Nieuws en actueel
ShowyHummingbird30
07-07-2023 om 22:05
Wat ga jij stemmen - de viafora peiling
Het kabinet is een paar uur geleden gevallen. Hoog tijd dus voor een nieuwe viafora peiling.
Disclaimer: de lijst is op basis van huidige grootte in de tweede kamer. Kamerleden die zelfstandig zijn verdergegaan heb ik niet opgenomen, die vallen voor nu onder "anders".
Infobericht: dit topic is gesloten op verzoek van de topicstarter. Voor peiling deel 2 ga je naar: https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/wat-ga-jij-stemmen-de-viafora-peiling-deel-2
Peiling
Op welke partij stem jij?
Daglichtlamp
02-09-2023 om 19:17
Loeki72 schreef op 02-09-2023 om 18:52:
[..]
HRA is niet alleen voor topverdieners en rijken. Genoeg hardwerkende mensen die zich een koopwoning kunnen veroorloven door de HRA. En wat levert huurtoeslag dan op voor de woningmarkt?
Die voorkomt dat mensen überhaupt zich geen dak boven hun hoofd kunnen veroorloven.
Ik beweer ook nergens dat de hypotheekrente aftrek alleen voor de rijken is, wel dat zij daarvan het meest profiteren. Om hardwerkende mensen die anders geen koopwoning kunnen kopen te steunen kun je ook een gerichte regeling alleen voor hun maken.
Poezenmeisje
02-09-2023 om 19:21
Huurtoeslag kun je je leven lang krijgen.
De hypotheekrenteaftrek wordt al beperkt.
https://www.eigenhuis.nl/huis-kopen/bestaande-bouw/hypotheek-en-overdracht/hypotheekrenteaftrek
Daglichtlamp
02-09-2023 om 19:26
Poezenmeisje schreef op 02-09-2023 om 19:21:
Huurtoeslag kun je je leven lang krijgen.
De hypotheekrenteaftrek wordt al beperkt.
https://www.eigenhuis.nl/huis-kopen/bestaande-bouw/hypotheek-en-overdracht/hypotheekrenteaftrek
Nog steeds 30 jaar, het enige wat niet meer mogelijk is zijn aflossingsvrije hypotheken.
Doemijdieglazenbol
02-09-2023 om 19:37
Poezenmeisje schreef op 02-09-2023 om 19:17:
Man nijgde naar JA21 totdat hij Annabel hoorde blaten bij Powned (de Hofkar o.i.d.).
Die dame was meteen af bij hem.
Ik denk ook dat het wel klaar is met JA21. Eerder in de afgelopen (2?) weken stapten er al belangrijke mensen uit het campagneteam op (ook uit onvrede met de kandidaatstelling Nanninga die sowieso al best veel baantjes heeft) en deze week 2 kamerleden. Eerdmans heeft al een handvol partijen versleten, geloof ik (heb het niet exact bijgehouden) en nu is het weer hommeles. Hun gedachtengoed is nou ook weer niet zo onderscheidend, dat kun je ook voor een groot gedeelte bij andere partijen vinden.
Ik schat in dat als die nog een zetel overhouden het veel zou zijn.
Daglichtlamp
02-09-2023 om 19:50
Coreopsis schreef op 01-09-2023 om 16:47:
[..]
Dat lijkt me een beter idee. Want van HRA hebben de rijksten/hoogste inkomens het grootste voordeel. Zij vallen immers in een hoger belastingtarief en hebben over het algemeen de duurdere huizen dus hoogste hypotheken.
Het percentage dat afgetrokken mag worden is gelukkig al verlaagd voor de veelverdieners.
Fleurtje_5
02-09-2023 om 23:05
Loeki72 schreef op 02-09-2023 om 18:27:
[..]
Een vrouw met hele foute uitspraken in het verleden. Naar mijn mening geen powervrouw maar een slecht mens.
Zo schreef ze op twitter o.a. Gas geven als je een jood ziet,
wat zijn jullie allemaal stil, is er iemand dood of zo (tijdens dodenherdenking)
Mein Kampf, je leest 6 bladzijden en hebt gelijk zin om joden te vergassen.Met zulke politici is het wachten tot de geschiedenis zich herhaalt.
Afschuwelijk.
Maar daar heeft zij het een en ander over uitgelegd. Het zat helemaal niet zo in elkaar zoals het overkwam. Toch?
Had Giel.........momentje ik zal het eerst eens proberen terug te vinden.
Loeki72
02-09-2023 om 23:10
Fleurtje_5 schreef op 02-09-2023 om 23:05:
[..]
Afschuwelijk.
Maar daar heeft zij het een en ander over uitgelegd. Het zat helemaal niet zo in elkaar zoals het overkwam. Toch? Zij had dit zelf niet geschreven maar aangehaald....toch?
Had Giel.....het zo gebracht alsof Annabel dit had geschreven....momentje ik zal het eerst eens proberen terug te vinden.
Ze heeft het allemaal echt op Twitter geschreven. Zo schreef ze ook dat dodenherdenking haar favoriete feestdag is. Ze zegt dat het haar humor is.
Naar mijn mening een stom excuus. Die dame heeft wat draadjes in haar hoofd loszitten.
