Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Deci schreef op 01-10-2025 om 18:50:

Weer ergernis bij de Lidl, ze hebben sinds circa 3 maanden zelfscankassa's, 4 stuks. Das niet zoveel, want er is standaard maar 1 gewone kassa open. Dus bij beide tegenwoordig een rij.

Er is vaak controle of er gaat ook vaak iets mis in het scannen, waardoor de zelfscankassa aangeeft dat je moet wachten op een medewerker. Die staat alleen niet, zoals bij de AH of Jumbo, in de buurt van de zelfscankassa's, maar moet ergens vanuit de winkel komen. Dan zijn er regelmatig drie van de vier zelfscankassa's in de 'wacht' daardoor.

Daarnaast gaan mensen hele boodschappen karren vol, nog scannen bij die kassa, wat ergerlijk lang duurt. De bedoeling is dat je je boodschappen in de winkel al scant met je telefoon. Dan ben je daarna bij de kassa binnen een halve minuut klaar. Ik snap het nog als je een stuk of 5 artikelen hebt, maar doe alsjeblieft géén volle kar!!!! Grrrrrr😡

Die zelfscanners met weegschaal, dat vind ik toch ergerlijk. Storingsgevoelig en als je wilt jatten, kan dat volgens mij alsnog vrij simpel.
Scannen met je telefoon is sneller en handiger, maar een een sixpack of ninepack frisdrank kun je niet scannen met je telefoon. Dan moet je een losse fles scannen en het aantal aanpassen… 🙄
Ik snap dat Lidl iets moet vanwege personeelstekort, maar het lijkt alsof ze bepaalde zaken totaal niet hebben overdacht. 
En waarom wordt cola light van het Lidl-huismerk verdrongen door cola zero of, oh horror, door cola zero-zero??

BlairW schreef op 01-10-2025 om 22:01:

[..]

Waarom zou je geen hele kar mogen scannen bij de zelfscan? Ik heb die hele app niet op mijn telefoon en hoef hem ook niet. Maar ik heb ook nog nooit bij de zelfscan van de Lidl gezien dat je met je telefoon moet scannen en dat je niet bij de zelfscankassa de boodschappen mag scannen. Bij onze Lidl hebben ze overigens een weegschaal waar je alle gescande producten op moet zetten en dan weegt hij wat je scant en checkt zo of je alles heb gescand. Dat impliceert dat het dus gewoon is toegestaan om boodschappen bij de kassa te scannen.

Het is niet dat het niet mag, het mag wel natuurlijk. Maar ik erger me er aan ( daar gaat deze topic over).

Je kan tijdens het winkelen de producten al scannen met de app op je telefoon. Ze hebben geen handscanners. 

Ik zie het voordeel niet als je bij de zelfscan alsnog al je producten in en uit de kar moet halen en scannen. Dan kan je net zo goed bij de gewone kassa afrekenen. Zelfscan betekent voor mij sneller kunnen afrekenen en gemak. Niet alsnog daar ook in de rij staan wachten op mensen die alles uitgebreid nog moeten staan scannen.

Die zelfscan is niet mijn enige ergernis bij de Lidl. Ik koop er sommige vaste produkten voor mijn moeder. Maar iedere keer staan ze ergens anders en zoek ik me wild.  

Mijn lidl is tijdens mijn vakantie overgeschakeld op zelf scannen. Ik baal van het systeem wat zij hebben. Bij de appie gebruik ik altijd de handscanner maar scannen met mijn eigen telefoon vind ik niet prettig. Het liefst ga ik naar een bemande kassa maar als de rij te lang is sta ik dus alles aan de kassa te scannen.

Deci schreef op 01-10-2025 om 23:03:

[..]

Het is niet dat het niet mag, het mag wel natuurlijk. Maar ik erger me er aan ( daar gaat deze topic over).

Je kan tijdens het winkelen de producten al scannen met de app op je telefoon. Ze hebben geen handscanners.

Ik zie het voordeel niet als je bij de zelfscan alsnog al je producten in en uit de kar moet halen en scannen. Dan kan je net zo goed bij de gewone kassa afrekenen. Zelfscan betekent voor mij sneller kunnen afrekenen en gemak. Niet alsnog daar ook in de rij staan wachten op mensen die alles uitgebreid nog moeten staan scannen.

maar dit mag allemaal. jij vindt dat vervelend en dus hoort het in dit topic.

de reactie ging over dat jij zei dat het de bedoeling is dat je het met je telefoon doet, en dat is simpelweg niet waar. 

