Nieuws en actueel
MidasWolf
03-02-2024 om 19:37
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024
De Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2024 zijn de geplande 60e presidentsverkiezingen van de Verenigde Staten, die zullen plaatsvinden op 5 november 2024. Het zal de eerste presidentsverkiezing zijn nadat het aantal kiesmannen per staat is bijgewerkt als gevolg van de volkstelling van 2020.
Nog eens 4 jaar Joe Biden, of wordt het een nieuwe periode Donald Trump? De strijd om het Witte Huis is in volle gang. Op 5 november 2024 zijn de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten.
Schrijf hier mee over deze belangrijke verkiezingen, op een wereldtoneel waarin veel gebeurd op dit moment.
Herfstappeltaart
21-01-2025 om 15:02
Malibu2 schreef op 21-01-2025 om 14:57:
[..]
Het ligt er net aan wie je onder nazi sympathisanten schaart.
Maar ook voor hen het logische verzoek om eerlijk te kijken naar de speech en de context waarin die armbeweging werd gemaakt.
Ik zie dat veel mensen hiermee aan de loop gaan op een manier die aansluit bij hun eigen vooringenomenheid. Als er nazi sympathisanten mee aan de loop gaan ligt die verantwoordelijk bij henzelf, en niet bij Musk.
Zegt het feit dat hij een radicaal-rechtse partij steunt niet voldoende?
Malibu2
21-01-2025 om 15:38
Herfstappeltaart schreef op 21-01-2025 om 15:02:
[..]
Zegt het feit dat hij een radicaal-rechtse partij steunt niet voldoende?
Op welke partij doel je precies?
Mugske
21-01-2025 om 16:12
Malibu2 schreef op 21-01-2025 om 14:57:
[..]
Het ligt er net aan wie je onder nazi sympathisanten schaart.
Maar ook voor hen het logische verzoek om eerlijk te kijken naar de speech en de context waarin die armbeweging werd gemaakt.
Ik zie dat veel mensen hiermee aan de loop gaan op een manier die aansluit bij hun eigen vooringenomenheid. Als er nazi sympathisanten mee aan de loop gaan ligt die verantwoordelijk bij henzelf, en niet bij Musk.
Ik vind dat Musk daar juist wel een verantwoordelijkheid in heeft. Dit gezien zijn positie en de locatie/moment waarop hij dit (naar mijn mening heel bewust) doet. Hij doet dit niet op de kringverjaardag van oom Henk, maar op het wereldtoneel.
Malibu2
21-01-2025 om 16:26
Mugske schreef op 21-01-2025 om 16:12:
[..]
Ik vind dat Musk daar juist wel een verantwoordelijkheid in heeft. Dit gezien zijn positie en de locatie/moment waarop hij dit (naar mijn mening heel bewust) doet. Hij doet dit niet op de kringverjaardag van oom Henk, maar op het wereldtoneel.
Waarop baseer je jouw standpunt dat hij dit heel bewust deed?
En wie weet doet hij dat ook wel op de kring verjaardag van ome Henk..
BeesAreCool
21-01-2025 om 16:28
Mugske schreef op 21-01-2025 om 16:12:
[..]
Precies ja.
En niet alleen geeft hij zijn mening, hij heeft ook 1 vd grootste social media platforms gekocht en daar extreem rechtse denkbeelden en vooral veel conspiracies hoogtij laten vieren.
Veel mensen zijn weggegaan omdat ze daar alleen kwamen om over hun interesses te praten, maar werden bedolven door dat soort tweets. En anderen zijn er weer vatbaar voor en verspreiden gekke conspiracies weer verder.
Herfstappeltaart
21-01-2025 om 16:50
Malibu2 schreef op 21-01-2025 om 15:38:
[..]
Op welke partij doel je precies?
De afD (Duitsland)
Malibu2
21-01-2025 om 16:56
BeesAreCool schreef op 21-01-2025 om 16:28:
[..]
Precies ja.
En niet alleen geeft hij zijn mening, hij heeft ook 1 vd grootste social media platforms gekocht en daar extreem rechtse denkbeelden en vooral veel conspiracies hoogtij laten vieren.
