Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


En dan wil D66 terug naar een klassenmaatschappij waarbij vrije artsenkeuze alleen nog maar voor de rijken beschikbaar is...

Poezie schreef op 17-08-2022 om 20:15:

[..]

Nee, om 5 uur heb ik het bedrijf gebeld: 1000 excuses, maar de monteur komt vandaag niet meer.

Wat een slechte zaak! En nu dan? Wauw, vind het echt niet kunnen dit..

Ik erger me er aan dat ik morgen met dochter ga/wil shoppen. Maar m'n lichaam (vooral van nek tot aan pols) doet zoveel pijn We gaan wel maar zie nu al op tegen alles 😬

Ohh en nog een ergernis en die vind ik zo raar; ik 'schrik' de hele tijd als ik mezelf in de spiegel zie, alsof ik verwacht dat ik er anders uit hoor te zien ofzo 😅 heb ik nu al een paar dagen. Ik vind mezelf groter dan ik 'hoor' te zijn enzo. Zo stom! 🙈

redbulletje schreef op 17-08-2022 om 21:35:

[..]

Bij mij gaat het om zolpidem en oxazepam die ik maar voor een maand meekrijg, de rest wel voor 3 maanden, maar ik moet daardoor dus maandelijks naar de apotheek.

Dat komt omdat dat maar per maand mag van de verzekering. Als je geen code voor vergoeding hebt, kan je die ook gewoon voor 3 maanden krijgen. Maar als het wel wordt vergoed door de verzekering, mag het maar voor maximaal 30 dagen worden meegegeven.

Irregular_Choice schreef op 17-08-2022 om 23:16:

[..]

Dat komt omdat dat maar per maand mag van de verzekering. Als je geen code voor vergoeding hebt, kan je die ook gewoon voor 3 maanden krijgen. Maar als het wel wordt vergoed door de verzekering, mag het maar voor maximaal 30 dagen worden meegegeven.

Het wordt deels vergoed. Bizar hoeveel meer je steeds moet bijbetalen bij medicatie op doktersrecept terwijl de verzekering steeds duurder wordt. En daar heb je dan een dure aanvullende verzekering voor...

Ik erger mij aan het bericht dat D66 van de 45 minuten regel af wil voor ambulances/seh-bereik en dat ze vrije artsenkeuze alleen nog maar voor de rijken willen. Altijd al koude rillingen van die partij gehad en mijn intuïtie heeft me niet bedrogen.

Gisterochtend om 04.30 wakker met hoofdpijn, en afgelopen nacht weer belabberd geslapen, vanaf 02.00 een paar uur wakker geweest, hoofdpijn en maar draaien en woelen. Hopelijk slaap ik komende nacht wel weer goed.

Rondstruiner schreef op 18-08-2022 om 08:16:

Gisterochtend om 04.30 wakker met hoofdpijn, en afgelopen nacht weer belabberd geslapen, vanaf 02.00 een paar uur wakker geweest, hoofdpijn en maar draaien en woelen. Hopelijk slaap ik komende nacht wel weer goed.

Ik hoop het ook voor je. Ik heb ook alweer zo’n onrustige nacht gehad.

Hoef gelukkig maar een halve dag te werken en ga daarna even een uurtje sporten.

Dat het sinds het gisteren geregend heeft buiten naar hondenstront stinkt.

redbulletje schreef op 17-08-2022 om 00:52:

Aan m'n huisarts die me m'n B12 injectie weigerde omdat ik te kort op elkaar kwam. Nou ik voel precies wanneer mijn energie en concentratie terugloopt en gelijk boosteren heeft heel positieve uitwerking, maar meneer gaat maar akkoord met eens in de 4 weken.. Nu moet ik dus ampullen uit Duitsland gaan bestellen en in de buurt iemand zoeken die wil prikken voor optimaal resultaat. Allemaal extra gedoe en kosten omdat die lul vertikt mee te werken. Het halve dorp klaagt over hem maar we hebben verder alleen zzp'ers en een AIO.

Nou wat irritant zeg! 
Ik prik mijzelf, geen optie?

En kan je die ampullen vrij bestellen? 

SuzyQFive schreef op 18-08-2022 om 08:57:

[..]

Nou wat irritant zeg!
Ik prik mijzelf, geen optie?

En kan je die ampullen vrij bestellen?

Hier niet, is een uitsluitend recept middel. Invoeren zelf is dus ook niet legaal.

Irregular_Choice schreef op 18-08-2022 om 08:59:

[..]

Hier niet, is een uitsluitend recept middel. Invoeren zelf is dus ook niet legaal.

In Duitsland kan je wel veel zelf in de apotheek kopen dus als je in grensgebied woont  kan dat wel eens een optie zijn. Weet alleen niet of dat ook voor b12 geldt aangezien er grote tekorten in de ampullen zijn. 
Mijn laatste dosissen zijn ook door de apotheek in Dld besteld. 

Dolfje schreef op 18-08-2022 om 08:53:

Dat het sinds het gisteren geregend heeft buiten naar hondenstront stinkt.

O bah☹ Hier stinkt mijn tuin naar vogelpoep 😫 Gelukkig komt er heel af en toe ook een vleugje kruidengeur bij. 

Ik heb al wekenlang om de haverklap een zweetaanval 😟. Waarschijnlijk hormoongerelateerd. 

Dat ik slecht geslapen heb en nu hoofdpijn heb.

En de hondenbezitters die bij een strandje de poep niet opruimen, waar ik dus in ging staan, bah...

Poezie schreef op 18-08-2022 om 11:02:

Ik heb al wekenlang om de haverklap een zweetaanval 😟. Waarschijnlijk hormoongerelateerd.

Hoe oud ben je ?

SuzyQFive schreef op 18-08-2022 om 08:57:

[..]

Nou wat irritant zeg!
Ik prik mijzelf, geen optie?

En kan je die ampullen vrij bestellen?

Ik heb inmiddels een afspraak bij de B12 kliniek in Amsterdam volgende week al! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.