Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Willen diegenen die bang zijn voor teveel Europese invloed dan een nexit? 

felija schreef op 29-07-2023 om 18:36:

[..]

Als ieder land naar elkaar gaat wijzen en vindt dat de ander maar eerst moet beginnen, gaat het sowieso fout.

Je moet het aanpakken waar het nut heeft. En niet waar het geen nut heeft, dat is symboolpolitiek . En dat zou op zich nog niet eens zo erg zijn ,als we het ons zouden kunnen veroorloven om geld over de balk te smijten.

Mija schreef op 29-07-2023 om 18:47:

[..]

Ik betwijfel helemaal niet, geen seconde, of Timmermans bij het nastreven van Europese belangen ook de Nederlandse belangen en de belangen van Nederlanders op het oog heeft. Dat betekent niet dat alle belangen van alle Nederlanders gediend kunnen worden. Dat is nationaal overigens ook niet zo. Politiek gaat over algemeen belang en ook over het verdelen van pijn. Er zijn doelen die uit oogpunt van duurzaamheid (in brede zin) niet alleen Europees maar zelfs wereldwijd nagestreefd moeten worden om nog een beetje zoden aan de dijk te kunnen zetten en dat zal pijn gaan doen. Veel meer dan we zouden willen. Hoewel, je kunt ook zeggen: we gaan gewoon door en we zien wel waar het schip strandt. Na ons de zondvloed (en de extreme hittegolf).

De kiezers bepalen welke koers er gevaren wordt. Ik denk dat het onontkoombaar is dat de complexiteit gemanaged en beteugeld wordt. Ik vind een internationaal perspectief belangrijk omdat ik niet geloof dat we afgescheiden van de rest van de wereld de doelen kunnen bereiken waarvan ik vind dat we die moeten nastreven. En ik stem dus in overeenstemming daarmee.

Heel erg eens, goed verwoord.

impala schreef op 29-07-2023 om 18:50:

[..]

Je moet het aanpakken waar het nut heeft. En niet waar het geen nut heeft, dat is symboolpolitiek . En dat zou op zich nog niet eens zo erg zijn ,als we het ons zouden kunnen veroorloven om geld over de balk te smijten.

Waarom heeft het geen nut om vervuiling door oa stikstofuitstoot in Nederland aan te pakken? 

Het word nog moeilijk met stemmen. Caroline van der Plas, Mona Keijser, Pieter Omzigt. Fleur Agema. Maar Lilian Marijnissen (net als Renske L) vind ik ook heel goed.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/marijnissen-is-opnieuw-lijsttrekker-sp-haalt-uit-naar-timmermans/ar-AA1ed5nm?ocid=mailsignout&pc=U591&cvid=f6b61caa4809464b9830fe79e86892e3&ei=10

"Toen hij het voor het zeggen had in Nederland, koos hij samen met de
VVD voor het sluiten van verzorgingshuizen en sociale werkplaatsen, voor
het invoeren van het schuldenstelsel voor studenten en het verhogen van
de AOW-leeftijd", aldus Marijnissen.

impala schreef op 29-07-2023 om 18:50:

[..]

Precies om deze reden moet je dus op zo’n hoog en breed mogelijk internationaal niveau afspraken maken. Als ieder land zegt: ik begin er niet aan want hullie doen ook niks, dan gaan we met z’n allen naar de gallemiezen met onze totaal verknoopte systemen en problemen. We zullen het met elkaar moeten doen want alleen gaan we het niet doen.

Fleurtje_5 schreef op 29-07-2023 om 18:37:

[..]Mona werd op staande voet ontslagen omdat ze niet met één mond mee praatte. "De gezamenlijke mond" die haar steeds meer tegen stond, en waar ze steeds meer moeite mee had. \

Mona is terecht ontslagen. Een kabinet kan alleen functioneren als kabinetsleden met 1 mond spreken. Als dat niet meer gebeurt (zie stikstof), dan valt het fundament onder een regering weg.  Dan is het een kwestie van tijd voordat een partij een 'goede' reden vindt om het kabinet te laten vallen.
Wat netjes geweest zou van van Keijzer is als ze eerst zelf was opgestopt vanwege het beleid. Dan had ze daarna dat interview aan de telegraaf kunnen geven.

felija schreef op 29-07-2023 om 18:52:

[..]

