Nieuws en actueel
ShowyHummingbird30
07-07-2023 om 22:05
Wat ga jij stemmen - de viafora peiling
Het kabinet is een paar uur geleden gevallen. Hoog tijd dus voor een nieuwe viafora peiling.
Disclaimer: de lijst is op basis van huidige grootte in de tweede kamer. Kamerleden die zelfstandig zijn verdergegaan heb ik niet opgenomen, die vallen voor nu onder "anders".
Infobericht: dit topic is gesloten op verzoek van de topicstarter. Voor peiling deel 2 ga je naar: https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/wat-ga-jij-stemmen-de-viafora-peiling-deel-2
Peiling
Op welke partij stem jij?
Doemijdieglazenbol
02-09-2023 om 00:13
Doemijdieglazenbol schreef op 01-09-2023 om 22:47:
nieuwsuur gezien? Vd plas reageert nogal geïrriteerd op vragen die ik niet zo vreemd vindt. Zoals; dit zijn best rechtse mensen, wat zegt dat over uw partij? (Ze probeerde zich immers als partij van het midden te presenteren). Beetje gekke sfeer.
Bij Op1 komen ze er beter uit. Ook op diezelfde vraag. “Deze mensen hebben zich bij BBB aangesloten, dus wij zijn nog steeds dezelfde partij. Het zijn inhoudelijk heel sterke mensen.” En dat we niet zo links rechts moeten denken, want economisch is BBB misschien een beetje rechts, maar sociaal meer een beetje links (kort door de bocht).
Vd Plas voert toch het meest het woord. Daar was ik wel benieuwd naar. Zijn het ook wel de vragen naar.
Fleurtje_5
02-09-2023 om 00:17
Doemijdieglazenbol schreef op 01-09-2023 om 22:47:
nieuwsuur gezien? Vd plas reageert nogal geïrriteerd op vragen die ik niet zo vreemd vindt. Zoals; dit zijn best rechtse mensen, wat zegt dat over uw partij? (Ze probeerde zich immers als partij van het midden te presenteren). Beetje gekke sfeer.
Als men gaat zoeken vind men altijd wel iets. Ik vind haar helemaal oké.
Beetje-flink-veel-gekke-sferen hebben we de laatste jaren heel vaak gezien in de Tweede kamer. En ik verbaas me er nog steeds over dat men er zomaar mee weg kwam.
Fleurtje_5
02-09-2023 om 00:22
En ik vind het heel dappere woorden van Geert Wilders.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/903665357/om-eist-12-jaar-cel-voor-poging-uitlokken-moord-op-geert-wilders
Poezenmeisje
02-09-2023 om 08:26
Nieuwsuur (nog) niet gezien.
Bij Op1 zat ik met kromme tenen naar de presentatoren te kijken.
Het leek wel of ze het persoonlijk moeilijk hadden met het " overlopen" van Mona Keijzer.
Ook veel insinuerende vragen "dus", "dus".
De dames hebben ze prima van repliek gediend.
Fleurtje_5
02-09-2023 om 13:26
Fleurtje_5 schreef op 31-08-2023 om 15:59:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1502063778/onvrede-in-cda-om-hoekstra-als-eurocommissaris
En terecht "gemengde gevoelens" bij het CDA vanwege de benoeming van Wopke.
Mona dit en Carolien dat. Geert dit en Pieter dat.
Ik blijf het wel vreemd vinden dat over 'deze sfeer' (onderwerp in dit artikel) niet word gerept.
Zelfs partijleden van Wopke zeggen dat Wopke geen groot succes was als partijleider en nu beloond word met de baan als Euro-Commissaris.
redbulletje
02-09-2023 om 13:38
Ik hoop dat Wopke vooral niet in de klimaathysterie mee gaat en kan helpen om Europa voor deze financiële ondergang van de gewone burger te behoeden.
MidasWolf
02-09-2023 om 15:02
redbulletje schreef op 02-09-2023 om 13:38:
Ik hoop dat Wopke vooral niet in de klimaathysterie mee gaat en kan helpen om Europa voor deze financiële ondergang van de gewone burger te behoeden.
Hij zal dat laatste jaar voornamelijk “op de winkel passen” veel persoonlijk beleid vanuit hem zal er niet komen vermoed ik.
Wopke staat volgens mij niet echt bekend als klimaat minister, vandaar dat sommigen ook moeite hebben met zijn aanstelling. Ben eerder benieuwd wie zijn opvolger zal zijn volgend jaar.
Fleurtje_5
02-09-2023 om 18:00
Nog een powervrouw: Annabel Nanninga.
"Wij geven nooit op", aldus Nanninga. Ze denkt dat verkiezingswinst nog
steeds mogelijk is. "Ik zie het als mijn plicht om verantwoordelijkheid
te nemen als het even moeilijk is."
RoodVruchtje
02-09-2023 om 18:23
Miraval schreef op 01-09-2023 om 16:01:
ik neig gewoon naar VVD. Een eerste vrouwelijke MP als Dilan zie ik wel zitten. Mona Keizer is niet mijn type maar we gaan het zien.
Maar ik ga gewoon de programma's eens goed doornemen tzt.
Mijn speerpunten zijn werken moet lonen. Dus een groter verschil tussen inkomsten uit arbeid en aanvullende inkomsten met toeslagen. Daarnaast het toeslagensysteem beduidend vereenvoudigen. En, maar dat is heel lastig, toeslagen alleen voor diegene die het nodig hebben omdat ze of te winig verdienen of niet kunnen werken. Geen recht op toeslagen wanneer je er zelf voor kiest 3 dagen te werken. Dan bekostig je dat maar lekker zelf.
