Huiskamer
pind@
28-10-2025 om 08:15
Dat de hond laagvliegend voor mijn neus langs vloog. Nee, correctie: dat hij dacht dat hij voor mijn neus langs vloog maar mijn neus in de loop meenam.
Nu is mijn neus dik en pijnlijk en lijkt het erop alsof er twee blauwe plekken ontstaan onder mijn ogen.....
Wieder
28-10-2025 om 08:19
pind@ schreef op 28-10-2025 om 08:15:
Dat de hond laagvliegend voor mijn neus langs vloog. Nee, correctie: dat hij dacht dat hij voor mijn neus langs vloog maar mijn neus in de loop meenam.
Nu is mijn neus dik en pijnlijk en lijkt het erop alsof er twee blauwe plekken ontstaan onder mijn ogen.....
Oei, klein grinnikje hier om het verhaal. Leg dat maar eens uit aan de mensen 😁. Maar verder hoop ik dat je er niet bij gaat lopen alsof je aangifte van mishandeling moet gaan doen 😅
Broodjebrie
28-10-2025 om 08:32
pind@ schreef op 28-10-2025 om 08:15:
Ik krijg zoveel vragen hierbij. Zat je gebukt? Was je de hond aan het aaien? Was je yoga aan het doen?
pind@
28-10-2025 om 08:36
Wieder schreef op 28-10-2025 om 08:19:
[..]
Oei, klein grinnikje hier om het verhaal. Leg dat maar eens uit aan de mensen 😁. Maar verder hoop ik dat je er niet bij gaat lopen alsof je aangifte van mishandeling moet gaan doen 😅
Ik heb vanochtend op het werk direct maar uitgelegd dat Pindaman dit niet heeft veroorzaakt 😳
pind@
28-10-2025 om 08:38
Broodjebrie schreef op 28-10-2025 om 08:32:
[..]
Ik krijg zoveel vragen hierbij. Zat je gebukt? Was je de hond aan het aaien? Was je yoga aan het doen?
🥴
Ik zat op de bank voorover gebukt om onze oudere hond te helpen om op de bank te komen. Springen gaat niet zo goed meer.
Jonge hond enthousiast omdat zijn vriendinnetje onderweg was.....
Broodjebrie
28-10-2025 om 08:45
pind@ schreef op 28-10-2025 om 08:38:
[..]
🥴
Ik zat op de bank voorover gebukt om onze oudere hond te helpen om op de bank te komen. Springen gaat niet zo goed meer.
Jonge hond enthousiast omdat zijn vriendinnetje onderweg was.....
Aaah nu begrijp ik het.
amarna
28-10-2025 om 08:49
pind@ schreef op 28-10-2025 om 08:36:
[..]
Ik heb vanochtend op het werk direct maar uitgelegd dat Pindaman dit niet heeft veroorzaakt 😳
Ik moest ooit op mijn werk uitleggen waar die kras op mn wang vandaan kwam....
Het was een iets te enthousiast uitgevallen liefkozing van mn logeetje: de papegaai van schoonouders
Moosey
28-10-2025 om 09:05
Ach Jujubee wat een ellende allemaal met je gebit! Dat zou iedereen verschrikkelijk van balen. 1 opstekertje: je hoeft jezelf niet op je donder te geven dat je geen tandartsverzekering hebt, dat had je hoogstwaarschijnlijk bijna niks gescheeld. De meeste tandartsverzekeringen zijn en wassen neus tegenwoordig, ze vergoeden natuurlijk meer dan de premie die je betaalt.
Jujubee
28-10-2025 om 09:18
Moosey schreef op 28-10-2025 om 09:05:
Ach Jujubee wat een ellende allemaal met je gebit! Dat zou iedereen verschrikkelijk van balen. 1 opstekertje: je hoeft jezelf niet op je donder te geven dat je geen tandartsverzekering hebt, dat had je hoogstwaarschijnlijk bijna niks gescheeld. De meeste tandartsverzekeringen zijn en wassen neus tegenwoordig, ze vergoeden natuurlijk meer dan de premie die je betaalt.
Lief dank je. Ik baal vooral van mezelf, dat ik niet jaren eerder begonnen was met ragen en stoken en beter voor mijn gebit te zorgen. Het zit hier ook wel in de genen, mijn moeder heeft ook zo'n rampgebit, maar ik had echt wel ellende kunnen voorkomen door er twaalf jaar geleden beter voor te zorgen. Dat heeft me aardig wat kiezen gekost, helaas. Maar nu doe ik al jaren alles "goed" en zorg ik echt uitstekend voor mijn gebit, ik heb ook nul problemen meer met mijn tandvlees dus daar ben ik best blij mee. Maar zelfs als je alles goed doet kan je dus nog steeds veel pech hebben.
