Huiskamer
lientje69
01-07-2026 om 18:02
Lisabette schreef op 01-07-2026 om 17:42:
Dat mijn baas vandaag heel geïrriteerd was.
Vind je heel gek na je ziekmelding van gisteren?
Beterlaat2021!
01-07-2026 om 19:25
Je moet niet verbaasd zijn als binnenkort blijkt dat hij jou niet meer nodig heeft. Dat is pech zeg.
Maar gelukkig kan je dan gewoon naar voetbalwedstrijden kijken.
Yumi
01-07-2026 om 19:33
Beterlaat2021! schreef op 01-07-2026 om 19:25:
[..]
Je moet niet verbaasd zijn als binnenkort blijkt dat hij jou niet meer nodig heeft. Dat is pech zeg.
Maar gelukkig kan je dan gewoon naar voetbalwedstrijden kijken.
Dolfje
01-07-2026 om 19:45
lientje69 schreef op 01-07-2026 om 17:20:
Ach stokstaart
![]()
Dat afvalprobleem is zo herkenbaar. En ook dat dat zogenaamd het antwoord op al je klachten is. Maagpijn? Afvallen. Buikklachten ? Afvallen. Last van rug of knie? Afvallen. Ik snap je frustratie zó goed!
Ik ook!
Ooit een fysiotherapeut gehad die zei dat mijn hielspoor niet door mijn overgewicht kwam maar gewoon pech. Laatste inval huisarts vorig jaar over mijn knie die op slot zat en heuppijn " afvallen " knie is artrose al zou ik afvallen dat gaat toch niet over. En ja de theorie van minder eten en meer verbruiken weet ik ook wel.
lientje69
01-07-2026 om 20:49
Ja die theorie ken ik ook . Maar werkt niet bepaald. Waarom? Wist ik het maar. Dan was ik niet te zwaar.
Ergernis: bepaalde posts knarsen mijn tanden van en moet ik stevig op mijn handen zitten. Zou blokkeren helpen? Anderzijds , de nogal bijzondere manier van denken maakt ook dat het wel weer amusant is ( al denk ik echt wtf zeg
)
JtM
02-07-2026 om 09:03
Stokstaart, ben je wellicht financieel in de mogelijkheid om zelf medicatie te betalen? Denk aan Ozempic/Mounjaro/Saxenda.
Chiquita
02-07-2026 om 10:10
Schandalig, hoe durft ie (sarcasme uit)
stokstaart
02-07-2026 om 10:32
JtM schreef op 02-07-2026 om 09:03:
Stokstaart, ben je wellicht financieel in de mogelijkheid om zelf medicatie te betalen? Denk aan Ozempic/Mounjaro/Saxenda.
Op zich kan dat wel. Alleen als ik dat de rest van mijn leven moet nemen dan is dat wel heel enthousiast. Misschien volgende week maar eens een afspraak maken met de huisarts.
Vanochtend maar weer een rondje gerend. Maar door alle emoties was dat een zware tocht. Short cut naar huis en maar 5km gerend op een traag tempo.
Mama-Inge
02-07-2026 om 10:40
anti wk topic
Dat er uitgelegd gaat worden waarom Nederland verloren heeft
Met mijn anti voetbal vind ik dat niet in dat topic horen
Broodjebrie
02-07-2026 om 21:30
ik voel me bijna verplicht om mijn verjaardag te vieren. Ben over een paar weken jarig en heb nu al verschillende appjes gekregen met de vraag of ik het vier. Ik moet die dag gewoon werken dus nee. Voel nu ook niet de behoefte om het jaarlijks (groots) te vieren. Er wordt teleurgesteld gereageerd want mensen hebben wel weer eens zin in een feestje. Tja misschien volgend jaar, maar nu niet.
Damoontje
02-07-2026 om 21:56
Mijn vriend heeft een ambulant begeleidster en ik ben zo boos op haar. Het gaat over iets wat 2 maanden geleden gebeurd is maar elke keer als er weer iets is ben ik laaiend.
Bij dat dingetje liet ze een collega van haar de kastanjes uit het vuur halen. Daar kreeg ik vervolgens flink mot mee. Ik neem het die man niet eens meer kwalijk maar vind het wel apart dat die vrouw er nooit op terug gekomen is want het kan niet anders dan dat de situatie gerapporteerd is.
Tussendoor ben ik haar nog eens tegen gekomen en ging ze me op een heel theatrale manier negeren wat helemaal nergens op sloeg. En vriend het nog goed praten dat ze zo reageerde op iemand anders maar er stond niemand anders.
