Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Advent kalenders 2021!

Ja, ik weet het, ik ben véél te vroeg, maar ik heb vorig jaar (zo vanaf september) ontzettend genoten van het topic over advent kalenders (en er veel te veel zelf aangeschaft  ) dat ik niet kan wachten! 

Ondertussen alvast twee, nee drie kalenders aangeschaft voor de kinderen, de Peppa Big van 2020 voor mijn jongste en twee met edelstenen voor mijn oudste (eentje krijgt ze alvast met haar verjaardag in oktober).

Wat zijn volgens jullie de must haves in de wereld van adventkalenders?


Femke09

Femke09

12-07-2021 om 14:41 Topicstarter

Om te beginnen: vorig jaar niet aangeschaft, maar dat wil ik dit jaar zeker doen: de minikalender met theezakjes. Oh, Sonnentor Advent Thee (ik kan nog geen linkjes plaatsen).

De IKEA-kalender doet het elk jaar erg goed bij mijn moeder.

Jaaaaa, dat topic was geweldig! Ik wacht op de Barbie adventskalender voor mezelf (ik verzamel Barbies). Ik ga ook weer op zoek naar 1 met thee of warme choco voor mezelf. Voor oudste dochter ga ik ook op zoek, ze wordt tegen die tijd bijna 4. Vorig jaar kreeg ze de Playmobil (mini, dacht ik) kalender met zo'n stalletje erin, elke dag een onderdeel. 

Ik had vorig jaar niet verwacht dat dat zo'n succes zou worden toen ik hem opende.

Ben er nu totaal nog niet mee bezig, maar ga wel alvast volgen

Ik heb het topic vorig jaar deels gevolgd. Zelf had ik de Rituals kalender, vond het wel ok maar niet super, producten zijn nog niet eens op nu dus toen ik dit topic zag dacht ik, ho even, nu al? Gelukkig had TO dat zelf ook al door

Voor kind had ik de playmobil kalender met een prinsesje en baby wagen en vijver enzo, was erg leuk maar doet er nu helemaal niets meer mee...
Man wist geen leuke voor zichzelf maar omdat ik wilde dat hij ook iets kon openmaken, kreeg hij een advents kraslot en had quitte gespeeld.

Het gaf wel een extra feestelijk tintje aan de decembermaand dus ik wil het dit jaar ook wel weer doen. Ben benieuwd op welke ideeën jullie me nog gaan brengen. Thee hoef ik alvast niet en choco en muesli, bier en wijn enzo ook niet. Zal voor mij toch wel iets van beauty worden, make up denk ik.

Femke09

Femke09

12-07-2021 om 14:55 Topicstarter

Die van Lievelings uit Zeeland vond ik echt leuk afgelopen jaar, maar dit jaar ga ik voor wat anders. Ik heb alleen nog geen flauw idee wát, maar we hebben nog even 

Vorige jaar de kinderen zelf laten knutselen, maar daar kwam een hoeveelheid cadeaus bij kijken...ik heb iets leuks gezien waarbij je in een oud boek kleine vakjes vouwt, misschien dat ik dat ga doen. En dan gewone kleine snoepjes er in, een stuk minder gedoe dan cadeautjes te vinden (die altijd te groot zijn voor de schattige vul-je-eigen-advent-kalender). 

Of nou ja... ik heb voor beiden alvast een kant-en-klare dus.  Maar misschien nog zo'n zelfgemaakte met snoepjes voor erbij 

Ooh, ik volg weer mee! Vorig jaar een tegenvallende met geurkaarsjes gekocht (waren maar 3 verschillende kaarsjes, en die waren ook niet random verdeeld ofzo, ik kreeg gewoon de eerste 10 dagen de 1e geur, 2e 10 de 2e en 3e 11 dagen de 3e geur

)

En afgelopen jaar de Biotherm gehad, denk dat ik dit jaar ook wel weer voor iets van beauty/verzorging ga!

Sophia_!

Sophia_!

12-07-2021 om 14:58

Een adventskalender is toch alleen voor kinderen met elke dag een snoepje ofzoiets? Ik heb iets gemist zie ik al wel 😂

Femke09

Femke09

12-07-2021 om 15:02 Topicstarter

Sophia_! schreef op 12-07-2021 om 14:58:

Een adventskalender is toch alleen voor kinderen met elke dag een snoepje ofzoiets? Ik heb iets gemist zie ik al wel 😂

Het is een hele businuess geworden, mijn mond viel vorig jaar ook open  En dat wordt het allemaal wel erg verleidelijk...

Sophia_!

Sophia_!

12-07-2021 om 15:04

Femke09 schreef op 12-07-2021 om 15:02:

[..]

Het is een hele businuess geworden, mijn mond viel vorig jaar ook open En dat wordt het allemaal wel erg verleidelijk...

Dat gaat dan heel slecht worden voor mijn portemonnee. Dit ga ik eens volgen 😄

ik volg alvast. vorig jaar 1 zelfgemaakt en 2 gekregen. 

Ja je kan het zo gek (bijna) niet bedenken of er is een adventskalender van. 

2 jaar geleden heb ik mijn vriend een adventskalender met gereedschap gegeven. Uiteindelijk kwam daar een heel handig setje uit met een opbergmapje met handvaten waar je dan verschillende bitjes en schroevendraaier opzetstukjes op kon zetten enzo. En een flessenopener zat erin. Hij was er heel blij mee en we gebruiken dat setje vaak als we in huis snel even een tangetje of gereedschap nodig hebben.

Sophia_!

Sophia_!

12-07-2021 om 15:25

die klinkt heel leuk _melon, dat is iets voor mijn man. 

Ik dacht, serieus advent kalender in juli?? Maar het is een heel ding kennelijk, heb ik gemist... 
Vorig jaar had ik er 1 met (kruiden-) thee zakjes, die was wel leuk!

leuk topic! Ik was er vorig jaar iets te laat bij, alle die ik zelf echt leuk vond waren al uitverkocht. Wel voor mijn man een lego adventkalender met een bepaald
thema gedaan. Begon eigenlijk als een soort grap maar was uiteindelijk toch wel heel leuk. 
Voor mijn zoontje wil ik er dit jaar ook een! Die vindt dat vast geweldig. En dus iets voor mezelf maar dat is nog het moeilijkste 

Leuk, ik volg mee! Vorig jaar had ik geen advent kalender en daar had ik een beetje spijt van, dus dit jaar wil ik er zeker eentje aanschaffen. Paar jaar geleden had ik die van Rituals, die vond ik heel leuk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.