar dochter als eerste haar diploma krijgt en dat ze daarna weg kon. Horende mensen hebben geen idee hoe uitsluitend de horende wereld voor doven en slechthorenden is. Even een professionele tolk regelen is niet voor iedereen weggelegd.
Grindelwald
03-07-2026 om 19:05
Broodjebrie schreef op 02-07-2026 om 21:30:
ik voel me bijna verplicht om mijn verjaardag te vieren. Ben over een paar weken jarig en heb nu al verschillende appjes gekregen met de vraag of ik het vier. Ik moet die dag gewoon werken dus nee. Voel nu ook niet de behoefte om het jaarlijks (groots) te vieren. Er wordt teleurgesteld gereageerd want mensen hebben wel weer eens zin in een feestje. Tja misschien volgend jaar, maar nu niet.
Gut ik denk altijd mooi dat iemand het niet viert.
Ik vind verjaardagen vaak maar zo zo.