Nieuws en actueel

MidasWolf
03-02-2024 om 19:37
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024
De Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2024 zijn de geplande 60e presidentsverkiezingen van de Verenigde Staten, die zullen plaatsvinden op 5 november 2024. Het zal de eerste presidentsverkiezing zijn nadat het aantal kiesmannen per staat is bijgewerkt als gevolg van de volkstelling van 2020.
Nog eens 4 jaar Joe Biden, of wordt het een nieuwe periode Donald Trump? De strijd om het Witte Huis is in volle gang. Op 5 november 2024 zijn de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten.
Schrijf hier mee over deze belangrijke verkiezingen, op een wereldtoneel waarin veel gebeurd op dit moment.

rionyriony
27-01-2025 om 16:27
Amerika, niet Trump alleen, heeft heel wat grieven tegen Europa; onderschat dat niet. Het is geen liefde meer.

BeesAreCool
27-01-2025 om 16:46
Een subreddit met gevallen van mensen die op Trump gestemd hebben maar voor wie het niet goed uitpakt.
https://www.reddit.com/r/LeopardsAteMyFace/
De titel komt van het idee dat het dom is om te stemmen voor iemand die het duidelijk niet goed met je voor heeft.
De"hiring freeze" heeft bijvoorbeeld al voor heel wat problemen gezorgd bij maga:

rionyriony
27-01-2025 om 17:46
Kennelijk zijn voor veel kiezers financieel voordeel en gemak alleen niet doorslaggevend bij de keuze van hun president en koers van het land. Ze zijn bereid veel ongemak voor lief te nemen om te wonen in een trots fier land dat zijn oren niet laat hangen naar andere landen.
Hoe het gaat uitpakken zal vanzelf blijken. Autocratie is gevaarlijk want voordat je het weet krijgen de Amerikanen hun goeroe daar niet meer weg uit het Witte Huis en is Vance de opvolger waar ze niet meer vanaf kunnen komen.
Voor de economie was Biden de 13de meest geslaagde president, terwijl Trump helemaal achteraan zat in de volgorde.

kerstbeer
27-01-2025 om 17:59
rionyriony schreef op 27-01-2025 om 16:27:
Amerika, niet Trump alleen, heeft heel wat grieven tegen Europa; onderschat dat niet. Het is geen liefde meer.
Ik denk niet dat de gemiddelde Amerikaan zoveel grieven heeft tegen "Europa".
Ze zien het vaak als een soort Disneyland waar ze kunnen feesten en cultuur kunnen zien en ze vinden ons soms arrogant, maar dan ook wel weer interessant. En vaak zijn ze de eerste om te zeggen dat ze 23% Duits zijn, 18% Grieks etc.
Echter, ik denk dat mensen als Musk en Bezos inderdaad helemaal niet blij zijn met de vele regels die werknemers beschermen in Europa en er ook voor zorgen dat de grootste bedrijven niet alle touwtjes in handen krijgen. Dat cirkeltje zijn degenen die vooral graag zien dat Europa een stuk naar rechts schiet en dat er politieke partijen aan de macht komen die hen het leven makkelijker maken tov de 'irritante werknemers' die ook nog wel eens vakantie willen en ook wel eens van het toilet gebruik willen maken op een werkdag.
Kijk als voorbeeld ook maar hoe Amazon werkers in de VS of andere landen behandeld worden met minder regelgeving en hoe bedrijven als Amazon zich verzetten tegen het oprichten van vakbonden.
https://www.theguardian.com/technology/2021/mar/11/amazon-delivery-drivers-bathroom-breaks-unions

BeesAreCool
27-01-2025 om 18:20
rionyriony schreef op 27-01-2025 om 17:46:
Kennelijk zijn voor veel kiezers financieel voordeel en gemak alleen niet doorslaggevend bij de keuze van hun president en koers van het land. Ze zijn bereid veel ongemak voor lief te nemen om te wonen in een trots fier land dat zijn oren niet laat hangen naar andere landen.
Hoe het gaat uitpakken zal vanzelf blijken. Autocratie is gevaarlijk want voordat je het weet krijgen de Amerikanen hun goeroe daar niet meer weg uit het Witte Huis en is Vance de opvolger waar ze niet meer vanaf kunnen komen.Voor de economie was Biden de 13de meest geslaagde president, terwijl Trump helemaal achteraan zat in de volgorde.
Er zijn er ook best veel bij die vooral een hekel hadden aan mensen met een kleurtje, of de verhalen over transgenders die iedereen om zouden willen bouwen geloofden. Trump zou wel even met een toverstokje zwaaien en alles zou goed worden. Die zijn niet zo bezig met andere landen, maar vooral met groepen mensen in de VS zelf.
En wie had dit nu verwacht:
https://time.com/7209901/donald-trump-executive-actions-project-2025/

rionyriony
27-01-2025 om 18:51
Ik zie Amerika toch als een vriend. Jammer als dit erg gaat veranderen.

