Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
niet_rechts schreef op 24-04-2022 om 16:57:

Vraagje: waarom happen op provocatie?

Helemaal geen provocatie!

watertoren schreef op 24-04-2022 om 17:02:

[..]

Ik weet niet meer waar maar ik heb wel eens gelezen dat dit vaker gebeurd dan men denkt. Ook mannen die mishandeld worden door hun vrouw. Vrouwen moeten net zo goed hun handen thuis houden en een man niet zo maar in hun kruis grijpen. Mannen schijnen daar niet makkelijk mee naar buiten te komen omdat zij nog meer dan vrouwen last hebben van schaamte dat dit hen overkwam.

Nee natuurlijk moeten vrouwen ook niet lastig vallen of mishandelen. Maar het verhaal 'ja maar mannen komen er niet mee naar buiten omdat ze zich schamen: tja die zullen er zijn maar vooralsnog zijn daar weinig cijfers over. Wat niet betekent dat vrouwen betere mensen zijn: ik denk dat die gender meer uitblinkt in emotionele manipulatie.

Pejeka1 schreef op 24-04-2022 om 16:49:

[..]

En welk excuus hebben vrouwen dan als ze grensoverschrijdend gedrag vertonen? Want ook dát komt voor, al is het minder in het nieuws.

Die zullen ook manipulatieve kletspraat ophangen inderdaad. Daarom is het ook goed om in zijn algemeenheid inzicht te hebben in hoe manipulatie werkt. Hier ging het over mannen. Met vrouwen als doelwit. Misschien kun jij iets zeggen over hoe je eventueel ooit door een vrouw bent belaagd en met welke smoesjes ze jou ertoe probeerde over te halen haar zin te doen? Dan kunnen we dat aan onze zonen doorgeven. Overigens worden ook jongens verreweg het vaakst door mannen misbruikt. Ik heb het zelf niet verzonnen. Ik vind het ook niet zo fijn, ook niet voor mijn zoon. Die vindt het ook lastig, dat gepraat over misbruikende mannen. Dat snap ik ook wel. En toch is het nodig om dat gesprek te voeren. 

Het is gewoon een feit dat mannen veel vaker crimineel en agressief gedrag vertonen dan vrouwen, zo ook seksueel overschrijdend gedrag. Kijk even naar de cijfers op de site van het CBS zou ik zeggen. Deze discussie van "ja maar zij doen het ook" hebben we ook al een paar keer gehad in dit topic. Iedereen is het er over eens dat vrouwen die zich misdragen ook aangepakt dienen te worden en dat dat niet oke is.

Persoonlijk word ik altijd een beetje moe van mensen die opeens heel inclusief worden als het om negatief gedrag van mannen gaat. De  mensen die hier mee komen zijn altijd heel conservatieve types die niet zo gesteld lijken te zijn op vrouwen en vrouwenemancipatie. 

Het victimblamen, het ja-maar-zij-doen-het-ook, het is allemaal bedoeld ter afleiding van waar het echt om gaat, het seksueel grensoverschrijdend gedrag van mannen (en die paar vrouwen).

Mijn hypothese is dat seksueel misbruik vaak een situatie is waarin een slachtoffer ertoe wordt aangezet de ander te pleasen. Kinderen doen dat omdat het voor kinderen normaal is om te doen wat mensen van ze verwachten. Ik denk dat dat van vrouwen ook veel meer verwacht wordt dan van mannen. Dat vrouwen ook veel meer dan mannen zijn opgevoed om ‘het goede te doen’. Zeker op het gebied van relaties. Mijn aanname is dat misbruikende mannen vaak de behoefte aan goedkeuring, aan een aardig, fijn, mooi, lief, goed mens te zijn, van vrouwen manipuleren om aan seks te komen. Zeker in het begin of als het kortdurend is. Juist daarom is het ook zo vreselijk: het slachtoffer wordt medeschuldig gemaakt. Ze zei toch helemaal niet zo duidelijk nee? Dat zou kunnen. Maar de uitwisseling is vanaf het begin af aan helemaal niet wederkerig. De misbruiker wil alleen iets hebben en geeft alleen maar leugens terug. Het is niet oprecht. Er wordt op het gemoed van de ander gespeeld. Dat maakt het soms zo moeilijk te doorzien. Maar er verandert gelukkig wel iets. Dat is in de TVOH kwestie wel duidelijk. Want die zeurende twijfel of het slachtoffer eigenlijk wel een slachtoffer is omdat ze er tenslotte toch in meeging, is daar behoorlijk afgeschud. Ik denk dat dat vooral komt doordat daar een machtsverhouding speelde. Dan is die toxische dominantie objectief. Maar het is in ieder geval duidelijk geworden, die manipulatie.

