Huiskamer
Poezie
03-07-2026 om 10:19
JtM schreef op 03-07-2026 om 10:08:
[..]
Excuses maken voor een kut reactie zit er niet in zeker? Lekker generaliserend ben je. Ik geloof niet dat ik 'aansprakelijk' gehouden kan worden voor wat andere hondenbezitters doen, of wel?
Spreek de volgende keer iemand aan als je ziet dat 'ie de poep van zijn/haar hond niet opruimt. Dat doe ik namelijk wel.
Ja, dat doe ik ook. Helaas is de gemiddelde hondenbezitter die dit doet niet zo beschaafd om een fatsoenlijke reactie terug te geven.
En waarom zou ik excuses moeten maken voor iets waar jij je niet op aangesproken zou hoeven te voelen? Dat geeft mij aan dat er wel ergens een kern van waarheid in zit.
Rogue
03-07-2026 om 10:21
JtM schreef op 03-07-2026 om 09:58:
[..]
Wat een kut reactie. Ik zal het je even uitleggen... ik heb geen zakken in de broek die ik aan heb dus mijn telefoon en sleutels in mijn handen. Was dus niet met mn telefoon bezig.
Lekker belerend toontje zeg, bah.
Ik ruim overal netjes de poep van mn hond op, wees maar niet bang.
tip een telefoon koord en een screenprotector
JtM
03-07-2026 om 10:26
Poezie schreef op 03-07-2026 om 10:19:
[..]
Ja, dat doe ik ook. Helaas is de gemiddelde hondenbezitter die dit doet niet zo beschaafd om een fatsoenlijke reactie terug te geven.
En waarom zou ik excuses moeten maken voor iets waar jij je niet op aangesproken zou hoeven te voelen? Dat geeft mij aan dat er wel ergens een kern van waarheid in zit.
Omdat je waarschijnlijk snapt dat het super kut is dat het scherm van je amper 2 maanden oude telefoon kapot is, het me weer geld gaat kosten om dat te laten maken. Heeft niks te maken met me aangesproken te voelen. Ik leer mijn zoon dat je beter je mond kan houden als je niks aardigs te zeggen hebt. Een sneer maken dat ik vast wel weer druk met mn telefoon bezig ben geweest tijdens het uitlaten van mijn hond valt daar imo perfect onder.
Een 'sorry dat mijn opmerking zo overkwam' doet al veel.
Roos57
03-07-2026 om 10:30
Poezie schreef op 03-07-2026 om 09:50:
[..]
Mooi leerpuntje, niet alsmaar op je telefoon kijken terwijl je de hond uitlaat die vervolgens op plekken gaat zitten kakken waar het niet mag en/of wenselijk is.
Dit is op de man en verdient een sorry
JtM
03-07-2026 om 10:41
Rogue schreef op 03-07-2026 om 10:21:
[..]
![]()
Als ik mn scherm laat maken laat ik er meteen een screenprotector op zetten
En toch inderdaad maar eens naar zo'n koord kijken.
Dolfje
03-07-2026 om 11:04
Rogue schreef op 03-07-2026 om 10:21:
[..]
![]()
Dat sowieso, ik heb altijd een koord /riem aan mijn telefoon.
Dolfje
03-07-2026 om 11:05
JtM schreef op 03-07-2026 om 10:41:
[..]
Er zijn tegenwoordig echt leuke, ik had voorheen van die koordjes en nu een bredere riem, kan je ook een tas aan hangen. Veel fijner.
Damoontje
03-07-2026 om 11:18
Ik ken het gevoel Auwereel, je mooie telefoon die uit je handen glipt en scherm in 1000 stukjes.
Scherm laten maken, screenprotector, hufterproof-hoesje en misschien een leuk tasje waar telefoon en sleutels in passen?
Ik ben afgelopen voorjaar mijn telefoon verloren met alles er in. Wachtwoorden, contactgegevens, belangrijke notitie's, foto's.... dat werd helaas wat meer werk en toen wilde ik liever dat ik m alleen maar had laten vallen.
