Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
redbulletje
07-02-2022 om 18:18
Lollypopje schreef op 07-02-2022 om 18:13:
[..]
Dat maakt zijn opmerking "ik realiseerde me niet goed hiermee grenzen te hebben overschreden" nog onwaarschijnlijker. Je moet namelijk wel echt een volkomen idioot zijn als je niet snapt dat dat niet kan.
Dickpics zijn onsmakelijk, snap uberhaupt niet waarom mannen denken dat vrouwen daar opgewonden van zouden kunnen raken. Ik vind het vooral een enorme afknapper. Ik heb ze gelukkig nooit ontvangen, maar ik zou zoiets gewoon online zetten met de afzender erbij en ze flink shamen.
ScarceKudu74
07-02-2022 om 18:19
Lexus schreef op 07-02-2022 om 18:16:
[..]
nee nooit en dat interesseert mij en mijn vriendinnen en collega´s blijkbaar ook niet. Ik vind het ook een beetje a~typisch voor vrouwen eigenlijk. Iets voor tienermeisjes die nog denken dat ze seksisme wel aankunnen had ze het nadoen.
Nee, dat is niet a-typisch voor vrouwen denk ik. Ik ken er zat die zo praten.
Het zal liggen aan je/mijn omgeving misschien
Lexus
07-02-2022 om 18:24
Peen schreef op 07-02-2022 om 18:19:
[..]
Nee, dat is niet a-typisch voor vrouwen denk ik. Ik ken er zat die zo praten.
Het zal liggen aan je/mijn omgeving misschien
![]()
ja zou kunnen. Ik ken heel veel vrouwen en heb in veel kringen gewerkt. Nooit gehoord of gemerkt terwijl er wel normaal over seks gepraat werd, als het zo ter sprake kwam.
alhambra
07-02-2022 om 18:50
redbulletje schreef op 07-02-2022 om 18:18:
[..]
Dickpics zijn onsmakelijk, snap uberhaupt niet waarom mannen denken dat vrouwen daar opgewonden van zouden kunnen raken. Ik vind het vooral een enorme afknapper. Ik heb ze gelukkig nooit ontvangen, maar ik zou zoiets gewoon online zetten met de afzender erbij en ze flink shamen.
Eens op het shamen na dan met de foto's online zetten.
Wat voor een bord voor hun kop hebben die mannen?
Het zijn letterlijk en figuurlijk een stelletje sneuleuters.
Brabeau
07-02-2022 om 18:54
Ik werk alleen met vrouwen. Eentje houdt van schunnige grapjes, de ander niet, die moet er niks van hebben. Dus maak ik ze bij haar niet. klaar. Het maakt eigenlijk niet eens uit of het een ander geslacht is, ik wil niemand kwetsen of een ongemakkelijk gevoel geven dus: ik maak de grapjes alleen bij degene waarvan ik weet dat ze het ook grappig vinden, ongeacht het geslacht.
Brabeau
07-02-2022 om 19:00
alhambra schreef op 07-02-2022 om 18:50:
[..]
Eens op het shamen na dan met de foto's online zetten.
Wat voor een bord voor hun kop hebben die mannen?
Het zijn letterlijk en figuurlijk een stelletje sneuleuters.
Nooit één gehad, maar zou ik dan weer niet doen. Eén fout en je geslachtsdeel staat op het world wide web. Als deze persoon het vaker doet en van geen ophouden weet, oke. Maar misschien is het een (hele) domme fout, een eerste keer. Maar misschien denk ik daar wel anders over zodra ik er wel één gehad zou hebben 😅
Kersje
07-02-2022 om 19:02
redbulletje schreef op 07-02-2022 om 18:18:
[..]
Ik weet dat er dus wél vrouwen zijn die van dickpics houden (geleerd van het vivaforum 😀).
En dan nog, je kunt deze dan wel online zetten, maar dat valt nooit te bewijzen natuurlijk zolang het enkel een dickpic betreft en dat zijn die mannen zich echt wel van bewust.
Moxxie
07-02-2022 om 19:03
Lollypopje schreef op 07-02-2022 om 18:13:
[..]
Dat maakt zijn opmerking "ik realiseerde me niet goed hiermee grenzen te hebben overschreden" nog onwaarschijnlijker. Je moet namelijk wel echt een volkomen idioot zijn als je niet snapt dat dat niet kan.