Waarom heeft het geen nut om vervuiling door oa stikstofuitstoot in Nederland aan te pakken?

Omdat de kosten niet / onvoldoende opwegen tegen de baten. 

felija schreef op 29-07-2023 om 18:50:

Willen diegenen die bang zijn voor teveel Europese invloed dan een nexit?

Nee, geen nexit maar ik zou willen dat we de tijd terug konden draaien en er nooit aan begonnen waren. De brexit heeft Engeland ook geen goed gedaan. 

watertoren schreef op 29-07-2023 om 19:20:

[..]

Nee, geen nexit maar ik zou willen dat we de tijd terug konden draaien en er nooit aan begonnen waren. De brexit heeft Engeland ook geen goed gedaan.

In de jaren vijftig, met de tweede wereldoorlog en de Indonesische onafhankelijkheid nog vers in het geheugen was het de bevolking wel duidelijk dat Nederland alleen het niet zou redden.

https://isgeschiedenis.nl/nieuws/proefreferendum-over-europa-van-1952-in-delft-en-bolsward

Aan het einde van de dag bleek de opkomst van het proefreferendum in beide steden hoog te liggen. In Delft was 74.8 procent op komen dagen en in Bolsward had 88.2 procent van de stemgerechtigden zijn stem uitgebracht. Ook de uitslag bleek uitermate positief: van de Delftenaren bleek 93 procent voor een Verenigd Europa en onder de inwoners van het Friese Bolsward liep dit percentage zelfs op tot 96.6 procent. Minister van Buitenlandse Zaken Luns sprak van een ‘verheugende gebeurtenis’.

impala schreef op 29-07-2023 om 19:17:

[..]

Omdat de kosten niet / onvoldoende opwegen tegen de baten.

De baten zijn niet alleen voor de natuur, ook de mens heeft direct baat bij een schonere lucht.

watertoren schreef op 29-07-2023 om 19:20:

[..]

Waarom hadden we er nooit aan moeten beginnen?

Fleurtje_5 schreef op 29-07-2023 om 19:01:

Het word nog moeilijk met stemmen. Caroline van der Plas, Mona Keijser, Pieter Omzigt. Fleur Agema. Maar Lilian Marijnissen (net als Renske L) vind ik ook heel goed.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/marijnissen-is-opnieuw-lijsttrekker-sp-haalt-uit-naar-timmermans/ar-AA1ed5nm?ocid=mailsignout&pc=U591&cvid=f6b61caa4809464b9830fe79e86892e3&ei=10

"Toen hij het voor het zeggen had in Nederland, koos hij samen met de
VVD voor het sluiten van verzorgingshuizen en sociale werkplaatsen, voor
het invoeren van het schuldenstelsel voor studenten en het verhogen van
de AOW-leeftijd", aldus Marijnissen.

Wat grappig. Die staan bij mij op het lijstje van mensen die ik voor geen cent vertrouw en waar ik nooit op zou stemmen. 

Loeki72 schreef op 29-07-2023 om 23:27:

[..]

Wat grappig. Die staan bij mij op het lijstje van mensen die ik voor geen cent vertrouw en waar ik nooit op zou stemmen.

Zijn "voor geen cent vertrouwen"  en "niet op stemmen" twee verschillende lijstjes? Het zou me verbazen als het 1 lijstje is en Pieter Omtzigt erop staat. 

Aviendha schreef op 30-07-2023 om 09:34:

[..]

Zijn "voor geen cent vertrouwen" en "niet op stemmen" twee verschillende lijstjes? Het zou me verbazen als het 1 lijstje is en Pieter Omtzigt erop staat.

Ik doe beide niet. Hij staat voor heel veel waar ik niet voor sta. Hij is heel conservatief en heel rechts en stemt ook vaak met FvD mee. Ik vertrouw die man niet ondanks dat hij heus wel wat goeds heeft gedaan. Maar iedereen doet wel een wat goeds. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.