Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Maheiden schreef op 29-10-2025 om 09:34:

[..]

Heel goed dat dit gebeurt! Kinderen leren wat democratie inhoudt. Onderdeel van burgerschap.

Dat kan ook op een andere dag.

Uwv probeert me steeds te bellen maar steeds onder werktijd en dan kan ik niet opnemen. Had bericht gestuurd dat ze me vrijdag kunnen bellen maar dan werkt zij niet. Dus nu maar gezegd probeer het dat op zn minst in mn pauze want ik kan niet opnemen, heb cliënt gesprekken. Hopelijk lukt dat. 

oudmaarnognietkoud schreef op 28-10-2025 om 10:07:

[..]

Een deurstopper! Hier hadden zij laatst bij de Vomar heel schattige. Van ribstof met een zware vulling. Een tekkeltje en een kat, ik heb van beide een. Twee deuren staan nu op een kiertje met een hond/kat ertussen en klapperen niet meer.

Dat heeft geen zin, de deur zit dicht, heeft maar een paar mm speling maar dat is genoeg voor het klapperen. Maar dat is misschien maar twee/drie keer per jaar zo gelukkig. 

Roos57 schreef op 28-10-2025 om 17:13:

Aan de fans van Marco B

Ben absoluut geen fan maar iemand is pas schuldig bevonden als het bewezen is. 

noas_1993 schreef op 29-10-2025 om 09:29:

In ons gemeentehuis kun je sinds kort ook stemmen. Kom ik daar, blijkt dat meerdere groepjes schoolkinderen uitleg krijgen over hoe en wat
Niet dat t daardoor langzamer ging ofzo, maar ik vraag me af wie dit bedacht heeft. Laat mensen aub rustig stemmen

Wij hadden vroeger bij ons de in de wijk de stemlokalen juist op de scholen. 

SuzyQFive schreef op 29-10-2025 om 09:52:

[..]

Ben absoluut geen fan maar iemand is pas schuldig bevonden als het bewezen is.

Ik heb de rechtszaak ook gevolgd en hoewel ik het wel met je eens ben, heb ik Marco wel dingen horen zeggen dat ik denk: Waarom heb je dit gedaan? Had afstand genomen van bepaalde situaties. 

Ik vind het meisje (inmiddels vrouw) hier de grootste slachtoffer. Wat een verdrietige jeugd heeft zij gehad.

noas_1993 schreef op 29-10-2025 om 09:41:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Wat is er nu betekenisvoller om verkiezingen in het echt mee te maken? Dat is zo belangrijk!

Maheiden schreef op 29-10-2025 om 10:03:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Wat is er nu betekenisvoller om verkiezingen in het echt mee te maken? Dat is zo belangrijk!

Precies dit! Ik vind het echt goed dat ze dit doen.

[..]

juist op een stemdag! dat moet zelfs jij toch kunnen beredeneren?

[..]

Jeetje, smaakte de azijn een beetje rond koffietijd? 

Kampeerder schreef op 29-10-2025 om 10:34:

[..]

Jeetje, smaakte de azijn een beetje rond koffietijd?

Noas zit zo gewoon in elkaar. kan ze niets aan doen. ik gun haar zo enorm af en toe een beetje relativeringsvermogen of luchtigheid

noas_1993 schreef op 29-10-2025 om 09:29:

In ons gemeentehuis kun je sinds kort ook stemmen. Kom ik daar, blijkt dat meerdere groepjes schoolkinderen uitleg krijgen over hoe en wat
Niet dat t daardoor langzamer ging ofzo, maar ik vraag me af wie dit bedacht heeft. Laat mensen aub rustig stemmen

Ik moet zo meteen stemmen in een basisschool/kinderdagopvang. Rustig zal het er niet zijn 

Yumi schreef op 29-10-2025 om 10:43:

[..]

Ik moet zo meteen stemmen in een basisschool/kinderdagopvang. Rustig zal het er niet zijn

Maar ik vind het juist heel waardevol om kinderen te betrekken bij de democratie. Hoe meer kinderen geïnformeerd worden over de werking van de democratie, hoe beter. Zeker in deze tijd waarin zelfs politici openlijk twijfel zaaien over de rechtstaat. 

SuzyQFive schreef op 29-10-2025 om 09:49:

[..]

Dat heeft geen zin, de deur zit dicht, heeft maar een paar mm speling maar dat is genoeg voor het klapperen. Maar dat is misschien maar twee/drie keer per jaar zo gelukkig.

Dan een tochtstripje tussen deur en kozijn plakken?

SuzyQFive schreef op 29-10-2025 om 09:49:

[..]

Ik plak daar van die ronde vilten dingetjes die eigenlijk voor stoelpoten e.d. zijn zodat die niet over de vloer krassen (weet niet hoe dat heet, maar het helpt wel).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.