kerstbeer
27-01-2025 om 19:13
Zullen we gewoon een gesprek voeren zonder chatbots voor ons te laten spreken? Anders halen we straks allemaal ChatGPT oid erbij, gaan daarmee antwoorden en dan zijn op het laatst chatbots in gesprek met zichzelf hier.
Chatbots hebben het bovendien enorm vaak fout, dus lijkt me sowieso niet een bron om voor ons te laten spreken.

rionyriony
27-01-2025 om 19:25
Valt meestal wel mee maar misschien heb je gelijk in dit geval: hij heeft geen account hier.

MidasWolf
27-01-2025 om 20:19
Wat handelstarieven betreft, Biden heeft na de eerste termijn Trump veel daarvan doorgezet. Alleen met minder bombarie dan Trump. Onder biden vindt ook protectionisme plaatst alleen is de toon dan minder scherp.

alhambra
27-01-2025 om 20:26
kerstbeer schreef op 27-01-2025 om 17:59:
[..]
Ik denk niet dat de gemiddelde Amerikaan zoveel grieven heeft tegen "Europa".
Ze zien het vaak als een soort Disneyland waar ze kunnen feesten en cultuur kunnen zien en ze vinden ons soms arrogant, maar dan ook wel weer interessant. En vaak zijn ze de eerste om te zeggen dat ze 23% Duits zijn, 18% Grieks etc.
Echter, ik denk dat mensen als Musk en Bezos inderdaad helemaal niet blij zijn met de vele regels die werknemers beschermen in Europa en er ook voor zorgen dat de grootste bedrijven niet alle touwtjes in handen krijgen. Dat cirkeltje zijn degenen die vooral graag zien dat Europa een stuk naar rechts schiet en dat er politieke partijen aan de macht komen die hen het leven makkelijker maken tov de 'irritante werknemers' die ook nog wel eens vakantie willen en ook wel eens van het toilet gebruik willen maken op een werkdag.
Kijk als voorbeeld ook maar hoe Amazon werkers in de VS of andere landen behandeld worden met minder regelgeving en hoe bedrijven als Amazon zich verzetten tegen het oprichten van vakbonden.
https://www.theguardian.com/technology/2021/mar/11/amazon-delivery-drivers-bathroom-breaks-unions
Dit doet me denken aan slavernij. Het zit er heel weinig vanaf.

Schemerlampje
28-01-2025 om 08:26
kerstbeer schreef op 27-01-2025 om 19:13:
Zullen we gewoon een gesprek voeren zonder chatbots voor ons te laten spreken? Anders halen we straks allemaal ChatGPT oid erbij, gaan daarmee antwoorden en dan zijn op het laatst chatbots in gesprek met zichzelf hier.
Chatbots hebben het bovendien enorm vaak fout, dus lijkt me sowieso niet een bron om voor ons te laten spreken.
Wie is er een chatbot dan? Of is er een reactie verwijderd?

kerstbeer
28-01-2025 om 10:53
Schemerlampje schreef op 28-01-2025 om 08:26:
[..]
Wie is er een chatbot dan? Of is er een reactie verwijderd?
Er was een lange reactie die nu bijna geheel verwijderd is.

kerstbeer
28-01-2025 om 17:03
Zometeen zet ik even een nieuw topic online.
Dit omdat de verkiezingen van 2024 de lading niet meer dekt en we nu in Trump's tweede ambtermijn zitten.
Ik zeg niet dat dit topic moet sluiten oid voor mensen die nog over de verkiezingen willen praten
MidasWolf, bedankt ook nog voor het maken van dit topic

MidasWolf
28-01-2025 om 19:06
Was een leuk en interessant topic, het volgende topic zag ik al langskomen. Leuk

kerstbeer
28-01-2025 om 19:09
MidasWolf schreef op 28-01-2025 om 19:06:
Was een leuk en interessant topic, het volgende topic zag ik al langskomen. Leuk
Vond dit topic ook leuk. Veel van jou en de anderen hier geleerd.
Nogmaals dank, ook aan de rest van de club hier
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.