Ik weet dat een tandartsverzekering ook niet alles is, maar ga wel een goede zoeken ook omdat er nog een brug moet komen volgend jaar en die zijn ook 1700 euro. Wat een geld he, erg leuk als je een minima bent. Gelukkig krijg ik bepaalde kosten wel vergoed via de gemeente. Maar ook niet altijd. Hoe moeten normale mensen zonder spaargeld of gemeente dit nou betalen? Ik vind het zo belachelijk die hoge kosten. Tandzorg is zo belangrijk. Als je echt zorg gaat mijden kan je zwaar in de problemen komen. Zeker met paradontitis. In mijn ideale wereld worden die dingen gewoon gedekt of kan je ze bij de belasting aftrekken of zo.
Netherfield
28-10-2025 om 09:24
Die brug zou je wel moeten kunnen opvoeren als medische kosten bij de aangifte inkomstenbelasting. Er zit een drempelbedrag aan, maar die zie je pas als je het hebt ingevuld, omdat het inkomensafhankelijk is. Er is vast een manier om dat drempelbedrag te ontdekken, maar die heb ik nog niet gevonden.
Jujubee
28-10-2025 om 09:29
Netherfield schreef op 28-10-2025 om 09:24:
Die brug zou je wel moeten kunnen opvoeren als medische kosten bij de aangifte inkomstenbelasting. Er zit een drempelbedrag aan, maar die zie je pas als je het hebt ingevuld, omdat het inkomensafhankelijk is. Er is vast een manier om dat drempelbedrag te ontdekken, maar die heb ik nog niet gevonden.
Ah, dank je, dat wist ik dus niet. Dat je tandartskosten kan invoeren bij de inkomstenbelasting. Goed om uit te zoeken volgend jaar. Ik wil hem in januari laten zetten als ik dus wel weer aanvullend verzekerd ben. Links onderin zou ik er ook wel een willen, dan worden mijn kiezen linksboven niet zo overbelast en gaan die dus langer mee. Maar met die rechtsboven kan ik in elk geval aan beide kanten weer goed kauwen.
oudmaarnognietkoud
28-10-2025 om 10:07
SuzyQFive schreef op 27-10-2025 om 19:41:
[..]
Ik heb bij de wind uit een verkeerde hoek altijd een klapperende slaapkamerdeur. Dat is het enige moment dat het raam dicht is.
Een deurstopper! Hier hadden zij laatst bij de Vomar heel schattige. Van ribstof met een zware vulling. Een tekkeltje en een kat, ik heb van beide een. Twee deuren staan nu op een kiertje met een hond/kat ertussen en klapperen niet meer.
Moosey
28-10-2025 om 10:13
Jujubee schreef op 28-10-2025 om 09:29:
[..]
Ah, dank je, dat wist ik dus niet. Dat je tandartskosten kan invoeren bij de inkomstenbelasting. Goed om uit te zoeken volgend jaar. Ik wil hem in januari laten zetten als ik dus wel weer aanvullend verzekerd ben. Links onderin zou ik er ook wel een willen, dan worden mijn kiezen linksboven niet zo overbelast en gaan die dus langer mee. Maar met die rechtsboven kan ik in elk geval aan beide kanten weer goed kauwen.
Check even goed of dat wel zo werkt met de aanvullende verzekering, volgens mij kun je dingen waarvan je al weet dat ze eraan zitten te komen niet verzekeren. En echt, reken even goed uit of zo’n verzekering je wel wat oplevert. Die van mij keert maximaal 36 euro meer uit per jaar dan dat ie meer aan premie kost.. (nou ja, ik heb die verzekering dus niet genomen, maar dat is de aanvullende tandartsverzekering die mijn zorgverzekering aanbiedt)
Rogue
28-10-2025 om 10:31
amarna schreef op 28-10-2025 om 08:49:
[..]
Ik moest ooit op mijn werk uitleggen waar die kras op mn wang vandaan kwam....
Het was een iets te enthousiast uitgevallen liefkozing van mn logeetje: de papegaai van schoonouders
![]()
ik had dat met mijn wijlen opa kat... dan lag je te slapen en schampte hij je wel is tijdens de sprong van de grond naar het bed..
vriend was regelmatig het slachtoffer, en ik soms de eerste keer vroeg me moeder ook, wie heeft je gekrabt, Gambit? 🤨
moeders was ready to trow hands😄