Precies, het is een boodschap met dezelfde strekking als die van Jeroen Rietbergen, overduidelijk het werk van een PR manager.
redbulletje
07-02-2022 om 19:18
Kersje schreef op 07-02-2022 om 19:02:
[..]
Ik weet dat er dus wél vrouwen zijn die van dickpics houden (geleerd van het vivaforum 😀).
En dan nog, je kunt deze dan wel online zetten, maar dat valt nooit te bewijzen natuurlijk zolang het enkel een dickpic betreft en dat zijn die mannen zich echt wel van bewust.
Een screenshot met de afzender erbij. Zolang je de appjes niet verwijdert heb je een goed bewijsstuk (of chantagemiddel) in handen zou ik denken.
alhambra
07-02-2022 om 19:47
Het zou mooi zijn en helpend als mannen zich hierover zouden uitspreken. Dat ze zelf zeggen dat het niet oké is. En elkaar er ook op aanspreken als ze erover opscheppen.
SophisticatedCaribou75
07-02-2022 om 20:11
Parool: stalkende Overmars stuurde dickpics - https://nos.nl/l/2416177
Het interessante deel: de melding van grensoverschrijdend gedrag zou gedaan zijn nadat van der Sar een mail had gestuurd om iedereen te wijzen op de aanwezigheid van vertrouwenspersonen bij Ajax. Die mail was weer een reactie op de BOOS uitzending. Aldus Het Parool.
Lollypopje
07-02-2022 om 20:15
niet_rechts schreef op 07-02-2022 om 20:11:
Parool: stalkende Overmars stuurde dickpics - https://nos.nl/l/2416177
Het interessante deel: de melding van grensoverschrijdend gedrag zou gedaan zijn nadat van der Sar een mail had gestuurd om iedereen te wijzen op de aanwezigheid van vertrouwenspersonen bij Ajax. Die mail was weer een reactie op de BOOS uitzending. Aldus Het Parool.
Goed dat Van der Sar dat deed, maar wat ik vraag me dan wel af in hoeverre mensen wisten dat die er waren. Of durfden ze daar niet eerder heen uit angst dat de macht van Overmars ook zo ver rijkte?
SophisticatedCaribou75
07-02-2022 om 20:27
Lollypopje schreef op 07-02-2022 om 20:15:
[..]
Goed dat Van der Sar dat deed, maar wat ik vraag me dan wel af in hoeverre mensen wisten dat die er waren. Of durfden ze daar niet eerder heen uit angst dat de macht van Overmars ook zo ver rijkte?
Dat kan natuurlijk. Ik zou ook niet snel naar de vertrouwenspersoon op het werk gaan. Ik weet niet eens wie het is. Maar als er iets speelt én mijn manager zou mij met klem vertellen dat de vertrouwenspersoon er is en dat hij een veilige werkomgeving het allerbelangrijkste vindt, dan zou ik het misschien wel aandurven om het te melden.
Lollypopje
07-02-2022 om 20:29
niet_rechts schreef op 07-02-2022 om 20:27:
[..]
Dat kan natuurlijk. Ik zou ook niet snel naar de vertrouwenspersoon op het werk gaan. Ik weet niet eens wie het is. Maar als er iets speelt én mijn manager zou mij met klem vertellen dat de vertrouwenspersoon er is en dat hij een veilige werkomgeving het allerbelangrijkste vindt, dan zou ik het misschien wel aandurven om het te melden.
Dat kan ook inderdaad. Ik vind het in elk geval heel positief van Van der Sar dat hij dit onder de aandacht bracht.
Ginevra
07-02-2022 om 20:33
Lollypopje schreef op 07-02-2022 om 20:15:
[..]
Als iemand op dit moment nog eens extra zegt "jongens er is een vertrouwenspersoon he" dan is dat niet alleen een brokje informatie, maar ook een signaal "maak er gebruik van als dat nodig is". Afhankelijk van hoe je het brengt is het ook een uitnodiging.
Nou had ik (maar ik ben een volslagen voetbal-noob) van Van der Sar altijd al het idee dat ie iets meer functionerende hersencellen en iets minder narcisme heeft dan een doorsnee topvoetballer.