Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ik heb bij tandvleesproblemen heel veel gehad aan het slikken van Q10-supplementen, en drie mensen in mijn omgeving ook. Dagelijks een capsule van 100 mg van een huismerk, en ik merk echt het verschil. En dat is een stuk goedkoper dan parodontitisbehandelingen. Ik mag geen medisch advies geven maar wil wel die eigen ervaring delen. 

Was om half 5 al wakker, toen ik eindelijk sliep ging vriend uit bed en was ik alsnog wakker. Daarna nog even geslapen, maar ontzettend liggen dromen.

Ergenis 2 is dat ik me door de huisarts heb laten afschepen. Ik heb niet lichaamsidentieke hormonen gekregen, maar ik wil graag lichaamsidentieke hormonen. Minder bijwerkingen, betere werking, maar het is tweede keus in de richtlijnen.
Was niet waar volgens hem, de eerste is de veiligste keuze en ik moest niet alles van internet geloven. Tenzij ik echt last van bijwerkingen heb.
Pfff ik stond met een mond vol tanden. Over 5 weken weer een afspraak, kan ik alvast bijwerkingen verzamelen 

Niet alleen vandaag maar ik ben een beetje moe van al die griezel/zombie films op de tv op deze dagen. De meeste zijn ook nog bar slechte films... bah

’ dit is een politieke reclameboodschap’ 
Pfff die aankondiging steeds 🤓

Evaluna schreef op 28-10-2025 om 11:52:

Was om half 5 al wakker, toen ik eindelijk sliep ging vriend uit bed en was ik alsnog wakker. Daarna nog even geslapen, maar ontzettend liggen dromen.

Ergenis 2 is dat ik me door de huisarts heb laten afschepen. Ik heb niet lichaamsidentieke hormonen gekregen, maar ik wil graag lichaamsidentieke hormonen. Minder bijwerkingen, betere werking, maar het is tweede keus in de richtlijnen.
Was niet waar volgens hem, de eerste is de veiligste keuze en ik moest niet alles van internet geloven. Tenzij ik echt last van bijwerkingen heb.
Pfff ik stond met een mond vol tanden. Over 5 weken weer een afspraak, kan ik alvast bijwerkingen verzamelen

Hé vervelend EvaLuna. Helaas is het inderdaad nog steeds de richtlijn bij overgangsklachten: eerst een anticonceptiepil, en als dat niet goed genoeg werkt, dan pas aan de hormoontherapie. Enige wat je kunt doen is voet bij stuk houden dat dit niet goed genoeg werkt voor je, want inderdaad, de informatie over hoeveel beter het sowieso voor je is dan andere synthetische hormonen is nog niet tot de huisartsen (en ook lang niet tot alle gynaecologen!) doorgesijpeld. 

Denk niet dat mijn pakketje komt vandaag. Gaat via DHL en op de app staat dat de bezorger nog steeds niet onderweg is. Zal hopelijk morgen worden

Edit: blijkbaar leest DHL hier mee. Kreeg net een mailtje, bezorging tussen 15.55 en 17.55

Naminokurashi schreef op 28-10-2025 om 13:50:

Denk niet dat mijn pakketje komt vandaag. Gaat via DHL en op de app staat dat de bezorger nog steeds niet onderweg is. Zal hopelijk morgen worden

Edit: blijkbaar leest DHL hier mee. Kreeg net een mailtje, bezorging tussen 15.55 en 17.55

Dat is heel vaak bij dhl. Dan duurt het heel lang voor de bezorger onderweg is en dan ineens is hij onderweg en staat een uur later voor de deur of zo 😆 bij ons zit het distributiecentrum volgens mij heel vlakbij.

Een paar weken geleden hebben wij een nieuwe schuur laten plaatsen. Nu was het dak op een punt lek. Het bedrijf zou vandaag rond het middaguur komen om dat te maken. Nog steeds niemand gezien. Daar gaat je vrije middag weer.

Bakblik schreef op 28-10-2025 om 08:02:

Dat je van de gemeente een bericht krijgt in de afvalapp dat je de zakken en bakken niet te vroeg (de avond van tevoren) aan de weg moet zetten vanwege de wind.
Zet je de bak echt pas in de ochtend aan de weg dan blijkt de vuilniswagen al geweest te zijn, te zien aan de ene bak die er al wel stond. Normaal komen ze om 10.30 nu waren ze om 7.05 al geweest
Gemeente, wat is er mis met vaste routes op mijn of meer vaste tijden?
Nu de tweede keer in 2 maanden dat mijn vaak niet geleegd is.

7.05 is ook wel heel vroeg!

Bij ons moet de bak er voor 7.30 staan. Wij zitten afwisselend aan het begin of het eind van de route. Dus ze komen om 8.00 of om 16.00. Regelmatig zie je om 7.55 een buurman/vrouw met de bank naar buiten sprinten (voordeel van aan het eind van de straat zitten).

Aan de fans van Marco B 

Ik erger me wild aan keuzes van de provincie en de gemeente die overlappen, maar dat kan niet. 

Je plant onderhoud aan de provinciale weg, leidt mensen om over een gemeentelijke weg en vervolgens gaat de gemeente die weg om onderhouden. 

Het verkeersaanbod verdubbelt en de capaciteit is gehalveerd. Je zet er verkeersregelaars neer die elkaars taal niet spreken of zo, dus regelmatig mogen mensen van beide kanten tegelijk over dezelfde smalle baan rijden. Dat past niet! 

1.5e week terug een half uur vertraging omdat de eerste trein 10 minuten vertraagd was en ik daardoor de overstap mistte. Ik wilde de "geld terug bij vertraging" claim invullen. 

De ns rekent tegenwoordig echter met vertraging tot laatste ns trein en de overstap was naar blauwnet. Kortom nu voldoet de claim waarschijnlijk niet meer aan de voorwaarden...

Mocht van de huisverhuurder zelf de kleuren van de tegels (uit een beperkt aanbod) uitkiezen.
Nu blijkt dat alle verticale tegels in badkamer en wc dezelfde beige kleur hebben.. De zoveelste fout dus van de verhuurder in de renovatie.

En als ik een mail stuur in de herfstvakantie, krijg ik alleen een automatische replie. Dat ik pas na de schoolvakantie antwoord krijg. (Wat trouwens ook niet waar is , want de herfstvakantie is voorbij. En ik heb nog geen reactie op mijn mail.)

Oja ik moet waarschijnlijk 18 december weer terug naar mijn oude" gerenoveerde huis. Precies een week voor de Kerst. En de afdeling die over de renovatie en verhuizing gaat, is niet bereikbaar tijdens de kerstvakantie 

In ons gemeentehuis kun je sinds kort ook stemmen. Kom ik daar, blijkt dat meerdere groepjes schoolkinderen uitleg krijgen over hoe en wat
Niet dat t daardoor langzamer ging ofzo, maar ik vraag me af wie dit bedacht heeft. Laat mensen aub rustig stemmen

noas_1993 schreef op 29-10-2025 om 09:29:

In ons gemeentehuis kun je sinds kort ook stemmen. Kom ik daar, blijkt dat meerdere groepjes schoolkinderen uitleg krijgen over hoe en wat
Niet dat t daardoor langzamer ging ofzo, maar ik vraag me af wie dit bedacht heeft. Laat mensen aub rustig stemmen

Heel goed dat dit gebeurt! Kinderen leren wat democratie inhoudt. Onderdeel van burgerschap.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.