Vage post maar het heeft niet zoveel zin om het hele verhaal op te schrijven hier. Positieve van het verhaal is dat hij binnenkort een andere mentor krijgt en die neemt mij wel heel serieus. En dat ik vandaag een bekende zag in dezelfde situatie (zijn vriendin valt onder de organisatie) en precies dezelfde ervaringen heeft als ik en dat we begrip hadden voor elkaar.
Iets minder positief is dat ik er laatst achter kwam dat die vrouw hier om de hoek woont. Blech. Ik ga haar heel theatraal negeren denk ik.
Wieder
02-07-2026 om 22:49
Broodjebrie schreef op 02-07-2026 om 21:30:
ik voel me bijna verplicht om mijn verjaardag te vieren. Ben over een paar weken jarig en heb nu al verschillende appjes gekregen met de vraag of ik het vier. Ik moet die dag gewoon werken dus nee. Voel nu ook niet de behoefte om het jaarlijks (groots) te vieren. Er wordt teleurgesteld gereageerd want mensen hebben wel weer eens zin in een feestje. Tja misschien volgend jaar, maar nu niet.
Als ze zin hebben in een feestje, moeten ze er lekker een organiseren 😉. Ik heb een hekel aan verjaardagsdrammers, als ik het niet vier (en dat doe ik nooit) dan vier ik het niet. Mijn verjaardag, mijn feestje!
Damoontje
02-07-2026 om 23:12
Wieder schreef op 02-07-2026 om 22:49:
[..]
Als ze zin hebben in een feestje, moeten ze er lekker een organiseren 😉. Ik heb een hekel aan verjaardagsdrammers, als ik het niet vier (en dat doe ik nooit) dan vier ik het niet. Mijn verjaardag, mijn feestje!
Ik vier zelf de 'ronde' getallen wat uitgebreider andere jaren sla ik soms over of ik nodig alleen mijn ouders uit.
Ik ben net als Brie midden in de zomer jarig en vaak zijn mensen ook op vakantie. Of als ik het niet vier hadden ze juist allemaal wel gekund.
Of ik organiseer iets binnen en dan vinden ze het jammer dat het niet buiten is en vice versa. Gewoon doen waar jij zin in hebt.
Damoontje
03-07-2026 om 00:38
Nog even over de miscommunicatie met vriend.
Hij is aan het verhuizen en wil morgen een bed kopen en dat zo snel mogelijk neerzetten en er dan samen slapen.
Ik dacht dat we (of zijn vrienden of andere hulptroepen) eerst de slaapkamer af zouden maken. HIj wil het oude behang er af halen, dan schilderen en het dan pas inrichten dacht ik.
Hij gaat een bed kopen met die begeleidster, waarop mijn reactie was dat ik t toch ook een lekker bed moet vinden. Zijn reactie is dat er budget is voor 1 soort matras en dat hij toch geen keuze heeft.
Ik heb zelf net nieuw werk en help natuurlijk met klussen op mijn vrije dagen maar heb ook behoefte aan een soort planning.
Hij bedoelde denk ik te zeggen dat er morgen een bed komt en dat we er in t weekend al kunnen slapen. Maar het was Truus dit en Truus dat en Truus zus en Truus zo (begeleidster) en ik had ff error dat ik dacht dat we zouden gaan klussen en waarom het nou weer over die debiele Truus ging de hele tijd.
Echte man-vrouw-miscommunicatie denk ik en t is gewoon niet echt relaxed als je net nieuw werk hebt om er ook een verhuizing bij te hebben.
Broodjebrie
03-07-2026 om 07:23
Damoontje schreef op 02-07-2026 om 23:12:
[..]
Ik vier zelf de 'ronde' getallen wat uitgebreider andere jaren sla ik soms over of ik nodig alleen mijn ouders uit.
Ik ben net als Brie midden in de zomer jarig en vaak zijn mensen ook op vakantie. Of als ik het niet vier hadden ze juist allemaal wel gekund.
Of ik organiseer iets binnen en dan vinden ze het jammer dat het niet buiten is en vice versa. Gewoon doen waar jij zin in hebt.
Ja precies dit dus!! Ik ga op mijn verjaardag wel uit eten met 2 vrienden, waarvan er 1 ook net jarig is geweest, onze verjaardagen liggen dus dicht bij elkaar. Helemaal prima, zo hebben we 2 vliegen in 1 klap. Ik ben halverwege de 30, waarschijnlijk vier ik het wat grootser als ik 40 word. Maar dat zie ik tegen die tijd wel weer.