Veel mensen zijn weggegaan omdat ze daar alleen kwamen om over hun interesses te praten, maar werden bedolven door dat soort tweets. En anderen zijn er weer vatbaar voor en verspreiden gekke conspiracies weer verder.
Waar baseer je je claim op dat Musk specifiek extreemrechtse denkbeelden en conspiracies hoogtij laat vieren op X?
kerstbeer
21-01-2025 om 17:10
BeesAreCool schreef op 21-01-2025 om 16:28:
[..]
Precies ja.
Hij vindt MAGA prima, tot ze het niet met hem eens zijn.
Ik denk dat dit artikel het wel goed treft wat betreft oude en nieuwe vrienden:
BeesAreCool
21-01-2025 om 17:17
kerstbeer schreef op 21-01-2025 om 17:10:
[..]
Hij vindt MAGA prima, tot ze het niet met hem eens zijn.
Ik denk dat dit artikel het wel goed treft wat betreft oude en nieuwe vrienden:
Die nieuwe vrienden lijken het te winnen. Die hebben ook veel meer geld en de macht van enorme platformen waarmee ze mensen kunnen beinvloeden.
De oude vrienden laten zich echter niet onbetuigd en sommigen hebben ook door dat hun belangen (of de belangen van mensen die hen volgen) totaal niet overeenkomen met die van de mega-rijken.
Mugske
21-01-2025 om 17:21
Malibu2 schreef op 21-01-2025 om 16:26:
[..]
Waarop baseer je jouw standpunt dat hij dit heel bewust deed?
En wie weet doet hij dat ook wel op de kring verjaardag van ome Henk..
![]()
Omdat dit soort evenementen vooraf geheel uitgedacht en geregisseerd zijn.
ik kan die vragen andersom natuurlijk ook aan jou stellen: Waarom denk jij dat hij geen rechts-extremistische ideeen heeft? Wat vindt Musk volgens jou over zaken als de afD en transgenders bijvoorbeeld? Wat was volgens jou dat handgebaar?
kerstbeer
21-01-2025 om 17:28
Bannon suggereert dan weer dat ze de inauguratie binnen werd gehouden omdat de "oligarchen" het te koud zouden hebben anders
Dat is een klein dingetje, maar hij heeft het totaal niet op met het nieuwe clubje mensen dat zich nu om Trump heeft verzameld.
https://www.npr.org/2025/01/19/nx-s1-5254112/donald-trump-elon-musk-steve-bannon-inauguration-day-2025-billionaires
Als je jaren iemand gesteund hebt en van alles hebt gedaan om hem te promoten, dan lijkt het me ook wel zuur als er op het laatste moment (sommigen pas na de winst) allemaal rijke "supporters" opduiken om van de winst en invloed te genieten, terwijl je zelf naar de achtergrond verdwijnt.
Malibu2
21-01-2025 om 18:18
Mugske schreef op 21-01-2025 om 17:21:
[..]
Omdat dit soort evenementen vooraf geheel uitgedacht en geregisseerd zijn.
ik kan die vragen andersom natuurlijk ook aan jou stellen: Waarom denk jij dat hij geen rechts-extremistische ideeen heeft? Wat vindt Musk volgens jou over zaken als de afD en transgenders bijvoorbeeld? Wat was volgens jou dat handgebaar?
Het zag er niet uit alsof hij van de autocue las.
Waarom ik denk dat hij geen rechts-extremistische ideeën heeft? Ik weet zijn ideeën niet, we hebben gelukkig nog geen "thought-police".
Maar ondermijnt hij de democratische rechtsorde? Nee.
Is hij racistisch? Niet dat ik heb gemerkt.
Is hij antisemitisch? Nee, zie oa de eerder door mij geplaatste X-link.
Haat hij vreemdelingen? Nee, ik heb hem vaker horen zeggen dat hij voorstander is van LEGALE immigratie
Haat jegens vreemde cultuurelementen? Niet dat ik heb gemerkt.
Ultranationalistisch? Volgens mij niet.
Hoe Musk denkt over de AfD? Die steunt hij.
Hoe Musk denkt over transgenders? Daar heeft hij ervaring mee, een van zijn zonen identificeert zich als vrouw. Musk geeft aan als vader te zijn misleid in het instemmen met gender affirming care handelingen. Hem was verteld dat zijn zoon anders zelfmoord zou plegen.
