Nieuws en actueel
MidasWolf
03-02-2024 om 19:37
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024
De Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2024 zijn de geplande 60e presidentsverkiezingen van de Verenigde Staten, die zullen plaatsvinden op 5 november 2024. Het zal de eerste presidentsverkiezing zijn nadat het aantal kiesmannen per staat is bijgewerkt als gevolg van de volkstelling van 2020.
Nog eens 4 jaar Joe Biden, of wordt het een nieuwe periode Donald Trump? De strijd om het Witte Huis is in volle gang. Op 5 november 2024 zijn de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten.
Schrijf hier mee over deze belangrijke verkiezingen, op een wereldtoneel waarin veel gebeurd op dit moment.
Dolfje
21-01-2025 om 08:35
Friezinnetje schreef op 21-01-2025 om 07:06:
walgelijk dat Trump alle Capitoolbestormers gratie heeft verleend. Mensen die 22 jaar cel kregen, zijn weer vrij.
Inderdaad walgelijk.
Ik zat te denken hé als nu de komende 4 jaar het iemand lukt om Trump dood te schieten dan kan de volgende president die persoon dan ook gratie verlenen? ( Niet dat een weldenkend persoon een moordenaar vrij zou laten natuurlijk).
Maar dan zou je zijn aanhangers eens moeten horen. Terwijl deze gasten nu ook vrij gaan rondlopen. Hoe moet dat zijn voor de mensen die toen iemand zijn verloren?
Daglichtlamp
21-01-2025 om 12:23
https://www.volkskrant.nl/tech/instagram-blokkeert-opeens-zoekopdrachten-naar-biden-harris-fauci-of-obama~bd61cee8/
Ik maak me zorgen dat uitslagen van verkiezingen voortaan wereldwijd gaan worden beïnvloed door een paar techmiljonairs. Of eigenlijk is het al zover. Ik hoop alleen nog dat de Nederlandse verkiezingen daar niet interessant genoeg voor zijn.
Herfstappeltaart
21-01-2025 om 13:09
Malibu2 schreef op 21-01-2025 om 08:10:
[..]
Hij is sociaal wat onhandig, dat zie je vaker bij mensen met Asperger.
Sociaal onhandig vind ik nogal een understatement. Volgens mij is hij knettergek.
Malibu2
21-01-2025 om 13:31
Ik zag op X een filmpje van Geert Dales met een (papieren) Volkskrant. Hij bladerde erdoorheen en zoomde in op headlines die over Trump, Zuckerberg of Musk gingen. Ik ben zelf geen Volkskrantlezer, maar ik kan me best voorstellen dat als je zo'n krant regelmatig leest, je inderdaad een bepaald wereldbeeld ontwikkelt en Trump en co als het grootste gevaar voor de mensheid gaat zien. De vraag is dan in hoeverre dat terecht is.
https://x.com/DalesGeert63675/status/1877328968786878732?t=T-y8uoo3-sLez45ic0xUnA&s=19
Malibu2
21-01-2025 om 13:36
Herfstappeltaart schreef op 21-01-2025 om 13:09:
[..]
Sociaal onhandig vind ik nogal een understatement. Volgens mij is hij knettergek.
Ik zou hem niet knettergek noemen, wel hyper intelligent en sociaal is hij gewoon onhandig. En dat weet hij zelf ook wel:
Musk: "Ik weet dat ik soms rare dingen op Twitter zet of zeg, maar zo werken mijn hersenen nu eenmaal. Tegen iedereen die ik beledigd heb, wil ik zeggen: ik heb elektrische auto’s opnieuw uitgevonden en ik stuur mensen naar Mars in een raket. Dacht je dat ik ook een rustige, normale gast was?’
Loeki72
21-01-2025 om 13:45
Malibu2 schreef op 21-01-2025 om 13:36:
[..]
Ik zou hem niet knettergek noemen, wel hyper intelligent en sociaal is hij gewoon onhandig. En dat weet hij zelf ook wel:
Musk: "Ik weet dat ik soms rare dingen op Twitter zet of zeg, maar zo werken mijn hersenen nu eenmaal. Tegen iedereen die ik beledigd heb, wil ik zeggen: ik heb elektrische auto’s opnieuw uitgevonden en ik stuur mensen naar Mars in een raket. Dacht je dat ik ook een rustige, normale gast was?’
Hij heeft zelf niets uitgevonden.
Malibu2
21-01-2025 om 13:52
Nog even over die zogenaamde Hitler groet: zie de video in de link. Doen Nazi's dit? Zeggen Nazi's dit?
