Huiskamer
Broodjebrie
03-07-2026 om 19:16
Grindelwald schreef op 03-07-2026 om 19:05:
[..]
Gut ik denk altijd mooi dat iemand het niet viert.
Ik vind verjaardagen vaak maar zo zo.
Ik ken veel mensen die het niet meer (jaarlijks) vieren. Mijn vader doet het wel elk jaar maar dat begrijp ik wel omdat hij veel gezondheidsproblemen heeft (gehad).
ik ben op mijn verjaardag weleens naar de efteling geweest, of naar een dierentuin. Of met een vriendin wat eten. Of ik moet werken, maar meestal pak ik vakantie met mijn verjaardag want ben toch in de zomer jarig. Vorig jaar was ik trouwens wel op vakantie met m'n verjaardag, dat was erg leuk!
Grindelwald
03-07-2026 om 19:26
Broodjebrie schreef op 03-07-2026 om 19:16:
[..]
Ik ken veel mensen die het niet meer (jaarlijks) vieren. Mijn vader doet het wel elk jaar maar dat begrijp ik wel omdat hij veel gezondheidsproblemen heeft (gehad).
ik ben op mijn verjaardag weleens naar de efteling geweest, of naar een dierentuin. Of met een vriendin wat eten. Of ik moet werken, maar meestal pak ik vakantie met mijn verjaardag want ben toch in de zomer jarig. Vorig jaar was ik trouwens wel op vakantie met m'n verjaardag, dat was erg leuk!
Dat zou ik ook wel eens willen, met mijn verjaardag op vakantie. Maar mijn verjaardag is op oudjaar en dan op vakantie gaan is zo duur.
We gaan nog wel eens naar Amsterdam of zo.
Rogue
03-07-2026 om 19:30
Grindelwald schreef op 03-07-2026 om 19:26:
[..]
Dat zou ik ook wel eens willen, met mijn verjaardag op vakantie. Maar mijn verjaardag is op oudjaar en dan op vakantie gaan is zo duur.
en als je een jaar van te voren boekt?
Broodjebrie
03-07-2026 om 19:33
Grindelwald schreef op 03-07-2026 om 19:26:
[..]
Oei, ja dan is het heel duur inderdaad. Ik zou ook weleens weg willen met oudjaar, maar dan gooien ze overal de prijzen omhoog inderdaad..
Ginevra
03-07-2026 om 19:38
Pasfoto voor paspoort is afgekeurd op het gemeentehuis. Omdat er één har over mijn wenkbrauw valt en dat kun je pas zien als je inzoomt 🙄 dus in het paspoort is dat niet eens te zien.
En nu kan ik gratis nieuwe laten maken maar dat kost me dus weer een tochtje naar de fotograaf, nieuwe afspraak op het gemeentehuis etc. Gedoe.
Broodjebrie
03-07-2026 om 19:45
Ginevra schreef op 03-07-2026 om 19:38:
Pasfoto voor paspoort is afgekeurd op het gemeentehuis. Omdat er één har over mijn wenkbrauw valt en dat kun je pas zien als je inzoomt 🙄 dus in het paspoort is dat niet eens te zien.
En nu kan ik gratis nieuwe laten maken maar dat kost me dus weer een tochtje naar de fotograaf, nieuwe afspraak op het gemeentehuis etc. Gedoe.
Oh wat stom zeg! Bij mij keek ie amper naar de pasfoto, hij pakte hem aan en deed hem gelijk op het formulier plakken.
Bakblik
03-07-2026 om 20:38
Ginevra schreef op 03-07-2026 om 19:38:
Mijn foto was ook afgekeurd, omdat mijn brilmontuur "schaduwen" gaf op mijn gezicht. Nu zit er een foto op mijn ID kaart zonder bril. Zonder bril kan ik niet recht kijken dus ik kijk met mijn ene oog recht vooruit en met mijn andere oog omhoog. Zo raar heb ik er nog nooit uitgezien op een foto.
Maar dat zijn de regels mevrouw!
Schemerlampje
03-07-2026 om 20:45
Bakblik schreef op 03-07-2026 om 20:38:
[..]
Mijn foto was ook afgekeurd, omdat mijn brilmontuur "schaduwen" gaf op mijn gezicht. Nu zit er een foto op mijn ID kaart zonder bril. Zonder bril kan ik niet recht kijken dus ik kijk met mijn ene oog recht vooruit en met mijn andere oog omhoog. Zo raar heb ik eet nog nooit uitgezien op een foto.
Dat heb ik ook, althans ik kijk wel recht vooruit met beide ogen, maar ik heb iets van -12, dus ik zie dan niet veel en kijk heel wazig.
Bakblik
03-07-2026 om 20:57
Schemerlampje schreef op 03-07-2026 om 20:45:
[..]
