Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023

Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten 

Peiling

Op welke partij stem je voor de PS?
216 stemmen
19%
12%
4%
6%
2%
14%
9%
5%
13%
1%
2%
5%
3%
5%
0%
1%

Hier op de BBB gestemd en bij het waterschap heb ik Drents-Overijssels waterschap gekozen omdat ik denk dat zij het beste weten wat er lokaal nodig is op watergebied.

Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 19:04:

hier op lokale partij gestemd, ook voor waterschap.
Was hier ook druk in het stemlokaal. De stembiljetten in de bakken werden met een biljartkeu aangedrukt

en ik denk: gelukkig dat het forum geen afdruk is van wat er in nederland gestemd is. Pfieuw

Ik ben wel bang dat linkse wolk GL en PVDA de grootste gaat worden.

Muurbloem1985 schreef op 15-03-2023 om 19:21:

[..]

Ik ben wel bang dat linkse wolk GL en PVDA de grootste gaat worden.

nou ik hoop het niet. 

Ook Groen links en waterschap natuurlijk op een vrouw gestemd.  De bakken zaten hier ook goed vol rond 17 uur. Op facebook zag ik voor ik komen dat er al flink meer gestemd was als de vorige keer.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

15-03-2023 om 19:25

Muurbloem1985 schreef op 15-03-2023 om 19:21:

[..]

Ik ben wel bang dat linkse wolk GL en PVDA de grootste gaat worden.

Ik vermoed het niet. Ik woon ergens waar vvd altijd het grootst is. We hadden om 16 uur al een mega opkomst. Deze mensen zijn echt niet overgestapt op de linkse wolk. 

hier in de gemeente om 19 uur 52% opkomst

Epic88 schreef op 15-03-2023 om 19:25:

[..]

Ik vermoed het niet. Ik woon ergens waar vvd altijd het grootst is. We hadden om 16 uur al een mega opkomst. Deze mensen zijn echt niet overgestapt op de linkse wolk.

We zullen zien, ik hoop ook dat VVD de grootse gaat worden, alleen BBB is wel een hele grote concurrent. Waar ik woon is iedereen bijna links.

GroenLinks (de vrouw die op nr 12 in noord Holland staat) en partij voor de dieren met de waterschappen. 
Ben echt heel benieuwd. Het was hier enorm druk overal! 

Muurbloem1985 schreef op 15-03-2023 om 19:21:

[..]

Ik ben wel bang dat linkse wolk GL en PVDA de grootste gaat worden.

Ik verwacht dat in de gemeente waar ik woon de BBB en de VVD en de lokale partij het goed gaan doen. Gevolgd door de rest.

Muurbloem1985 schreef op 15-03-2023 om 19:21:

[..]

Ik ben wel bang dat linkse wolk GL en PVDA de grootste gaat worden.

Ik hoop het wel. Mijn nachtmerrie is echt de bbb.

Ben vandaag meerdere keren langs een stembureau gereden waar een aanzienlijke rij buiten stond.
Waar ik altijd stem liep het gewoon vlot door zonder rij (waren zelfs 2 stembureaus in 1 locatie).

Ben de hele dag me er in aan het verdiepen geweest.
SP en Water Natuurlijk kwamen als beste overeen bij mij, gevolgd door PvdD.

Cookielover

Cookielover

15-03-2023 om 19:45 Topicstarter

Epic88 schreef op 15-03-2023 om 19:25:

[..]

Ik vermoed het niet. Ik woon ergens waar vvd altijd het grootst is. We hadden om 16 uur al een mega opkomst. Deze mensen zijn echt niet overgestapt op de linkse wolk.

Jouw woonplaats is ongeveer net zo representatief voor heel Nederland als dit forum. 

Serengeti schreef op 15-03-2023 om 12:52:

Provinciale Staten: SP
Waterschappen: Water Natuurlijk

Ik kom iedere keer toch weer uit op de SP. 😀🍅 Ik heb op een vrouw gestemd dus niet op de man van Tara82, al zal die wellicht in een andere provincie op de lijst staan. 😉
Voor de waterschappen vind ik natuur erg belangrijk, en zeker niet de boeren.

Ik precies zo  

In Groningen

Cookielover

Cookielover

15-03-2023 om 19:47 Topicstarter

Libertine schreef op 15-03-2023 om 19:28:

GroenLinks (de vrouw die op nr 12 in noord Holland staat) en partij voor de dieren met de waterschappen.
Ben echt heel benieuwd. Het was hier enorm druk overal!

Ik volg Yeter met veel plezier op Twitter!

Lollypopje schreef op 15-03-2023 om 13:53:

Ik heb Groen Links en Water Natuurlijk gestemd.
Ik moet bekennen dat ik me vanwege energie niet heel erg verdiept heb, maar wel weer de stemwijzer gedaan.

Daar stond net als bij elke verkiezingen GL op één. Ik ga serieus verbaasd zijn als ze dat een keer niet staan 😂 Dus dan weet ik zeker dat het voor mij de juiste partij is

Ik heb al een jaar of 6/8 dat bij mij 50Plus bovenaan staat. Haha. De eerste keer was ik halverwege de 30 🤣

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.