Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023

Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten 

Peiling

Op welke partij stem je voor de PS?
216 stemmen
19%
12%
4%
6%
2%
14%
9%
5%
13%
1%
2%
5%
3%
5%
0%
1%

Cookielover schreef op 15-03-2023 om 19:45:

[..]

Jouw woonplaats is ongeveer net zo representatief voor heel Nederland als dit forum.

Qua gemeenteraad zal het vast kloppen maar provincie vast niet helemaal. 

VVD voor zowel waterschap als PS. Op zich vind ik wat tegengeluid in de kamers wel goed, maar een linkse meerderheid is echt wel een doemscenario. Van Jesse Klaver krijg ik echt de kriebels, ‘ja, het kan allemaal echt, als je er maar voor kiest’, wat een grapjas.

Ik vind de provinciale verkiezingen en zeker de waterschappen altijd een lastige. Ik heb diverse stemwijzers ingevuld en kwam steeds op 50plus uit, dus dat uiteindelijk gestemd. Normaliter stemmen wij redelijk rechts, maar omdat de linkse partijen hier in de provincie tegen een bepaald project voor huizen bouwen zijn, heeft dochter van 21 die graag op zichzelf wil, rechts gestemd. 
Zoon is net 18, heeft autisme en lvb. Ik heb gisteren heel uitgebreid met hem een vereenvoudigde versie van het kieskompas ingevuld, hij was echt gemotiveerd om dit te doen. Uitkomst was ook 50plus en dat vond hij zo stom dat hij niet is gaan stemmen... Dit voelde voor mij wel even dubbel, maar ik vond ook niet dat ik hem moest dwingen. 

Eerste vrouw op de lijst van VVD voor de PS. Waterschap een hele lokale partij en ook de eerste vrouw op de lijst.

Ik heb voor de PS op Volt gestemd en de waterschappen op Water Natuurlijk. BBB zal hier de grootste wel worden ( oost-Nederland) en daar kijk ik nou niet echt naar uit. 
Dat kan ik trouwens niet te hardop zeggen hier in de regio, want dan ben je geen knip voor de neus waard natuurlijk.. 

Altijd VVD gestemd, maar ik merk dat ik steeds meer naar de linkerkant beweeg/progressiever wordt en dat bleek ook wel uit de stemwijzers ( ik heb er meerdere gedaan). Kennelijk is rechts-progressief iets wat niet bestaat en heb ik daarom gekozen voor progressief, Volt. Groenlinks had ook gekund, maar dat vind ik in bepaalde opzichten toch wel iets te links.. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-03-2023 om 20:09

Muurbloem1985 schreef op 15-03-2023 om 19:21:

[..]

Ik ben wel bang dat linkse wolk GL en PVDA de grootste gaat worden.

Vreselijk! 

Regendrup. schreef op 15-03-2023 om 20:03:

Eerste vrouw op de lijst van VVD voor de PS. Waterschap een hele lokale partij en ook de eerste vrouw op de lijst.

In mijn waterschap was de eerste vrouw op de VVD-lijst nummer 10 of zo. De mannen heetten ook allemaal iets als Harry, Dick en Ruud, zo typisch.

MMcGonagall schreef op 15-03-2023 om 20:09:

[..]

In mijn waterschap was de eerste vrouw op de VVD-lijst nummer 10 of zo. De mannen heetten ook allemaal iets als Harry, Dick en Ruud, zo typisch.

Bij mij nr 3!

En hoezo zijn dat typische vvd namen? Ik snap 'm niet. 

MMcGonagall schreef op 15-03-2023 om 20:00:

VVD voor zowel waterschap als PS. Op zich vind ik wat tegengeluid in de kamers wel goed, maar een linkse meerderheid is echt wel een doemscenario. Van Jesse Klaver krijg ik echt de kriebels, ‘ja, het kan allemaal echt, als je er maar voor kiest’, wat een grapjas.

het verbaasd me idd dat er hier zo veel op GL stemmen met die Klaver als lijsttrekker. Brrr

Muurbloem1985 schreef op 15-03-2023 om 19:21:

[..]

Ik ben wel bang dat linkse wolk GL en PVDA de grootste gaat worden.

En waarom is dat zo angstaanjagend dan?  Hier in Nederland regeert er nooit een partij helemaal alleen in zijn eentje,  er worden altijd coalities gevormd. Een beetje links geluid na al die jaren rechts beleid kan toch zorgen voor een betere balans tussen arm en rijk. 

Rutte is ongeveer wel uitgeregeerd die mag zich zo langzaamaan gaan voorbereiden op zijn vertrek. 

SuzyQFive schreef op 15-03-2023 om 19:47:

[..]

Ik precies zo

In Groningen


Ik ook in Groningen. 

Bakblik schreef op 15-03-2023 om 20:19:

[..]

En waarom is dat zo angstaanjagend dan? Hier in Nederland regeert er nooit een partij helemaal alleen in zijn eentje, er worden altijd coalities gevormd. Een beetje links geluid na al die jaren rechts beleid kan toch zorgen voor een betere balans tussen arm en rijk.

Rutte is ongeveer wel uitgeregeerd die mag zich zo langzaamaan gaan voorbereiden op zijn vertrek.

Jaja een beetje balans zeg je? Overal belasting voor betalen? Rijke mensen die nog meer belasting moeten betalen? Ik ben het daar gewoon niet mee eens, en bovendien vind ik het nogal laf dat ze het niet alleen aankunnen.

Cookielover

Cookielover

15-03-2023 om 20:35 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 20:16:

[..]

het verbaasd me idd dat er hier zo veel op GL stemmen met die Klaver als lijsttrekker. Brrr

Ik laat me zelden leiden door poppetjes. 

Groen Links en Water Natuurlijk. Gezellig hier

Cookielover

Cookielover

15-03-2023 om 20:36 Topicstarter

Moosey schreef op 15-03-2023 om 20:35:

Groen Links en Water Natuurlijk. Gezellig hier

Jeweettog 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.