FaithfulDuck87
21-01-2025 om 18:40
maar als hij Trump zo steunt, dan doet hij wel mee aan Trumps gedachtengoed:
Ondermijnt Trump de democratie? Ja, hij wilde de vorige keer niet de uitslag accepteren en riep op om het Capitool te bestormen
Is hij racistisch? ja, want hij connect alle problemen aan buitenlanders en roept meteen de noodtoestand uit bij Mexico
Is hij antisemitisch? dat weet ik niet
Haat hij vreemdelingen? ja, zie racistisch
Haat jegens vreemde cultuurelementen? Ja, hij wil alles Amerikaans maken. Tot aan de golf van Mexico en het Panama kanaal en Groenland
Ultranationalistisch? Zeker
Hoe Trump denkt over de AfD? Die steunt hij, net als alle andere extreem rechtse leiders
Hoe Trump denkt over transgenders? Daar heeft hij meteen korte metten mee gemaakt door te zeggen dat er alleen maar mannen en vrouwen bestaan en transgenders worden niet meer geaccepteerd door hem
Malibu2
21-01-2025 om 19:26
Friezinnetje schreef op 21-01-2025 om 18:40:
maar als hij Trump zo steunt, dan doet hij wel mee aan Trumps gedachtengoed:
Ondermijnt Trump de democratie? Ja, hij wilde de vorige keer niet de uitslag accepteren en riep op om het Capitool te bestormen
Is hij racistisch? ja, want hij connect alle problemen aan buitenlanders en roept meteen de noodtoestand uit bij Mexico
Is hij antisemitisch? dat weet ik niet
Haat hij vreemdelingen? ja, zie rasicistisch
Haat jegens vreemde cultuurelementen? Ja, hij wil alles Amerikaans maken. Tot aan de golf van Mexico en het Panama kanaal en Groenland
Ultranationalistisch? Zeker
Hoe Trump denkt over de AfD? Die steunt hij, net als alle andere extreem rechtse leiders
Hoe Trump denkt over transgenders? Daar heeft hij meteen korte metten mee gemaakt door te zeggen dat er alleen maar mannen en vrouwen bestaan en transgenders worden niet meer geaccepteerd door hem
Moet je het per se op elk punt met elkaar eens zijn als onderdeel van een kabinet?
Nee toch?
Los daarvan: ik heb ook problemen met 6 januari zoals ik hier al wel eerder heb geschreven in dit topic. Tegelijkertijd heb ik ook problemen met hoe Biden en co met bepaalde zaken zijn omgegaan.
En Trump racistisch? Dat betwijfel ik. Hij heeft het niet op met ILLEGALE vreemdelingen, dat klopt. En hij heeft het niet op met DEI, en in beide geef ik hem gelijk. Hij is van de meritocratie. Ik moet zeggen dat de democraten het hem wat dat betreft wel heel gemakkelijk hebben gemaakt. DEI is een stokpaardje van de Democraten en ik vermoed dat als de bosbranden in Californië een paar maanden eerder waren geweest, zijn overwinning nog groter was geweest. Want die videoclip heb je vast ook wel gezien van die DEI chief van de brandweer van LA.
America First, ja dat heeft Trump zeker. En je mag ook best trots zijn op je land en daar het beste voor willen. Maar zie je niet wat zijn tactiek is?
En over transgenders, hij heeft inderdaad gezegd dat er twee genders zijn, man en vrouw. En biologisch gezien is dat ook zo. Hier zie je heel duidelijk een actie-reactie. Net als bij DEI zijn de democraten ook hier vanuit waarschijnlijk goede intenties te ver doorgeschoten. Ik zag laatst een interview met Brianna Wu (zelf trans) die dat ook goed uitlegde. Het is activistisch geworden en daardoor stoot het mensen af. En omdat mensen negatief reageren doen de activisten er nog een schepje bovenop enz..
Daglichtlamp
21-01-2025 om 19:33
Videoclip, als in de zin van een heel kort stukje geknipt en totaal buiten de context? Ik heb hem niet gezien. Ik sluit me bewust af voor een groot deel van de sociale media sites, zeker die sites die niet meer doen aan moderatie, dus waar je maar moet afwachten of wat je ziet ook is wat er gebeurd is.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.