Stimuleer mensen ook om fulltime te werken. We hebben geld nodig om ons sociaal stelsel te bekostigen. Hoe meer er gewerkt wordt hoe meer geld er is voor dat sociale stelsel.
Arbeidsmigranten betalen minder premies maar in ruil daarvoor kunnen ze ook geen aanspraak maken op het sociale stelsel na 6 maanden gewerkt te hebben in Nederland.
Geen hogere accijzen op fossiele brandstoffen totdat het alternatief voor iedereen betaalbaar en bereikbaar is. En een prijsplafond op gasverbruik voor alle huishoudens.
Ik werk 6 dagen per week, daarvan mag ik best wat meer overhouden. Een AOV is schreeuwend duur, ik betaal 600 euro per maand en ben nog uitgesloten voor bepaalde aandoeningen ook. Maak de AOV betaalbaar voor alle ondernemers.
En versoepel het ontslagrecht. Op die manier zullen ondernemers veel eerder geneigd zijn mensen in vaste dienst te nemen. Ziektekosten van personeel dient betaald te worden vanuit de overheid en niet vanuit de o deelnemer die daar ook weer een bizar hoge premie voor kan betalen bij de verzekeringsmaffia.
En laat de HRA voor wat die is. Alsmede de kleine zelfstandigen aftrek. Gewoon zo laten.
Ontzettend eens met vetgedrukte, vooral het stuk mbt toeslagen!
RoodVruchtje
02-09-2023 om 18:26
Daglichtlamp schreef op 01-09-2023 om 16:08:
[..]
Waarom zou de hardwerkende huurder andermans koopwoning mee moeten betalen?
Maar dan ook huurtoeslag afschaffen!
Loeki72
02-09-2023 om 18:27
Fleurtje_5 schreef op 02-09-2023 om 18:00:
Nog een powervrouw: Annabel Nanninga.
"Wij geven nooit op", aldus Nanninga. Ze denkt dat verkiezingswinst nog
steeds mogelijk is. "Ik zie het als mijn plicht om verantwoordelijkheid
te nemen als het even moeilijk is."
Een vrouw met hele foute uitspraken in het verleden. Naar mijn mening geen powervrouw maar een slecht mens.
Zo schreef ze op twitter o.a. Gas geven als je een jood ziet,
wat zijn jullie allemaal stil, is er iemand dood of zo (tijdens dodenherdenking)
Mein Kampf, je leest 6 bladzijden en hebt gelijk zin om joden te vergassen.
Met zulke politici is het wachten tot de geschiedenis zich herhaalt.
Doemijdieglazenbol
02-09-2023 om 18:44
Loeki72 schreef op 02-09-2023 om 18:27:
[..]
Een vrouw met hele foute uitspraken in het verleden. Naar mijn mening geen powervrouw maar een slecht mens.
Zo schreef ze op twitter o.a. Gas geven als je een jood ziet,
wat zijn jullie allemaal stil, is er iemand dood of zo (tijdens dodenherdenking)
Mein Kampf, je leest 6 bladzijden en hebt gelijk zin om joden te vergassen.Met zulke politici is het wachten tot de geschiedenis zich herhaalt.
Bootvluchtelingen noemde ze doppernegers en ebola een prima oplossing voor het vluchtelingenprobleem.🤦🏻♀️ Die vrouw is voor mij echt af. Zo praat je niet over mensen.
Daglichtlamp
02-09-2023 om 18:47
RoodVruchtje schreef op 02-09-2023 om 18:26:
[..]
Maar dan ook huurtoeslag afschaffen!
De huurtoeslag is alleen voor mensen met een laag inkomen. De hypotheekrenteaftrek is juist ook voor topverdieners (en die profiteren er meer van, omdat ze nu eenmaal meer hypotheek kunnen krijgen dan mensen die minder verdienen). Vooral de mensen die teveel verdienen voor een sociale huurwoning, maar te weinig om zelf te kunnen kopen betalen mee aan de koopwoningen van anderen. Het is ook niet dat de hypotheekrenteaftrek iets oplevert voor de huizenmarkt, behalve dat ze het bedrag dat betaald kan worden voor een koopwoning omhoog brengt, zodat koophuizen duurder worden. Daarom kan het ook niet in 1 klap afgeschaft worden. Maar het is hoog tijd om eindelijk een serieus begin te maken met geleidelijk afschaffen.
Loeki72
02-09-2023 om 18:52
Daglichtlamp schreef op 02-09-2023 om 18:47:
[..]
De huurtoeslag is alleen voor mensen met een laag inkomen. De hypotheekrenteaftrek is juist ook voor topverdieners (en die profiteren er meer van, omdat ze nu eenmaal meer hypotheek kunnen krijgen dan mensen die minder verdienen). Vooral de mensen die teveel verdienen voor een sociale huurwoning, maar te weinig om zelf te kunnen kopen betalen mee aan de koopwoningen van anderen. Het is ook niet dat de hypotheekrenteaftrek iets oplevert voor de huizenmarkt, behalve dat ze het bedrag dat betaald kan worden voor een koopwoning omhoog brengt, zodat koophuizen duurder worden. Daarom kan het ook niet in 1 klap afgeschaft worden. Maar het is hoog tijd om eindelijk een serieus begin te maken met geleidelijk afschaffen.
HRA is niet alleen voor topverdieners en rijken. Genoeg hardwerkende mensen die zich een koopwoning kunnen veroorloven door de HRA. En wat levert huurtoeslag dan op voor de woningmarkt?
Poezenmeisje
02-09-2023 om 19:17
Man nijgde naar JA21 totdat hij Annabel hoorde blaten bij Powned (de Hofkar o.i.d.).
Die dame was meteen af bij hem.