Tuinfluiter schreef op 02-10-2025 om 08:31:

Mijn lidl is tijdens mijn vakantie overgeschakeld op zelf scannen. Ik baal van het systeem wat zij hebben. Bij de appie gebruik ik altijd de handscanner maar scannen met mijn eigen telefoon vind ik niet prettig. Het liefst ga ik naar een bemande kassa maar als de rij te lang is sta ik dus alles aan de kassa te scannen.

Hier net zo.

Ik probeer een afspraak met iemand te maken en we zijn al 2 dagen aan het appen. Hopelijk lukt het vandaag. 

JtM

JtM

02-10-2025 om 10:07 Topicstarter

Ik heb een puistje op mijn liprand zitten, en die doet PIJN! Normaal ben ik echt van het uitknijpen van puistjes, maar dat gaat me bij deze niet lukken. Zelfs als ik niet praat doet 'ie pijn.
En ik ben vanochtend op mijn hoofdhuid tussen mijn haar gestoken door een mug. Die plek jeukt echt enorm. 

De rugpijn wordt maar niet minder, staan, liggen, zitten alles doet zeer. Was voorzichtig positief over de manuele therapie maar het is weer heftig. Slaap slecht, door de pijn, ben moe en verkouden, om het beeld compleet te maken heeft de huisarts met stikstof plekjes aangestipt en zie er niet uit     Morgenmiddag afspraak coronaprik maar twijfel of ik afspraak moet verzetten, op deze manier 3 kwartier onderweg met 2 bussen klinkt niet aanlokkelijk. 

Zal toch moeten gaan morgen, verzetten betekent dat ik naar een dorp in de buurt moet, de rest is vol. Op zich geen probleem, maar de locatie zit op een industrieterrein, naast de bus zo'n 20 minuten lopen op een terrein dat niet is ingericht op lopers, geen stoep.

Ik heb het ontzettend benauwd en kan pas om 14.00 terecht bij huisarts. Ik mocht geen pufjes nemen ivm onderzoek wat kan worden beïnvloed.

Naminokurashi schreef op 02-10-2025 om 13:08:

Ik heb het ontzettend benauwd en kan pas om 14.00 terecht bij huisarts. Ik mocht geen pufjes nemen ivm onderzoek wat kan worden beïnvloed.

Oei dat is vervelend. Veel succes nog even en ook bij de huisarts straks

JtM schreef op 02-10-2025 om 10:07:

Ik heb een puistje op mijn liprand zitten, en die doet PIJN! Normaal ben ik echt van het uitknijpen van puistjes, maar dat gaat me bij deze niet lukken. Zelfs als ik niet praat doet 'ie pijn.
En ik ben vanochtend op mijn hoofdhuid tussen mijn haar gestoken door een mug. Die plek jeukt echt enorm.

Stomme dingen die puistjes altijd. Ik had altijd gedacht dat dat wel zou stoppen na puberleeftijd maar die krengen blijven (bij mij in ieder geval!) met regelmaat terugkomen.

Nu toevallig ook 1 net onder mijn lip en is ook enorm pijnlijk en erg zichtbaar

Nog een ergernis; de buurvrouw is bezig met aanleg van een nieuwe achtertuin.
Ze vroeg of wij het goed vonden als die werkmannen water uit onze buitenkraan konden pakken een aantal dagen. 
Zij heeft dit namelijk niet.
Tuurlijk, is prima!
Maar vandaag is mijn vrije dag en ik zit er een beetje doorheen en hoofdpijn enzo. 
Nu komen die mannen om het half uur in onze tuin en elke keer blaffen onze honden omdat ze de poort horen en door het raam die mannen zien lopen  

Dochter van 17 heeft aarsmaden. Net het hele gezin een pil gehad, straks alle bedden verschonen, toiletten, deurklinken en trapleuning schoon. Yak. 

kunnen we daar niet een wat leuker woord voor bedenken? Achterwerkrupsen ofzo? 
Ik ben normaal echt niet van de eufemismen en ik vind dingen ook niet snel vies. Maar aarsmaden getverdemme, klinkt als een scheldwoord. Vieze aarsmade die je er bent. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.