Huiskamer
Bakblik
02-10-2025 om 18:22
Netherfield schreef op 02-10-2025 om 17:57:
Dochter van 17 heeft aarsmaden. Net het hele gezin een pil gehad, straks alle bedden verschonen, toiletten, deurklinken en trapleuning schoon. Yak.
Hoezo alle bedden verschonen? Ze ligt toch niet dagelijks bij jullie in bed?
Mijn tieners hebben ook weleens wormpjes gehad door het werk dat ze deden in de krijspaleizen maar ik heb nog nooit alle bedden verschoond. Toen ze klein waren en in de weekenden nog gezellig bij ons kropen bij wakker worden wel.
Ik neem aan dat je normale hygiëneregels hanteert zoals handen wassen voor het koken en eten, niet van elkaars afgekloven kippenpootje eten en dat soort dingen?
Nu de wc een keer extra doen dat snap ik maar de rest niet.
Mijn ervaring is dat tieners het vaak alleen hebben en bij zich houden. Met echt jonge kinderen is dat veel moeilijker.
Yumi
02-10-2025 om 18:32
Moosey schreef op 02-10-2025 om 18:04:
kunnen we daar niet een wat leuker woord voor bedenken? Achterwerkrupsen ofzo?
Ik ben normaal echt niet van de eufemismen en ik vind dingen ook niet snel vies. Maar aarsmaden getverdemme, klinkt als een scheldwoord. Vieze aarsmade die je er bent.
Ach hou toch je mond smerige achterwerkrups.
Nou dat helpt echt, maakt het een stuk leuker
Netherfield
02-10-2025 om 20:00
Bakblik schreef op 02-10-2025 om 18:22:
[..]
Hoezo alle bedden verschonen? Ze ligt toch niet dagelijks bij jullie in bed?
Mijn tieners hebben ook weleens wormpjes gehad door het werk dat ze deden in de krijspaleizen maar ik heb nog nooit alle bedden verschoond. Toen ze klein waren en in de weekenden nog gezellig bij ons kropen bij wakker worden wel.
Ik neem aan dat je normale hygiëneregels hanteert zoals handen wassen voor het koken en eten, niet van elkaars afgekloven kippenpootje eten en dat soort dingen?
Nu de wc een keer extra doen dat snap ik maar de rest niet.
Mijn ervaring is dat tieners het vaak alleen hebben en bij zich houden. Met echt jonge kinderen is dat veel moeilijker.
Ik neem wel die pillen voor als ze mij besmet heeft. Dus verschoon ik ook mijn bed.
Broodjebrie
02-10-2025 om 20:24
Yumi schreef op 02-10-2025 om 18:32:
[..]
![]()
Wahahaha
Bakblik
02-10-2025 om 20:35
Netherfield schreef op 02-10-2025 om 20:00:
[..]
Ik neem wel die pillen voor als ze mij besmet heeft. Dus verschoon ik ook mijn bed.
Als je het nodig vindt moet je dat vooral doen, ik wilde je wat werk besparen door mijn ervaring te delen.
Als jullie deze ongenode gasten regelmatig op c bedoel hebben kan dat een manier zijn om ze kwijt te raken. Maar als het 1 incidentele besmetting is dan is het volgens mij niet echt nodig.
Mijn dochter heeft het op 16 jarige leeftijd 1x gehad. Mijn zoon meerdere keren en het ging echt over, wij hebben zelfs geen pilletje genomen.
Met jonge kinderen heb je veel meer lichamelijk contact, die besmetten je makkelijker.
Moosey
03-10-2025 om 00:11
Yumi schreef op 02-10-2025 om 18:32:
[..]
![]()

Mama-Inge
03-10-2025 om 03:04
Gisteren heerlijk gewandeld met de honden
Had wel wat last van mijn knie, maar het ging goed, dus ruim een uur gewandeld
En nu heb ik ontzettend veel pijn
Had ik dus even niet moeten doen
SuzyQFive
03-10-2025 om 08:16
HAHA!wait..what schreef op 02-10-2025 om 16:02:
Nog een ergernis; de buurvrouw is bezig met aanleg van een nieuwe achtertuin.
Ze vroeg of wij het goed vonden als die werkmannen water uit onze buitenkraan konden pakken een aantal dagen.
Zij heeft dit namelijk niet.
Tuurlijk, is prima!
Maar vandaag is mijn vrije dag en ik zit er een beetje doorheen en hoofdpijn enzo.
Nu komen die mannen om het half uur in onze tuin en elke keer blaffen onze honden omdat ze de poort horen en door het raam die mannen zien lopen![]()
Ik had dan verwacht dat ze een tuinslang eraan zouden doen en die even naar de buren hengelen.
lientje69
03-10-2025 om 09:40
Ergernis 1: bloedprikken met moeder. Hebben zze de order er niet ingezet. Half uur voor niks zitten wachten.
Ergernis 2: ben mijn tas kwijt met portemonnee en rijbewijs. Weet 98 % zeker dat hij in huis is . Maar waar? Toch stress ervan dan...
Yumi
03-10-2025 om 09:49
lientje69 schreef op 03-10-2025 om 09:40:
Ergernis 1: bloedprikken met moeder. Hebben zze de order er niet ingezet. Half uur voor niks zitten wachten.
Ergernis 2: ben mijn tas kwijt met portemonnee en rijbewijs. Weet 98 % zeker dat hij in huis is . Maar waar? Toch stress ervan dan...
Ohh wat een slechte start van je dag, hoop dat je tas snel terecht is!
lientje69
03-10-2025 om 12:01
Yumi schreef op 03-10-2025 om 09:49:
[..]
Ohh wat een slechte start van je dag, hoop dat je tas snel terecht is!
Nou , ik begin te dementeren denk. Heb tas teruggevonden. Leg hem altijd in de hal op het schoenenrek. Waar lag hij? In bed onder de dekens aan het voeteneind???? Al de hele week dus hè. Niks van gemerkt. Klein tasje waar ik omdat ik naar een feestje ging even portemonnee en rijbewijs had in gedaan. Ik heb deze maar weer terug gedaan in mijn mega handtas. Hele sjouw maar die raak ik tenminste niet kwijt.
Nieuwe ergernis: hoofd loopt om. Korte termijn denken is waardeloos op het moment. Vergeet echt alles. En zit hoog in mijn stresslevel. Zucht.
Hoe komt hij in mijn bed? Ben me gaan omkleden want moest uit dat feestje snel naar werk. Waarschijnlijk gewoon zo mee doorgelopen naar boven dus....
Dolfje
03-10-2025 om 12:12
Lientje.
Ik zet net koffie en denk ga even de Slimste mens terugkijken. Ben een kwartier bezig geweest om de tv aan te krijgen. Moest man bellen en die zei " zet de stroom er maar ff af" was er een of ander kastje oid uitgeschakeld. Echt ik verlang terug naar 1 knop en aan.
Dolfje
03-10-2025 om 12:51
Deze weet ik niet of die meer in het raar of in het ergenis topic moet dus zet het in beide.
Ik was vanmorgen in de sportschool en een van de twee toiletten in de dames kleedkamer zat helemaal onder de poep. De pot en de bril en er lag poep op de grond.
Echt dat ruim je dan toch op??