Dat heb ik ook, althans ik kijk wel recht vooruit met beide ogen, maar ik heb iets van -12, dus ik zie dan niet veel en kijk heel wazig.
Ik heb prismaglazen die mijn ogen beter laten samenwerken. Zonder bril leidt zeker mijn rechteroog een heel eigen leven. Ik weet dus ook niet wat ik zie/ waar ik naar kijk als ik mijn bril af zet.
Broodjebrie
03-07-2026 om 21:17
Schemerlampje schreef op 03-07-2026 om 20:45:
[..]
Jeetje -12???
Yumi
03-07-2026 om 21:24
Bij een appartementengebouw zie ik een jongetje van een jaar of 3/4 met zijn fietsje de liftplaat naast de trap oprijden, en op de knop drukken. Terwijl hij daarmee bezig is fietst een iets ouder kind er net op tijd ook op en ze gaan naar boven.
Het ziet er ongeveer uit als op de onderste foto, het zit onder de grond bij het naar boven gaan komt die plaat met dat hefsysteem naar boven.
Omdat ik het gevaarlijk vind omdat de kinderen er tussen kunnen komen, vraag ik aan een man die er met zijn rug naar toe staat; Ik weet niet of die kinderen bij u horen, maar ze zijn op de lift gereden en die gaat nu omhoog. Hij kijkt mij geïrriteerd aan en antwoord, ja, heb jij het gezien? Vraag, waarom hij zo reageert ik vertel het met de beste bedoelingen, omdat ze ertussen kunnen komen als ze er met het fietsje vanaf rollen. Ik zeg dit ook met de beste bedoelingen zegt hij, ga weg
Soms denk ik dat het beter is om weg te kijken, maar als er iets gebeurt dan voel ik me schuldig... wanneer doe je het goed, met dit korte lontjes volk?

Yumi
03-07-2026 om 21:26
Bakblik schreef op 03-07-2026 om 20:38:
[..]
Mijn foto was ook afgekeurd, omdat mijn brilmontuur "schaduwen" gaf op mijn gezicht. Nu zit er een foto op mijn ID kaart zonder bril. Zonder bril kan ik niet recht kijken dus ik kijk met mijn ene oog recht vooruit en met mijn andere oog omhoog. Zo raar heb ik er nog nooit uitgezien op een foto.
Om die reden mocht ik bril niet ophouden van de fotograaf. Zie er vreselijk uit op die foto, een kleurenfoto die veel te wit zwart is... kan je me volgen? Overbelicht, ik ben heel bleek, heb zwart haar en het lijkt alsof ik zwaar ziek ben. Ben donkerblond, met wat plukjes goudblond dus of ik het land uitkom?
Damoontje
03-07-2026 om 21:44
Ik heb laatst ook mijn paspoort verlengd. De foto ging op zich wel goed maar het was een beetje een k*tdag en ik was echt moe en dat zie je ook wel af aan de foto.
Bij mij zijn de vingerafdrukken een probleem, ik heb gewoon maar een heel licht profiel op mijn vingers. Hoe het kan weet ik niet. 10 jaar geleden was het al een gedoe en ik had gehoopt dat ze die gegevens gewoon nog een keer konden gebruiken maar dat kon dus niet. Eindeloos die vingerafdrukken opnieuw proberen... en je kunt er niets aan doen. Je kunt hoog springen of laag springen maar hebt niet opeens betere vingerafdrukken.
Waar ik me aan erger is dat ik de begrafenis van oma niet goed kan loslaten. Door een verhaal van iemand anders komt het weer boven. Het was best rommelig georganiseerd door een begrafenisonderneemster die niet veel ervaring had. Oma werd begraven vanuit een kerk waar ze nooit kwam. Waarom eigenlijk? We hadden niet een 'collectief goed gevoel' over oma en dat gaf denk ik ook een soort ongemak waarbij de een over koetjes en kalfjes begon en de ander op onbelangrijke details ging letten. Geen gedeelde emotie.
Opa was eerder overleden en die dienst was juist ontzettend mooi en bijna perfect.
lientje69
03-07-2026 om 21:44
Ik snap maar niet hoe ik plaatjes kan plakken
Bijvoorbeeld in het creatief topic wil ik foto's van mijn borduurwerken plaatsen maar krijg het maar niet voor elkaar. Ben ik nu zo dom??
Rogue
03-07-2026 om 21:47
Broodjebrie schreef op 03-07-2026 om 19:33:
[..]
Oei, ja dan is het heel duur inderdaad. Ik zou ook weleens weg willen met oudjaar, maar dan gooien ze overal de prijzen omhoog inderdaad..
ik heb gehoord dat vliegen op eerste kerstdag heel goedkoop is