Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023

Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten 

Peiling

Op welke partij stem je voor de PS?
216 stemmen
19%
12%
4%
6%
2%
14%
9%
5%
13%
1%
2%
5%
3%
5%
0%
1%

Het was hier wel erg druk . Ik moest een eind in de rij staan.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

15-03-2023 om 14:57

Lollypopje schreef op 15-03-2023 om 14:50:

Toch jammer dat Via geen graadmeter is voor de uiteindelijke uitslag 😂

Een hoop links hier inderdaad

Sta je 20 minuten te wachten. Moet je je haasten voor de film, om er vervolgens achter te komen dat er gewoon een stembureau in de lobby van de bios is. Leeg uiteraard

PvdA voor PS en Water Natuurlijk, beiden op een vrouw, het wordt saai

Broodtrommel schreef op 15-03-2023 om 15:08:

Sta je 20 minuten te wachten. Moet je je haasten voor de film, om er vervolgens achter te komen dat er gewoon een stembureau in de lobby van de bios is. Leeg uiteraard

Haha nou ik begrijp wel dat je die niet in de bios verwacht, hoop dat het een leuke film was. 

Eind van de ochtend wou ik gaan stemmen, maar vond het te druk vanmiddag was ik nummer 3 in de rij... maar dat bleek geluk hebben want terwijl ik wachtte liep de rij uit tot buiten toe. Volgens de behulpzame dames die aan de tafeltjes zaten, was het vanaf 7.00 uur vanmorgen continu druk geweest. Goed teken en benieuwd naar de uitslagen

Cookielover

Cookielover

15-03-2023 om 17:01 Topicstarter

Lollypopje schreef op 15-03-2023 om 14:50:

Toch jammer dat Via geen graadmeter is voor de uiteindelijke uitslag 😂

LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-03-2023 om 17:03

Mug schreef op 15-03-2023 om 14:12:

Ik ben mijn stempas kwijt

Gevonden,  gelukkig! 

Dat wordt dan de SP en Water Natuurlijk. Dat laatste eigenlijk dankzij dit topic, zij hebben goede punten 👍

Cookielover

Cookielover

15-03-2023 om 17:07 Topicstarter

Mug schreef op 15-03-2023 om 17:03:

[..]

Gevonden, gelukkig!

Dat wordt dan de SP en Water Natuurlijk. Dat laatste eigenlijk dankzij dit topic, zij hebben goede punten 👍

Dat is een opluchting 

Hier ook mee op de linkse wolk 😁
Allebei Partij van de dieren gestemd 

Broodtrommel schreef op 15-03-2023 om 15:08:

Sta je 20 minuten te wachten. Moet je je haasten voor de film, om er vervolgens achter te komen dat er gewoon een stembureau in de lobby van de bios is. Leeg uiteraard

Ga je naar de bios, neem je natuurlijk je stembiljet niet mee, blijkt daar een stembureau in de lobby te zitten. Moest ik later weer op mijn fietsje terwijl ik het ineens had kunnen afwerken.

Dochter mocht voor het eerst stemmen, was ze haar stempassen vergeten. Dus vervolgens is ze samen met pap en mam nog een keer terug gegaan. Ze werd heel hartelijk opnieuw ontvangen
Stembureau was verder leeg, dus ons gezin stond naast elkaar in de 3 stemhokjes te stemmen. 
Wij gaan ook mee op de linkse wolk: groen links en partij voor de dieren.

Ik stem altijd links en op een vrouw. Niet perse de eerste op de lijst, ik kijk ook waar ze vandaan komt, het liefst iemand die uit de regio komt. 
Partner had zich er niet in verdiept, die heeft de stembiljetten aangenomen en gelijk in de bak gedaan. Dame die de paspoorten deed: "Ja, dat kan ook".

Lollypopje schreef op 15-03-2023 om 14:50:

Toch jammer dat Via geen graadmeter is voor de uiteindelijke uitslag 😂

Heel jammer idd. Ik woon in het oosten ben heel bang dat de BBB hier dik gaat winnen. Veel boeren en boeren liefhebbers hier ( we noemen de liefhebbers thuis anders maar dat levert me een ban op 😅). 

Zelf PvdA gestemd, man ook. 

PinkFlower schreef op 15-03-2023 om 17:48:

[..]

Heel jammer idd. Ik woon in het oosten ben heel bang dat de BBB hier dik gaat winnen. Veel boeren en boeren liefhebbers hier ( we noemen de liefhebbers thuis anders maar dat levert me een ban op 😅).

Zelf PvdA gestemd, man ook.

Ik maak me daarom ook echt zorgen over de uitslagen van de waterschappen. Daar hebben de boeren naast de zetels die ze winnen met de BBB ook nog twee geborgde zetels.

hier op lokale partij gestemd, ook voor waterschap. 
Was hier ook druk in het stemlokaal. De stembiljetten in de bakken werden met een biljartkeu aangedrukt  

en ik denk: gelukkig dat het forum geen afdruk is van wat er in nederland gestemd is. Pfieuw

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.