Herkenbaar hoe sommigen tegen de verjaardagen aan lopen. Vorig jaar had ik een idee, kleinschalig omdat ik de dag er na iets heel belangrijks had dat ik niet kon verplaatsen en wat veel energie zou gaan kosten.
Op een avond in juli kwamen mijn ouders op bezoek. Niet echt een gezellig bezoek want ze wilden me beetje bijpraten over wat dingen in de familie dus het was een beetje zakelijk. Aan het einde begon mijn moeder over de verjaardag. Ze vond een andere datum handiger, de door mij gekozen locatie niet leuk en het hele idee eigenlijk niet. Ze wilde me liever met vader met de auto ergens mee naar toe nemen en daar dan de rest uitnodigen. En een andere dag dan ik in mijn hoofd had want dat was waarschijnlijk handiger voor broer X en zijn vrouw. (Terwijl ik juist mijn eigen plan met hun had overlegd, qua datum en kindvriendelijkheid).
In het verleden werd mijn verjaardag soms een soort familiedag, want midden in de zomer en mijn broers en hun aanhang vieren hun eigen verjaardagen al jaren niet meer terwijl ik het wel leuk vond iets te organiseren.
Toen heb ik het maar afgeblazen, de lol was er af en ik wilde bewust iets kleins omdat er zo'n belangrijke week achteraan kwam. Broer X vond het echt jammer en had de cadeaus al in huis. Hij is toen op een avond langs geweest zonder vrouw en kinderen met cadeautjes. Dat werd wel heel gezellig.
Ik heb dit jaar nog niets gepland, vader moet ook nog onder het mes maar ALS ik iets plan zal ik heel duidelijk zijn dat ik het plan en dat niemand het hoeft over te nemen.
Rogue
03-07-2026 om 11:23
JtM schreef op 03-07-2026 om 10:41:
[..]
😉 is best handig hoor, ben inmiddels wel aan een 3de toe, 🙈
Dolfje schreef op 03-07-2026 om 11:04:
[..]
Dat sowieso, ik heb altijd een koord /riem aan mijn telefoon.
ik pas sinds kort, koord had ik al heel lang, ooit gekregen in een goodie bag.
maar vind het wel handig vooral als ik even ga wandelen
Rockstar
03-07-2026 om 11:28
Poezie schreef op 03-07-2026 om 09:50:
[..]
Mooi leerpuntje, niet alsmaar op je telefoon kijken terwijl je de hond uitlaat die vervolgens op plekken gaat zitten kakken waar het niet mag en/of wenselijk is.

Ik heb me heb me geërgerd aan het gebrek van hersenen gebruiken in mijn omgeving. Like, je hebt die vleesbal in je hoofd, Je wordt ervoor betaald om hem te GEBRUIKEN.
Broodjebrie
03-07-2026 om 12:18
ik ben afgewezen op een sollicitatie, ik liet net een ei kapot vallen en er brak een knijper af toen ik de was op wilde hangen. Zo is het wel weer genoeg voor vandaag he..
Auwereel
03-07-2026 om 12:25
Damoontje schreef op 03-07-2026 om 11:18:
Ik ken het gevoel Auwereel, je mooie telefoon die uit je handen glipt en scherm in 1000 stukjes.
Geen scherm in 1000 stukjes maar mijn kies in twee, net een stukje teveel... Als ik had mogen kiezen had ik liever een kapot telefoonscherm, hoe vaak ik er ook op zit.
Ik zit me nu af te vragen of dat ook lekker snel zelf te herstellen is bij mijn modulaire Fairphone (die overigens een stevige screenprotector heeft)
Poezie
03-07-2026 om 13:01
Broodjebrie schreef op 03-07-2026 om 12:18:
ik ben afgewezen op een sollicitatie, ik liet net een ei kapot vallen en er brak een knijper af toen ik de was op wilde hangen. Zo is het wel weer genoeg voor vandaag he..
Ah dat is balen
Heb je tijd om de rest van de dag iets leuks te doen?
lientje69
03-07-2026 om 13:20
Broodjebrie schreef op 03-07-2026 om 12:18:
Balen zeg broodjebrie. Die in het ziekenhuis?