Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren


Bij de reclame van Nicotinell, een product om mensen te helpen om te stoppen met roken, klinkt er de hele tijd een zéér irritant piep geluid. Ik vind het heel erg vervelend. 

joky schreef op 16-06-2026 om 10:54:

De zingende reclame van Lidl. Afschuwelijk.

Ik hoor hem net voorbijkomen. Vreselijk. Hoe verzinnen ze het.

Netherfield schreef op 12-06-2026 om 20:44:

Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is het al gezegd. Landal is nu ineens Lèndèl. Yak

Ik vind dit nog niet zo erg als "lèst minnet" aanbiedingen. Nu ik het toch over reclames van reisorganisaties heb, ik erger me ook behoorlijk aan die stem van Frank Lammers als hij zegt "meer opties, dus meer keuze". Snappen ze bij TUI niet dat optie hetzelfde is als keuze.

Net kwam die muf stinkende kleding die binnen gedroogd wordt weer langs.  Waarna ze gelukzalig snuiven aan kleding die na nog een keer wassen naar heerlijk ruikt.
Ik droog bovenkleding altijd binnen. Nooit muf ruikende kleding gehad.  Ik gebruik  nooit wasverzachter, wasparfum of wasparels want die mierzoete kermisgeuren vind ik ontzettend smerig ! 

amarna schreef op 17-06-2026 om 20:10:

Net kwam die muf stinkende kleding die binnen gedroogd wordt weer langs. Waarna ze gelukzalig snuiven aan kleding die na nog een keer wassen naar heerlijk ruikt.
Ik droog bovenkleding altijd binnen. Nooit muf ruikende kleding gehad. Ik gebruik nooit wasverzachter, wasparfum of wasparels want die mierzoete kermisgeuren vind ik ontzettend smerig !

De vorige was nog erger. Waar is de zon......... Kleding droogt binnen prima en ruikt niet muf. Tenzij je het in een kleine kamer met alles dicht te drogen hangt.

amarna schreef op 17-06-2026 om 20:10:

Net kwam die muf stinkende kleding die binnen gedroogd wordt weer langs. Waarna ze gelukzalig snuiven aan kleding die na nog een keer wassen naar heerlijk ruikt.
Ik droog bovenkleding altijd binnen. Nooit muf ruikende kleding gehad. Ik gebruik nooit wasverzachter, wasparfum of wasparels want die mierzoete kermisgeuren vind ik ontzettend smerig !

Nou, helemaal eens!

Welke ik wel leuk vind is die van de ANWB. Met die honden in die wachtkamer. Dat neurotische magere hondje. Zo hilarisch

Die reclame van Hills. Waarin die dame de katten een enorme bak vol met brokjes geeft. Ik geef altijd een handje tegelijk en als die op zijn krijgt hij nieuwe. De meeste katten blieven geen "oude" brokjes. 

Ben nu ook wel een keer klaar met ' met Hansie op vakansie' 

Deci schreef op 24-06-2026 om 22:02:

Ben nu ook wel een keer klaar met ' met Hansie op vakansie'

Maar daarbij heb je wel de prachtige natuuropnames van dieren in waarschijnlijk Zuid-Afrika, als dat tenminste geen AI beelden zijn. 

de reclame over douchen, Max 5 minuten….ik vind dat lang. In 3 min ben ik wel klaar, incl haar wassen en tanden poetsen. Wat doe je dan in 5 minuten….l

Monus schreef op 25-06-2026 om 09:03:

[..]

Maar daarbij heb je wel de prachtige natuuropnames van dieren in waarschijnlijk Zuid-Afrika, als dat tenminste geen AI beelden zijn.

Maar nooit zelf achter het stuur, zonder begeleiding van een wildopzichter.

amarna schreef op 26-06-2026 om 15:59:

[..]

Maar nooit zelf achter het stuur, zonder begeleiding van een wildopzichter.

Het huidige filmpje is een beetje ingekort. In het oorspronkelijke filmpje zie je aan het begin dat er een chauffeur in het lager gelegen gedeelte van de jeep achter het stuur zit. 

Nikki1973 schreef op 26-06-2026 om 14:00:

de reclame over douchen, Max 5 minuten….ik vind dat lang. In 3 min ben ik wel klaar, incl haar wassen en tanden poetsen. Wat doe je dan in 5 minuten….l

Ik douche meestal rond de 5 minuten. Iets langer met haar wassen erbij. Waar bemoeien ze zich in godesnaam mee?? Het stoort mij mateloos al die spotjes over hoe wij ons moeten gedragen. Of zouden er echt mensen bestaan die denken bij zo'n spotje......ooohhhh nu ga ik korter douchten hoor en ik ga pas na 19.00 uur koken op mijn keramisch of inductie fornuis.

Thora schreef op 27-06-2026 om 11:06:

[..]

Ik douche meestal rond de 5 minuten. Iets langer met haar wassen erbij. Waar bemoeien ze zich in godesnaam mee?? Het stoort mij mateloos al die spotjes over hoe wij ons moeten gedragen. Of zouden er echt mensen bestaan die denken bij zo'n spotje......ooohhhh nu ga ik korter douchten hoor en ik ga pas na 19.00 uur koken op mijn keramisch of inductie fornuis.

Volgens mij verbruikt/gebruikt de industrie nog steeds het meeste water, datacentra bijvoorbeeld.

Die paar liter van mij zal het verschil niet maken en het is ook niet zo dat ik elke week mijn zwembad vul. (ik heb een balkonnetje)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.