Fleurtje_5
02-09-2023 om 23:18
Je hebt gelijk, het blijken haar tweets te zijn, zij gebruikt dat als harde satire. En ziet het probleem niet. Ik vind het smakeloos. Maar over dat citaat wat je aanhaalde had ik gelijk. Zie:
https://niw.nl/ik-ben-het-probleem-niet/
Ook over de tweet uit mei 2015 waarin zij over Hitlers Mein Kampf
zegt ‘Je leest zes bladzijden en je hebt meteen zin Joden te
vergassen’, is Nanninga kort: “Dat zijn niet mijn woorden maar een
citaat van komiek Hans Teeuwen over het verbod op de verkoop van dat
boek. Waar ik overigens tegen ben.”
.......................
Fleurtje_5
02-09-2023 om 23:22
Zij ziet het probleem blijkbaar niet. Vreemd he. Ook zegt zij jaren later over die tweets:
Maar als Nanninga haar woorden nu, jaren later leest, heeft zij er dan
spijt van? “Spijt is een groot woord. Ik begrijp wel dat mensen er nu in
een andere context of zelfs zonder enige context van schrikken of boos
om worden. Maar ik weet met welke intentie ik dat destijds heb gezegd.”
Loeki72
03-09-2023 om 08:56
Fleurtje_5 schreef op 02-09-2023 om 23:22:
Zij ziet het probleem blijkbaar niet. Vreemd he. Ook zegt zij jaren later over die tweets:
Maar als Nanninga haar woorden nu, jaren later leest, heeft zij er dan
spijt van? “Spijt is een groot woord. Ik begrijp wel dat mensen er nu in
een andere context of zelfs zonder enige context van schrikken of boos
om worden. Maar ik weet met welke intentie ik dat destijds heb gezegd.”
Dat zegt toch genoeg over haar naar mijn mening.
FaithfulDuck87
03-09-2023 om 09:06
Loeki72 schreef op 03-09-2023 om 08:56:
[..]
nou idd, daar wil je toch helemaal je stem niet op uitbrengen?
Aviendha
03-09-2023 om 09:53
Loeki72 schreef op 03-09-2023 om 08:56:
[..]
Het zegt dat ze groffe humor heeft en totaal niet heeft nagedacht hoe citaten zonder context op twitter jaaaaaren later gaan over komen. En nee ik zal er nooit op stemmen, maar dat graven in iemands twitterverleden zie ik als ordinaire karaktermoord.
Doemijdieglazenbol
03-09-2023 om 10:04
Aviendha schreef op 03-09-2023 om 09:53:
[..]
Het zegt dat ze groffe humor heeft en totaal niet heeft nagedacht hoe citaten zonder context op twitter jaaaaaren later gaan over komen. En nee ik zal er nooit op stemmen, maar dat graven in iemands twitterverleden zie ik als ordinaire karaktermoord.
Dat is best verzachtend gedacht, maar dit is echt anders. dit zijn geen geintjes die jaren later komen bovendrijven. Ze heeft dit soort uitspraken jarenlang gedaan, over verschillende zaken (joden, verdronken vluchtelingen en andere minderheidsgroepen), en zeker (misschien zelfs vooral) toen ze al politiek actief was en hier reacties op kreeg. Niks opgraven van jeugdzondes.
Dit is geen “oepsie, dit was een grapje”. Dit zijn tweets van een “politica” die een publiek statement maakt voor aandacht (op zijn minst) ze heeft het vaker gedaan, er zaten jaren tussen. Andere optie is dat ze behoorlijk zwakbegaafd is, maar per ongeluk redelijk spelt. Maar dan zou ik nog niet op haar stemmen.
Aviendha
03-09-2023 om 10:23
Doemijdieglazenbol schreef op 03-09-2023 om 10:04:
[..]
Dat is best verzachtend gedacht, maar dit is echt anders. dit zijn geen geintjes die jaren later komen bovendrijven. Ze heeft dit soort uitspraken jarenlang gedaan, over verschillende zaken (joden, verdronken vluchtelingen en andere minderheidsgroepen), en zeker (misschien zelfs vooral) toen ze al politiek actief was en hier reacties op kreeg. Niks opgraven van jeugdzondes.
Dit is geen “oepsie, dit was een grapje”. Dit zijn tweets van een “politica” die een publiek statement maakt voor aandacht (op zijn minst) ze heeft het vaker gedaan, er zaten jaren tussen. Andere optie is dat ze behoorlijk zwakbegaafd is, maar per ongeluk redelijk spelt. Maar dan zou ik nog niet op haar stemmen.
Oke, ik heb me niet met haar beziggehouden en ik wist dit niet. Dus ik geloof je meteen
Loeki's post deed me denken aan dat gedoe met Tim Hofman, met zijn aflevering van Boos met hele serieuze misstanden en mensen die vervolgens domme filmpjes van meer dan 10 jaar oud opgraven om hem te ondermijnen. Vandaar mijn reactie.
Maar als het een patroon is wat zij al jarenlang doet is het inderdaad iets anders!
Daglichtlamp
03-09-2023 om 13:03
https://www.maurice.nl/2023/09/02/electorale-reactie-op-mona-keijzer-als-premierkandidaat/
Blijkbaar is Keijzer onder de Nederlanders het meest populair als toekomstige premiers kandidaat. 34% van de Nederlanders vindt haar de beste keuze, 31% Timmermans en
27% Yeşilgöz. 10 procent van de Nederlanders heeft geen voorkeur voor 1 van de drie. Ook opvallend hoeveel potentiële stemmers op de SP een voorkeur hebben voor een rechtse premier.