Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023

Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten 

Peiling

Op welke partij stem je voor de PS?
216 stemmen
19%
12%
4%
6%
2%
14%
9%
5%
13%
1%
2%
5%
3%
5%
0%
1%

Bij beide op Partij Voor De Dieren gestemd. Ik hoop ook op een ander geluid.

PvdA. Voelde heel gek, want is echt niet mijn partij, maar een vriend van mij staat kandidaat, en ik heb vertrouwen in hem. Ook volgens mij de eerste keer dat ik niet op een vrouw gestemd heb. 

D66 en Water Natuurlijk, voor beide op een vrouw gestemd.

PvdA voor de provinciale en AWP voor de waterschappen, beiden op de 1e vrouw die ik tegen kwam.

Ik heb Groen Links en Water Natuurlijk gestemd.
Ik moet bekennen dat ik me vanwege energie niet heel erg verdiept heb, maar wel weer de stemwijzer gedaan.

Daar stond net als bij elke verkiezingen GL op één. Ik ga serieus verbaasd zijn als ze dat een keer niet staan 😂 Dus dan weet ik zeker dat het voor mij de juiste partij is

Groen Links en Water Natuurlijk.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-03-2023 om 14:12

Ik ben mijn stempas kwijt   

Groen Links en Water Natuurlijk.

Wollstonecraft schreef op 15-03-2023 om 11:12:

Voor het waterschap hetzelfde als voor de provinciale staten: partij voor de dieren. Ik hoop dat ze flink vooruit gaan. En dat de huidige coalitiepartijen straks nog minder stemmen hebben in de eerste kamer.

Idem.

Oja, en eerste vrouw op de lijst.

D66 bij PS en partij voor de dieren bij waterschap. Heb ook namens man gestemd op dezelfde partijen. Hij zag het nut niet in, dus heb ik het voro hem gedaan 

Ik heb bij allebei op de VVD gestemd op de eerste bovenaan de lijst.

Courage schreef op 15-03-2023 om 14:23:

[..]

Idem.

Oja, en eerste vrouw op de lijst.

Wat echt helpt voor meer gekozen vrouwen is je stem uitbrengen op de eerste vrouw op de lijst die op een onverkiesbare plek staat.

Toch jammer dat Via geen graadmeter is voor de uiteindelijke uitslag 😂

D66 bij PS en partij voor de dieren bij waterschap. Heb ook namens man gestemd op dezelfde partijen. Hij zag het nut niet in, dus heb ik het voro hem gedaan 

het is mij nog niet gelukt, het is te druk in ons stembureau. Ook nauwelijks tijd om wat te eten. Maar als ik straks afgelost wordt ga ik nog stemmen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.