Mannen/vrouwen met grensoverschrijdende gedragingen zullen er helaas altijd blijven.

Ik, als vrouw zijnde, draag graag strakke kleding als ik uitga. Niet om aandacht te krijgen, maar puur omdat ik mezelf daar goed in/bij voel. Heb nooit een decolleté tot aan mijn navel gedragen, want als ik zo aandacht zou willen krijgen, dan liever geen aandacht. En ik hield er toch ook altijd wel rekening mee om niet in een mini-rokje alleen ‘s nachts alleen over straat te gaan (en nóg trouwens), want heb van jongs af aan de gevaren van huis uit meegekregen.

Ontzettend de omgekeerde wereld, want ze hebben sowieso met hun poten van iemand af te blijven ongeacht de kleding die iemand draagt. Maar helaas is de wereld nu éénmaal zo en je hoeft maar 1 gek tegen te komen…….., dus waarom daar geen rekening mee houden, hoe triest ook dat dit nodig is? Ook jongens/mannen worden slachtoffer van overschrijdend gedrag en in elkaar geslagen voor bijv een telefoon of wat dan ook. 
Tegenwoordig ben je nergens meer veilig en dat staat geheel los van kleding, spullen of wat dan ook, dus ik pleit voor zelf maatregelen nemen (zover dit mogelijk is). Op deze wereldbol zijn er namelijk een hoop loslopende idioten die door weinig/niets getriggerd worden om hun lusten/agressie te kunnen botvieren.
En zo lang de straffen in NL om te huilen blijven en slachtoffers nog steeds het onderspit delven blijf ik zeggen dat een ieder alert moet zijn op eigen gedrag, hoe krom en verdrietig soms ook!

Eigenlijk vind ik mijn post ook niet thuishoren in dit topic, maar gezien de vele off-topic berichten toch maar geplaatst.

Vrouwen leren ook vaak hun uiterlijk te gebruiken om mannen te kunnen manipuleren. De gemiddelde man trapt daar gewoon met twee voeten tegelijk in. 

redbulletje schreef op 24-04-2022 om 17:55:

Vrouwen leren ook vaak hun uiterlijk te gebruiken om mannen te kunnen manipuleren. De gemiddelde man trapt daar gewoon met twee voeten tegelijk in.

Klopt, vrouwen die mannen om hun vinger winden voor eigen gewin bestaan ook. Maar wat heeft dat met dit onderwerp te maken? Maakt dat het seksueel grensoverschrijdend gedrag van mannen minder erg?

redbulletje schreef op 24-04-2022 om 17:55:

Vrouwen leren ook vaak hun uiterlijk te gebruiken om mannen te kunnen manipuleren. De gemiddelde man trapt daar gewoon met twee voeten tegelijk in.

Klopt, dat is de andere kant vd medaille en ook dat zie ik niet zo snel veranderen (en verdwijnen al helemaal niet).

Moxxie schreef op 24-04-2022 om 18:00:

[..]

Klopt, vrouwen die mannen om hun vinger winden voor eigen gewin bestaan ook. Maar wat heeft dat met dit onderwerp te maken? Maakt dat het seksueel grensoverschrijdend gedrag van mannen minder erg?

Dat dat toch een biologisch spelletje is wat in de natuur tussen de seksen gebeurt. 

redbulletje schreef op 24-04-2022 om 17:55:

Vrouwen leren ook vaak hun uiterlijk te gebruiken om mannen te kunnen manipuleren. De gemiddelde man trapt daar gewoon met twee voeten tegelijk in.

Ik geef eerlijk toe dat ik dat ook doe. Mijn thermostaat was kapot en heb toen een nieuwe gekocht maar ik wist niet hoe ik die aan moest sluiten. Toen ik hem kocht wist ik dat de man van het onderhoud voor de verwarmingsketel zou komen. Ik hoefde maar met mijn ogen te knipperen en die man sloot het gratis voor me aan. Hij is toch zeker 20 minuten langer bezig geweest. 

Wat heeft dit nou allemaal met Boos en TVOH te maken? Daar ging het helemaal niet om je uitdagend kleden of vrouwen die mannen manipuleren. 

Ik vind dit nou net overkomen alsof het de schuld van deze vrouwen zelf was. 

Ik stel voor dat we doen wat een moderator even geleden al suggereerde: we openen een nieuw topic, met duidelijk omschreven waar dit gesprek over gaat: seksueel grensoverschrijdend gedrag (m/v). Zodat we weer terug on topic kunnen gaan.
Is dat een idee?

Lollypopje

Lollypopje

24-04-2022 om 20:13 Topicstarter

Dat lijkt me een prima plan, open jij die?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.