Nee. Je kan ongetwijfeld veel zeggen van Musk, maar niet dat hij een nazi is en dat dit een Hitler groet was. Verre van.
https://x.com/SanderSassen/status/1881668807191646359?t=qKbmbE60Yr2a-_6GkVoIlw&s=19
felija
21-01-2025 om 13:59
Malibu2 schreef op 21-01-2025 om 13:31:
Ik zag op X een filmpje van Geert Dales met een (papieren) Volkskrant. Hij bladerde erdoorheen en zoomde in op headlines die over Trump, Zuckerberg of Musk gingen. Ik ben zelf geen Volkskrantlezer, maar ik kan me best voorstellen dat als je zo'n krant regelmatig leest, je inderdaad een bepaald wereldbeeld ontwikkelt en Trump en co als het grootste gevaar voor de mensheid gaat zien. De vraag is dan in hoeverre dat terecht is.
https://x.com/DalesGeert63675/status/1877328968786878732?t=T-y8uoo3-sLez45ic0xUnA&s=19
De Volkskrant is tenminste nog een kwaliteitskrant waar hoor en wederhoor wordt toegepast en volgens de journalistieke code wordt gewerkt. Het is niet slechts een uitwisseling van meningen tussen twee leken.
In plaats van dat iedereen zijn bagger kan uitbraken op X en dat als voornaamste bron en infokanaal gebruikt om zijn of haar mening te vormen/staven. En mensen ten onrechte gaan denken het zelf het beste te weten.
Mugske
21-01-2025 om 14:09
Malibu2 schreef op 21-01-2025 om 13:52:
Nog even over die zogenaamde Hitler groet: zie de video in de link. Doen Nazi's dit? Zeggen Nazi's dit?
Nee. Je kan ongetwijfeld veel zeggen van Musk, maar niet dat hij een nazi is en dat dit een Hitler groet was. Verre van.
https://x.com/SanderSassen/status/1881668807191646359?t=qKbmbE60Yr2a-_6GkVoIlw&s=19
Dit staat natuurlijk niet in een vacuum. Musk geeft ook steun aan de radicaal-rechtse afD in Duitsland. En vast nog andere uitspraken / tweets van zijn hand. Totaal geen gevoel voor hoe ongepast dit gebaar is. Ik vind dit in ieder geval niet gepast en associeer het ook met de nazi-groet, dat had Musk zelf ook moeten bedenken en dan niet achteraf zo verongelijkt gaan tweeten.
Malibu2
21-01-2025 om 14:20
Mugske schreef op 21-01-2025 om 14:09:
[..]
Dit staat natuurlijk niet in een vacuum. Musk geeft ook steun aan de radicaal-rechtse afD in Duitsland. En vast nog andere uitspraken / tweets van zijn hand. Totaal geen gevoel voor hoe ongepast dit gebaar is. Ik vind dit in ieder geval niet gepast en associeer het ook met de nazi-groet, dat had Musk zelf ook moeten bedenken en dan niet achteraf zo verongelijkt gaan tweeten.
Heb je het interview van Musk met Alice Weidel gezien? Wat vond je van wat er gezegd werd?
En heb je de speech van Musk van maandag gezien en de context waarin hij die beweging met zijn arm maakte?
Daglichtlamp
21-01-2025 om 14:33
Heb je ook gezien hoe groepen die zich wel identificeren met nazi’s hier op reageren?
BeesAreCool
21-01-2025 om 14:40
Zo, die Musk is een mafklapper zeg.
Nou ja dat wisten we al.
Die tech billionaires willen maar al te graag de politiek naar hun hand zetten en het is belangrijk om dat in Nederland te voorkomen.
Er wordt al heel veel onzin over social media verspreid en de bangmakerij dat Democraten allemaal gekke plannen hadden (mensen gedwongen ombouwen etc, legale immigranten die honden en katten zouden eten etc) heeft zeker bijgedragen aan de groei van zijn volgers.
De Amerikaanse media heeft heel mild gereageerd op alle gekke dingen die Trump zei en deed. Twintig jaar geleden zou 1 zo'n ding een presidentskandidaat al uit de race laten gaan omdat het te absurd was. Nu hebben ze hem genormaliseerd. Helpt natuurlijk dat veel media nu in de handen zijn van billionaires. Dat is niet per ongeluk zo gebeurd.
Malibu2
21-01-2025 om 14:57
Daglichtlamp schreef op 21-01-2025 om 14:33:
Heb je ook gezien hoe groepen die zich wel identificeren met nazi’s hier op reageren?
Het ligt er net aan wie je onder nazi sympathisanten schaart.
Maar ook voor hen het logische verzoek om eerlijk te kijken naar de speech en de context waarin die armbeweging werd gemaakt.
Ik zie dat veel mensen hiermee aan de loop gaan op een manier die aansluit bij hun eigen vooringenomenheid. Als er nazi sympathisanten mee aan de loop gaan ligt die verantwoordelijk bij henzelf, en niet bij Musk.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.